Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #1 Skrevet 31. mars 2022 Nok en gang blir møtet avlyst fordi folk ikke svarer på hvorvidt de kommer eller ikke .. temaet er neste sesong og det er viktig at foreldrene dukker opp… hva er det med foreldre som ikke klarer å si fra om de kommer eller ikke ???? Anonymkode: c341a...5d6
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #2 Skrevet 31. mars 2022 Da er det jo bare å ta det til etteretning ig organisere det uten foreldrenes medvirkning. Anonymkode: 7ed44...518
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #3 Skrevet 31. mars 2022 Jeg har ikke kapasitet til å stille på alle, nei. Men jeg prøver å få med meg det viktigste Anonymkode: 98730...884
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #4 Skrevet 31. mars 2022 Har det som deg, hi. Jeg er lagleder for et lag med rundt 30 spillere, og foreldrene gir regelrett faen. De dropper å svare om barna kommer eller ikke, men lemper de inn døra og stikker før vi aner ordet av det. På kamper og cuper aner vi ikke hvem som kommer, eller om de kommer, for de svarer ikke på det heller. Jeg har oppfordret og mast, til ingen nytte. Helt håpløst, og jeg tror jeg ikke gidder mer snart. Anonymkode: ddca9...0d4
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #5 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Har det som deg, hi. Jeg er lagleder for et lag med rundt 30 spillere, og foreldrene gir regelrett faen. De dropper å svare om barna kommer eller ikke, men lemper de inn døra og stikker før vi aner ordet av det. På kamper og cuper aner vi ikke hvem som kommer, eller om de kommer, for de svarer ikke på det heller. Jeg har oppfordret og mast, til ingen nytte. Helt håpløst, og jeg tror jeg ikke gidder mer snart. Anonymkode: ddca9...0d4 Jeg skjønner at det er slitsomt, men dere må rett og slett bli så strenge at dere ikke godtar dem som bare dukker opp. Det er kjedelig for barnet en gang, men løser problemet på lengre sikt. Hvis det ikke er nok påmeldte (hvorfor påmelding) til en kamp nlir det ikke kamp. Anonymkode: 7ed44...518
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 31. mars 2022 #6 Skrevet 31. mars 2022 Helt håpløst!! Her prioriteres møtene og det vil alltid være en av oss som møter.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #7 Skrevet 31. mars 2022 Nei, jeg er ikke det, jeg går alltid. Men hvorfor er dere avhengig av at alle stiller? De som stiller har noe å si, de som ikke stiller må bare innfinne seg med det som er bestemt og ta imot infoen om det etterpå. Det er alltid noen som ikke stiller. Det ser du jo på skolen også, man er heldig om det kommer foreldre til halvparten av elevene, og på fritidsaktiviteter vil det være enda færre. Anonymkode: 1fafd...d60
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 31. mars 2022 #8 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Nei, jeg er ikke det, jeg går alltid. Men hvorfor er dere avhengig av at alle stiller? De som stiller har noe å si, de som ikke stiller må bare innfinne seg med det som er bestemt og ta imot infoen om det etterpå. Det er alltid noen som ikke stiller. Det ser du jo på skolen også, man er heldig om det kommer foreldre til halvparten av elevene, og på fritidsaktiviteter vil det være enda færre. Anonymkode: 1fafd...d60 For vår del er kommende møte viktig fordi vi skal ta opp kommende sesong (hvem er med videre og organisering) og ikke minst planlegge cup ( reise , opphold osv) vi er med andre ord avhengige av at alle stiller .
Annesmiltillivet Skrevet 31. mars 2022 #9 Skrevet 31. mars 2022 At ikke alle kan hver gang er for såvidt greit. Jeg er også både lagleder og trener (har flere barn). Men, at ganske mange aldri kommer er ikke greit. Jeg vet at en gang i blant krasjer alt og man får ikke dratt på foreldremøte, men da kan man gi beskjed og si fra at ja X skal bli med neste sesong, X ønsker å bli med på cuper og nei vi kan ikke bli med å overnatte med laget eller ja vi kan bli med. Jeg prøver selv og alltid komme, selv om ja etter 3 barn er ikke alle foreldremøtene like interessante på skolen f.eks, men av respekt for lærere og fordi det er hyggelig og møte de andre foreldrene kommer jeg. Til dere som sier da må man bare organisere uten foreldre. Det er både trist at foreldre ikke ønsker å komme å se barnet sitt spille (tro meg, alle barn ønsker å ha foreldrene sine der! Selv om de sier det går bra, merker vi som trenere at det. I tillegg skal man komme seg til kamper, på bortekamper må man ha noen som kan kjøre. Noen steder kan man ta offentlig transport, men det er langt fra ofte.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 31. mars 2022 #10 Skrevet 31. mars 2022 Annesmiltillivet skrev (1 time siden): At ikke alle kan hver gang er for såvidt greit. Jeg er også både lagleder og trener (har flere barn). Men, at ganske mange aldri kommer er ikke greit. Jeg vet at en gang i blant krasjer alt og man får ikke dratt på foreldremøte, men da kan man gi beskjed og si fra at ja X skal bli med neste sesong, X ønsker å bli med på cuper og nei vi kan ikke bli med å overnatte med laget eller ja vi kan bli med. Jeg prøver selv og alltid komme, selv om ja etter 3 barn er ikke alle foreldremøtene like interessante på skolen f.eks, men av respekt for lærere og fordi det er hyggelig og møte de andre foreldrene kommer jeg. Til dere som sier da må man bare organisere uten foreldre. Det er både trist at foreldre ikke ønsker å komme å se barnet sitt spille (tro meg, alle barn ønsker å ha foreldrene sine der! Selv om de sier det går bra, merker vi som trenere at det. I tillegg skal man komme seg til kamper, på bortekamper må man ha noen som kan kjøre. Noen steder kan man ta offentlig transport, men det er langt fra ofte. Akkurat dette !
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #11 Skrevet 31. mars 2022 Nei, det prioriteres høyt. Anonymkode: 22239...549
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #12 Skrevet 31. mars 2022 Her har det kun vært speidern som har hatt foreldremøte hver høst. Vi har ikke hatt foreldremøte på fotball, håndball, basketball, dans, kulturskole eller orientering. Kanskje dere organiserer for mye? Nå skal det sies at alle disse aktivitetene er veldrevne, og folk bidrar på dugnader, baking osv, vi bor i et område med mye variert økonomisk mulighet i familiene, derfor er nok aktivitetene lagt opp til at det skal holde at barnet møter til riktig tid. Om Ole er meldt på trening eller ikke er ikke så farlig, fordi han går på aktiviteten og er regnet med. Vi meldte oss da aldri på trening da vi gikk på fotball som små, vi møtte hver tirsdag kl 17. Spond og andre apper har blitt en organiserings-«orgie», og det er fort mye mas om helt selvsagte ting sånne steder. Anonymkode: 3b1af...73f
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 31. mars 2022 #13 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Her har det kun vært speidern som har hatt foreldremøte hver høst. Vi har ikke hatt foreldremøte på fotball, håndball, basketball, dans, kulturskole eller orientering. Kanskje dere organiserer for mye? Nå skal det sies at alle disse aktivitetene er veldrevne, og folk bidrar på dugnader, baking osv, vi bor i et område med mye variert økonomisk mulighet i familiene, derfor er nok aktivitetene lagt opp til at det skal holde at barnet møter til riktig tid. Om Ole er meldt på trening eller ikke er ikke så farlig, fordi han går på aktiviteten og er regnet med. Vi meldte oss da aldri på trening da vi gikk på fotball som små, vi møtte hver tirsdag kl 17. Spond og andre apper har blitt en organiserings-«orgie», og det er fort mye mas om helt selvsagte ting sånne steder. Anonymkode: 3b1af...73f Det er gjerne på Spond man får info om dugnader , baking , kveldsmat for laget, cuper og kamper. Her er det relevant å vite hvem som kommer på trening pga halltid. Er det få så må de gjerne trene alternativt . 8 stykker kan ikke ha en hall alene feks.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #14 Skrevet 31. mars 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (4 timer siden): For vår del er kommende møte viktig fordi vi skal ta opp kommende sesong (hvem er med videre og organisering) og ikke minst planlegge cup ( reise , opphold osv) vi er med andre ord avhengige av at alle stiller . Når barna har blitt tenåringer kan de selv fortelle treneren om de har tenkt å fortsette, om de skal være med på kamp ol. Det er forskjell på barn og ungdommer. Foreldrene trenger ikke blande seg i alt ungdommene driver med. Anonymkode: 7ed44...518
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #15 Skrevet 31. mars 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (51 minutter siden): Det er gjerne på Spond man får info om dugnader , baking , kveldsmat for laget, cuper og kamper. Her er det relevant å vite hvem som kommer på trening pga halltid. Er det få så må de gjerne trene alternativt . 8 stykker kan ikke ha en hall alene feks. Hvis en gruppe har gått tildelt halvtime og medlemmene gar betalt skal de selvfølgelig disponere hallen den timen ig spiller du på et lag er det en selvfølge å møte opp hvis du ikke er duk. Det trenger ikke avtales fir hver trening. En seriøs klubb setter ikke opp trening fra time til time ut fra om foreldrene nerder på dine håpefulle til den dagen eller ikke. Anonymkode: 7ed44...518
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 31. mars 2022 #16 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Når barna har blitt tenåringer kan de selv fortelle treneren om de har tenkt å fortsette, om de skal være med på kamp ol. Det er forskjell på barn og ungdommer. Foreldrene trenger ikke blande seg i alt ungdommene driver med. Anonymkode: 7ed44...518 Nei.. vi voksne må faktisk diskutere angående cuper og kamper . Særlig når det gjelder dugnad på hjemmekamp og kjøring til bortekamp. Derfor er det kjekt med Spond
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #17 Skrevet 31. mars 2022 Annesmiltillivet skrev (3 timer siden): At ikke alle kan hver gang er for såvidt greit. Jeg er også både lagleder og trener (har flere barn). Men, at ganske mange aldri kommer er ikke greit. Jeg vet at en gang i blant krasjer alt og man får ikke dratt på foreldremøte, men da kan man gi beskjed og si fra at ja X skal bli med neste sesong, X ønsker å bli med på cuper og nei vi kan ikke bli med å overnatte med laget eller ja vi kan bli med. Jeg prøver selv og alltid komme, selv om ja etter 3 barn er ikke alle foreldremøtene like interessante på skolen f.eks, men av respekt for lærere og fordi det er hyggelig og møte de andre foreldrene kommer jeg. Til dere som sier da må man bare organisere uten foreldre. Det er både trist at foreldre ikke ønsker å komme å se barnet sitt spille (tro meg, alle barn ønsker å ha foreldrene sine der! Selv om de sier det går bra, merker vi som trenere at det. I tillegg skal man komme seg til kamper, på bortekamper må man ha noen som kan kjøre. Noen steder kan man ta offentlig transport, men det er langt fra ofte. Nei, det er langt fra alle ungdomer som vil ha foreldrene på sidelinjen på trening og kamp. For de fleste ville det bært bedre å ha idretten i fred de fleste dagene. De bør få trene og utvikle seg uten å skulle bise seg frem for foreldrene og bli vurdert av dem hele tiden og treneren burde slippe grekere på sidelinjen som tar fokuset vekk fra treningen og undergraver trenerens autoritet. I det idrettslaget jeg både har trent selv og vært trener gikk vi så langt som til å forby foreldre i hallen under trening. Det gjorde underverker både for fokus, innsats og vennskap mellom ungdommene. Anonymkode: 7ed44...518
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #18 Skrevet 31. mars 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden): Nei.. vi voksne må faktisk diskutere angående cuper og kamper . Særlig når det gjelder dugnad på hjemmekamp og kjøring til bortekamp. Derfor er det kjekt med Spond Hvis du kan ta diskusjonen på spond trenger du ikke foreldremøter til det og hva er det å diskutere? Påmelding til ting utenfor det vanlige programmet er jo greit nok å ta der, men ellers er det bare heft med å skulle si fra at alle kommer hver gang. Nå har jeg barn som driver med musikk og spiller i korps og orkester. Selv om de er avhengige av at folk møter opp, akkurat som på et håndballag, er det ingen som gir beskjed om at de kommer. Det er en selvfølge både på øvelser og vanlige konserter. Hvis noen er syke eller har andre grunner til at de ikke kan komme gir de beskjed. (For for utenlandstur og lengre turneer er det påmelding) Anonymkode: 7ed44...518
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 31. mars 2022 #19 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvis du kan ta diskusjonen på spond trenger du ikke foreldremøter til det og hva er det å diskutere? Påmelding til ting utenfor det vanlige programmet er jo greit nok å ta der, men ellers er det bare heft med å skulle si fra at alle kommer hver gang. Nå har jeg barn som driver med musikk og spiller i korps og orkester. Selv om de er avhengige av at folk møter opp, akkurat som på et håndballag, er det ingen som gir beskjed om at de kommer. Det er en selvfølge både på øvelser og vanlige konserter. Hvis noen er syke eller har andre grunner til at de ikke kan komme gir de beskjed. (For for utenlandstur og lengre turneer er det påmelding) Anonymkode: 7ed44...518 Det fungerer i alle fall supert her og trenere har spesifikt sagt at de gjerne vil vite hvem som kommer for å kunne legge opp treningen. Da hører vi på det og melder på ungdommene . Foreldremøter er også kjekt og en arena til å kunne snakke sammen vi voksne og planlegge div rundt laget.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #20 Skrevet 31. mars 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden): Det fungerer i alle fall supert her og trenere har spesifikt sagt at de gjerne vil vite hvem som kommer for å kunne legge opp treningen. Da hører vi på det og melder på ungdommene . Foreldremøter er også kjekt og en arena til å kunne snakke sammen vi voksne og planlegge div rundt laget. Det som er galskap er at fremmøte er så dårlig at treneren ikke bare regner med at alle kommer, og då kommer de. Anonymkode: 7ed44...518
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 31. mars 2022 #21 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det som er galskap er at fremmøte er så dårlig at treneren ikke bare regner med at alle kommer, og då kommer de. Anonymkode: 7ed44...518 Igjen ; trener ønsker denne ordningen og da følger vi det. Vi har fått beskjed om dette hvert år ved oppstart av ny sesong.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #22 Skrevet 31. mars 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (6 timer siden): For vår del er kommende møte viktig fordi vi skal ta opp kommende sesong (hvem er med videre og organisering) og ikke minst planlegge cup ( reise , opphold osv) vi er med andre ord avhengige av at alle stiller . Her bruker vi Spond til å finne ut hvem som er med videre. Trenerne bestemmer cuper, lagleder melder på/informerer foreldre. Anonymkode: edfa0...e04
Annesmiltillivet Skrevet 31. mars 2022 #23 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Nei, det er langt fra alle ungdomer som vil ha foreldrene på sidelinjen på trening og kamp. For de fleste ville det bært bedre å ha idretten i fred de fleste dagene. De bør få trene og utvikle seg uten å skulle bise seg frem for foreldrene og bli vurdert av dem hele tiden og treneren burde slippe grekere på sidelinjen som tar fokuset vekk fra treningen og undergraver trenerens autoritet. I det idrettslaget jeg både har trent selv og vært trener gikk vi så langt som til å forby foreldre i hallen under trening. Det gjorde underverker både for fokus, innsats og vennskap mellom ungdommene. Anonymkode: 7ed44...518 Jeg snakket ikke om under trening - men under kamp. Og jeg står ved at de fleste barn (og mange ungdom) ønsker at foreldre eller noen andre som er der for dem, kommer å ser på! Helt enig at for engasjerte foreldre på sidelinja under trening kan være slitsomt. Samt overivrige foreldre under kamp kan være uheldig. Men - nå var det ikke de vi snakket om, det var de som ikke kommer
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 31. mars 2022 #24 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Her bruker vi Spond til å finne ut hvem som er med videre. Trenerne bestemmer cuper, lagleder melder på/informerer foreldre. Anonymkode: edfa0...e04 Vi melder oss på cup på Spond ,det er likevel endel det er greit å diskutere rundt et bord når det gjelder en helg på cup .
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #25 Skrevet 31. mars 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden): Nei.. vi voksne må faktisk diskutere angående cuper og kamper . Særlig når det gjelder dugnad på hjemmekamp og kjøring til bortekamp. Derfor er det kjekt med Spond Du trenger virkelig ikke foreldremøte for å diskutere dugnad eller kjøring. Anonymkode: 0095f...989
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå