Anonym bruker Skrevet 2. april 2022 #1 Skrevet 2. april 2022 Om jeg tar bilde av hodebunnen, hvor godt må jeg zoome inn for å kunne se eventuelle lus? Hvor små er de egentlig, og er det helt kullsorte? Det klør sånn, og jeg får ofte følelsen av at noe stikker/biter skikkelig men lusekammen finner ikke lus Anonymkode: 2e269...16f
Anonym bruker Skrevet 2. april 2022 #2 Skrevet 2. april 2022 Du ser dem godt. Anonymkode: 2eef0...e58
Anonym bruker Skrevet 2. april 2022 #3 Skrevet 2. april 2022 Tror du skal være heldig hvis du får en lus med på bildet, for det er ikke så mange av de. Er noen år siden min datter hadde lus. Husker ikke helt fargen, men tror de var mer brune enn svarte. Men de var veldig lett å se når vi brukte lusekam og dunket den ned på et hvitt ark slik at lusene kom ned på det. Har du prøvd det? Anonymkode: 8d9bb...ace
Anonym bruker Skrevet 2. april 2022 #4 Skrevet 2. april 2022 Voksne lus ser du veldig godt. De ser nesten ut som linfrø i bevegelse. Høres ikke ut som om du har lus. Både egg, smålus og voksne lus synes godt på lusekammen. Bruk et hvitt håndkle. Da synes det som evt. faller ned bedre. Stikkende følelse kan jo skyldes mye annet også. Anonymkode: 79a09...033
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #5 Skrevet 3. april 2022 Du skal ha masse lus før det vil synes på et bilde av hodebunnen tatt på et vilkårlig sted. Om du har mye lus, så vil det dukke opp når du grer med lusekam. Om du har hvit vask på badet, så ville jeg fuktet håret, tatt i balsam, og stått bøyd over vasken mens du grer. Dunk kammen i vasken for hvert tak og vær spesielt nøye med området bak ørene og på toppen av hodet. Lusa er gråbrun og ca 3 mm lang og ikke vanskelig å se om du får tak i de med kammen. Stikking og kløing i hodebunnen kan skyldes tørr hodebunn. Bytt shampo om du ikke finner lus. Anonymkode: cfa01...1cd
Anonym bruker Skrevet 3. april 2022 #6 Skrevet 3. april 2022 De er ikke vanskelig å se. Har fire barn så vi har hatt lus i hus tre ganger. Alle gangene fant jeg de lett med lusekammen. Jeg fant de når jeg gredde tørt hår og dunket kammen på et hvitt papir mellom hvert drag, da detter de av og ned på arket. De er ikke mindre enn at du da ser at det er et lite insekt der som beveger på seg. Grer du vått hår beveger de ikke på seg, de sitter stille når de er våte, så da må du kanskje se litt bedre å arket, men du ser de likevel altså. Kløe i hodebunnen er oftere tørr og irritert hus enn lus. Prøv en sjampo fra apoteket som er for irritert og kløete hodebunn, se om det hjelper. Anonymkode: 1f3c9...8c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå