Anonym bruker Skrevet 2. april 2022 #1 Skrevet 2. april 2022 Hørte en låt på radio men vet ikke hva den heter. Rolig låt, var et parti med hmmm(joik?) på slutten. Ei dame som synger rolig på slutten, lonely er det kanskje hun avslutter med. Eller ... åååååhhh!!!! En kjent artist som jeg ikke husker navnet på feat ei dame jeg ikke husker navnet på.... Anonymkode: 5701c...904
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #2 Skrevet 7. april 2022 Ingen som kan tenke seg til hva jeg mener? Leter hver dag men finner den ikke 😭😭😭😭😭😭😭 Anonymkode: 5701c...904
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #3 Skrevet 7. april 2022 Om du vet når du hørte den og hvilken kanal, så kanskje du finner den på nett. Anonymkode: 89140...165
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #5 Skrevet 7. april 2022 Kan det være Isak? Ella Marie Hattestad er vokalist. En sang som heter Elle, den er rolig med litt joik på slutten 😅 Anonymkode: 9ec05...418
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #6 Skrevet 7. april 2022 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Om du vet når du hørte den og hvilken kanal, så kanskje du finner den på nett. Anonymkode: 89140...165 Har prøvd, den var på the beat men er sikkert 3 uker siden nå. Vet jo ikke om den er ny eller gammel, første gangen jeg hørte den Anonymkode: 5701c...904
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #7 Skrevet 7. april 2022 prekæs skrev (8 minutter siden): Forsøk Agnete Saba. Dessverre, men takk for tips ❤️ Anonymkode: 5701c...904
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #8 Skrevet 7. april 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Kan det være Isak? Ella Marie Hattestad er vokalist. En sang som heter Elle, den er rolig med litt joik på slutten 😅 Anonymkode: 9ec05...418 Dessverre det er mer en poplåt med litt joik(usikker på om det var joik eller de sang på et annet språk). Ble i så godt humør av låten, og hørte navnet på artisten (kjent mann) men har helt glemt både artist, melodi osv 😭😭 Anonymkode: 5701c...904
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #9 Skrevet 7. april 2022 Det er ikke Alan Walker med Lonely? Anonymkode: 3a1b7...825
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #10 Skrevet 7. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Dessverre det er mer en poplåt med litt joik(usikker på om det var joik eller de sang på et annet språk). Ble i så godt humør av låten, og hørte navnet på artisten (kjent mann) men har helt glemt både artist, melodi osv 😭😭 Anonymkode: 5701c...904 Det er ikke Keiino? Anonymkode: 9ec05...418
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #11 Skrevet 7. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Har prøvd, den var på the beat men er sikkert 3 uker siden nå. Vet jo ikke om den er ny eller gammel, første gangen jeg hørte den Anonymkode: 5701c...904 Ja, se, det var litt verre. Finner du ut av hvilken stasjon og hvilket radioprogram så er det bare til å sende en epost til stasjonen så har de en liste over sanger de har spilt (de må betale en idiotisk avgift til TONO, derfor må de holde orden på hvilke sanger som er spilt på radio). Anonymkode: 142a1...483
Anonym bruker Skrevet 7. april 2022 #12 Skrevet 7. april 2022 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Ja, se, det var litt verre. Finner du ut av hvilken stasjon og hvilket radioprogram så er det bare til å sende en epost til stasjonen så har de en liste over sanger de har spilt (de må betale en idiotisk avgift til TONO, derfor må de holde orden på hvilke sanger som er spilt på radio). Anonymkode: 142a1...483 Synes du det er idiotisk at musikere og komponister får betalt for det de har laget? Da forteller vel du din sjef i morgen at du har bestemt deg for å jobbe gratis det meste av tiden, men at hvis han gidder, så kan han alltids betale deg for et par-tre dager i måneden. Går vel fint for deg det? Anonymkode: 89140...165
Anonym bruker Skrevet 8. april 2022 #13 Skrevet 8. april 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Det er ikke Alan Walker med Lonely? Anonymkode: 3a1b7...825 Det var den! Tuuuuuusen takk 😁😁❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Anonymkode: 5701c...904
Anonym bruker Skrevet 8. april 2022 #14 Skrevet 8. april 2022 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Ingen som kan tenke seg til hva jeg mener? Leter hver dag men finner den ikke 😭😭😭😭😭😭😭 Anonymkode: 5701c...904 Ja, for så grusomt er det🙄 Er jo bare dritt artister som blir nevnt her... Da er det lite å sippe for. Anonymkode: 28de5...bb9
Anonym bruker Skrevet 8. april 2022 #15 Skrevet 8. april 2022 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Synes du det er idiotisk at musikere og komponister får betalt for det de har laget? Anonymkode: 89140...165 Nei, men jeg synes det er idiotisk at hvis noen lager reklame for artister så må de betale artistene for å lage reklame for dem. Hvis NRK spiller en ukjent artist på radio så vil det være positivt for den artisten. Da blir artisten kjent. Sånn var det før. Artister tjente på å få sin musikk spilt og fremført i og av media. Slik ble mange ukjente artister kjent før. Når det er mulig å spare penger på å gå inn i avtaler om at, "hvis vi spiller den artisten ørten ganger så betaler vi bare så og så meget, til forskjell fra vanlig da vi må betale så meget i stedet", så betyr det at media vil foretrekke slike løsninger, fordi de er billigere. Dermed blir ikke ukjente artister spilt like meget (og langt mindre enn før). Hvis en skal være veldig streng på det så er også ringetoner på mobilen fremføring av musikk. Altså noe en hver burde betale for hvis det spilles av en ringetone som en artist har laget, offentlig. Det er slik loven er. Derfor oppstår situasjoner som denne, for eksempel: Tono krever millionbeløp fra Oslo-filharmonien Rettighetsorganisasjonen krever nær 1,8 millioner kroner av Oslo-filharmonien i den pågående striden om betaling for framføring av musikk. https://subjekt.no/2021/08/11/tono-krever-millionbelop-fra-oslo-filharmonien/ Og du tar feil når du tror at det er de artistene som blir spilt som får pengene. Ser ikke snurten av pengene Radio Nova betaler TONO 103 000 kroner i året for å spille musikk av uavhengige band og artister, men pengene havner artister som Marit Larsen og Odd Nordstoga i stedet for bandene som spilles. https://universitas.no/sak/53447/ser-ikke-snurten-av-pengene/ Tendensen bekreftes av tall fra rettighetsorganisasjonen Tono. 1 prosent av medlemmene (74 artister) får utbetalt 20 prosent av midlene. https://arkiv.klassekampen.no/article/20190209/ARTICLE/190209967 TONO gjør det i det hele tatt vanskelig for mindre artister å starte opp. Arrangører og klubber over hele landet stenger nå dørene, og flere er på vei til å gjøre det. Om TONO virkelig skal være artistenes venn, må de vise det på en helt annen måte. https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/mener-tono-odelegger-for-bade-artister-og-konsertarrangorer-1.14249114 Anonymkode: 142a1...483
Anonym bruker Skrevet 8. april 2022 #16 Skrevet 8. april 2022 Last ned appen Schazam så får du aldri dette problemet igjen. Gjenkjenner med et trykk de fleste sanger på sekunder og lagre det på en liste for deg. Anonymkode: fac34...9cf
Anonym bruker Skrevet 8. april 2022 #17 Skrevet 8. april 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Ja, for så grusomt er det🙄 Er jo bare dritt artister som blir nevnt her... Da er det lite å sippe for. Anonymkode: 28de5...bb9 Håper livet ditt bedrer seg, for dette virker tungt ❤️ Anonymkode: 5701c...904
Anonym bruker Skrevet 8. april 2022 #18 Skrevet 8. april 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Last ned appen Schazam så får du aldri dette problemet igjen. Gjenkjenner med et trykk de fleste sanger på sekunder og lagre det på en liste for deg. Anonymkode: fac34...9cf Takk for tips 😊 Anonymkode: 5701c...904
Anonym bruker Skrevet 8. april 2022 #19 Skrevet 8. april 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Det var den! Tuuuuuusen takk 😁😁❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Anonymkode: 5701c...904 Så gøy 🥳 Ler meg i hjel av oss nordmenn, det er ikke…? Så forsiktige, her er det ingen «det er sikkert» eller «dette må være»….? Det er ikke….? Gjorde det selv altså, veldig klar over vår merkelig måte å komme med forslag. På lik linje som vi sier «unnskyld, men jeg tror…» når vi egentlig vet. Anonymkode: 9ec05...418
Anonym bruker Skrevet 8. april 2022 #20 Skrevet 8. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Så gøy 🥳 Ler meg i hjel av oss nordmenn, det er ikke…? Så forsiktige, her er det ingen «det er sikkert» eller «dette må være»….? Det er ikke….? Gjorde det selv altså, veldig klar over vår merkelig måte å komme med forslag. På lik linje som vi sier «unnskyld, men jeg tror…» når vi egentlig vet. Anonymkode: 9ec05...418 😆 sant det 😅 men vi er vel livredde for å ta feil, så vi helgarderer oss med en "det er ikke?"😅 Anonymkode: 5701c...904
Anonym bruker Skrevet 8. april 2022 #21 Skrevet 8. april 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Nei, men jeg synes det er idiotisk at hvis noen lager reklame for artister så må de betale artistene for å lage reklame for dem. Hvis NRK spiller en ukjent artist på radio så vil det være positivt for den artisten. Da blir artisten kjent. Sånn var det før. Artister tjente på å få sin musikk spilt og fremført i og av media. Slik ble mange ukjente artister kjent før. Når det er mulig å spare penger på å gå inn i avtaler om at, "hvis vi spiller den artisten ørten ganger så betaler vi bare så og så meget, til forskjell fra vanlig da vi må betale så meget i stedet", så betyr det at media vil foretrekke slike løsninger, fordi de er billigere. Dermed blir ikke ukjente artister spilt like meget (og langt mindre enn før). Hvis en skal være veldig streng på det så er også ringetoner på mobilen fremføring av musikk. Altså noe en hver burde betale for hvis det spilles av en ringetone som en artist har laget, offentlig. Det er slik loven er. Derfor oppstår situasjoner som denne, for eksempel: Tono krever millionbeløp fra Oslo-filharmonien Rettighetsorganisasjonen krever nær 1,8 millioner kroner av Oslo-filharmonien i den pågående striden om betaling for framføring av musikk. https://subjekt.no/2021/08/11/tono-krever-millionbelop-fra-oslo-filharmonien/ Og du tar feil når du tror at det er de artistene som blir spilt som får pengene. Ser ikke snurten av pengene Radio Nova betaler TONO 103 000 kroner i året for å spille musikk av uavhengige band og artister, men pengene havner artister som Marit Larsen og Odd Nordstoga i stedet for bandene som spilles. https://universitas.no/sak/53447/ser-ikke-snurten-av-pengene/ Tendensen bekreftes av tall fra rettighetsorganisasjonen Tono. 1 prosent av medlemmene (74 artister) får utbetalt 20 prosent av midlene. https://arkiv.klassekampen.no/article/20190209/ARTICLE/190209967 TONO gjør det i det hele tatt vanskelig for mindre artister å starte opp. Arrangører og klubber over hele landet stenger nå dørene, og flere er på vei til å gjøre det. Om TONO virkelig skal være artistenes venn, må de vise det på en helt annen måte. https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/mener-tono-odelegger-for-bade-artister-og-konsertarrangorer-1.14249114 Anonymkode: 142a1...483 Takk! Ser jeg må sette meg mer inn i dette og ikke kan nok om det. Det at det er blitt langt vanskeligere for ukjente musikere og mindre aktuelle musikkarter å komme frem, det er egentlig en skremmende utvikling, som de store nettaktørene i verden også bidrar negativt til. Takk for linkene, skal sette meg bedre inn i dette! Anonymkode: 89140...165
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå