Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #1 Skrevet 31. mars 2022 Nå steker vårsola og busker og planter våkner i hagen min. Knoppene kommer for fullt, men bakken er bunnfrossen. Telen sitter hardt, og så lenge det er minusgrader om natta og bare 4-5 grader om dagen, har ikke røttene sjans til å drikke. I fjor døde mange planter nettopp pga dette. Vil det hjelpe dem om jeg vanner, eller blir det som å tisse i buksa for å holde varmen? Å dekke til alle plantene går ikke, så mange laken har jeg ikke til overs. Anonymkode: 3be82...c9c
Himmel og hav Skrevet 31. mars 2022 #2 Skrevet 31. mars 2022 Ja, du kan vanne. Gjerne med lunkent vann (legg hageslangen i sola).
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #3 Skrevet 31. mars 2022 Himmel og hav skrev (48 minutter siden): Ja, du kan vanne. Gjerne med lunkent vann (legg hageslangen i sola). Naboene kommer til å glane. 😅 Men det er det verdt hvis jeg lan redde plantene. Forresten, vil vanningen smelte telen, eller vil det gjøre det til en enda hardere isklump når kulden kommer om natta? Hi Anonymkode: 3be82...c9c
Himmel og hav Skrevet 31. mars 2022 #4 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Naboene kommer til å glane. 😅 Men det er det verdt hvis jeg lan redde plantene. Forresten, vil vanningen smelte telen, eller vil det gjøre det til en enda hardere isklump når kulden kommer om natta? Hi Anonymkode: 3be82...c9c Det vet jeg ikke. Jeg har bare alltid gjort det sånn om våren fordi det gjør foreldrene mine. Jeg vanner ikke alt, men roser og rododendron får gjerne noen liter.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #5 Skrevet 31. mars 2022 Til neste høst kan du rake sammen masse løv og dekke jorden rundt plantene med et tykt lag. Ca 30 cm tykt. Det isolerer godt, og bakken fryser ikke, eller i hvert fall ikke like mye. Det er ofte nok alene til å redde plantene. Anonymkode: 587e9...a15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå