Gå til innhold

Søke jobb gammel arbeidsplass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal søke en jobb på min gamle arbeidsplass og er villig til å gjøre «hva som helst» for å få den. Om jeg skriver rett ut at jeg har savnet jobben og at det var en stor tabbe å si den opp - vil det være positivt eller vil det være for følelseslada og uprofesjonelt?? Tips til formuleringer for øvrig?

Anonymkode: 0d472...028

Skrevet

Ville holdt søknaden uten følelsesuttrykk, men ringt før jeg søkte og kanskje sagt noe i samtalen om at jeg savnet plassen og oppgavene.

Skrevet

Ikke formuler det som "savn" og "tabbe", men si at du har trivdes veldig godt der før og er klar til å gjøre en innsats for samme arbeidsplass igjen. 

Anonymkode: a6ac4...641

Skrevet

Det vil være så følelsesladet og uprofesjonelt at jeg faktisk ikke hadde villet ansette deg om du så var eneste søker!

Gjør heller som 641 foreslår. Legg vekt på at du er kjent med rutinene (implisitt så trenger du da ikke opplæring) og trives med arbeidsmiljøet der, og trekk fram noen konkrete punkter der du mener at du kan bidra til forbedringer med din kompetanse og erfaring. 

Anonymkode: a5247...f41

Skrevet

Spiller jo en rolle hvilket sted dette er. Er de desperate etter folk tar de deg inn igjen, men har de ansatte noen i stillingen din så er det jo lite håp. Ring og hør hvilke muligheter det er for jobb. Får du et positivt svar så skriver du en god søknad som ikke er følelsesstyrt. 

Anonymkode: 91eed...d75

Skrevet

Takk for gode svar! Poenget er nettopp å formidle at jeg ønsker meg tilbake - på en profesjonell og overbevisende måte, så takk!

hi

Skrevet

Snakke med sjefen på den jobben du vil ha? 

Anonymkode: 8da92...db3

Skrevet

Er det samme ledelse? I så fall ring og ta en prat med de. 

Anonymkode: 6182f...287

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Det vil være så følelsesladet og uprofesjonelt at jeg faktisk ikke hadde villet ansette deg om du så var eneste søker!

Gjør heller som 641 foreslår. Legg vekt på at du er kjent med rutinene (implisitt så trenger du da ikke opplæring) og trives med arbeidsmiljøet der, og trekk fram noen konkrete punkter der du mener at du kan bidra til forbedringer med din kompetanse og erfaring. 

Anonymkode: a5247...

Arbeidsplasser endrer og forbedrer seg kontinuerlig, hun kommer garantert ikke tilbake til  helt samme oppgaver og rutiner som før. 

Anonymkode: b7eaa...ec7

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Snakke med sjefen på den jobben du vil ha? 

Anonymkode: 8da92...db3

Dette. 

Anonymkode: b7eaa...ec7

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Takk for gode svar! Poenget er nettopp å formidle at jeg ønsker meg tilbake - på en profesjonell og overbevisende måte, så takk!

hi

Å bruke savn og tabbe er ikke profesjonelt. Du formidler heller på en saklig måte at du arbeidet der i 6år tidligere og er godt kjent med avdelingens xxxxxx(se gjerne hva de beskriver i søknaden). På intervjuet kan du si «jeg stortrivdes her men var på ett punkt i livet hvor jeg ønsket mer erfaring. Det har jeg nå fått og ser på som positivt i mitt videre arbeid. Jeg har derimot kjent på ett stort savn etter min gamle jobb bla bla bla». Her holder du deg profesjonell, samtidig som man muntlig står litt friere til å snakke fra levra uten å virke desperat.

Anonymkode: 8afb6...e30

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 2022-4-1 den 0.35):

Ikke formuler det som "savn" og "tabbe", men si at du har trivdes veldig godt der før og er klar til å gjøre en innsats for samme arbeidsplass igjen. 

Anonymkode: a6ac4...641

Dette! Savn og tabbe er negativ ordlyd, mens ditt svar er positivt. 😊

Anonymkode: 562c2...0bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...