Gå til innhold

Skikkelig forkjøla barn !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det greit å sende barn med aktiv forkjølelse nå ? Eller er det fortsatt restsymptomer som teller 

Anonymkode: 2157f...27b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sende hvor? 

Anonymkode: 64d99...004

Skrevet

Det har vel aldri vært innafor å sende barn som er skikkelig forkjølet på skolen eller barnehagen 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Er det greit å sende barn med aktiv forkjølelse nå ? Eller er det fortsatt restsymptomer som teller 

Snørr og litt hoste er innafor. Dårlig allmenntilstand og feber er ikke innafor.

Anonymkode: 6b1ba...d7a

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det har aldri vært greit. 

Anonymkode: af606...4a9

Skrevet

Det er allmenntilstanden som avgjør om det er greit. Feber og ekstra behov for hvile tilsier at de bør være hjemme. Bare «ytre» symptomer som snørr og hoste er innafor.

Skrevet

Så om det velter snørr ut og barnet hoster mer enn det ikke hoster så er det bare å sende i barnehagen  ? Så bra . Ikke feber og blid som ei sol. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (3 timer siden):

Det har vel aldri vært innafor å sende barn som er skikkelig forkjølet på skolen eller barnehagen 

Før korona så spurte jeg om jeg kunne holde gutten min som gikk på barneskole hjemme fordi har var så kraftig forkjølet,da fikk jeg mange sinte svar om at jeg ikke kunne holde han hjemme bare pga han var forkjølet. "Heldigvis" fikk han feber neste dag så jeg kunne holde han hjemme med god samvitighet.

Anonymkode: 74e8d...d97

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Før korona så spurte jeg om jeg kunne holde gutten min som gikk på barneskole hjemme fordi har var så kraftig forkjølet,da fikk jeg mange sinte svar om at jeg ikke kunne holde han hjemme bare pga han var forkjølet. "Heldigvis" fikk han feber neste dag så jeg kunne holde han hjemme med god samvitighet.

Anonymkode: 74e8d...d97

Når noen sier at ungen er skikkelig forkjølet så tenker jeg da at allmenntilstand ikke er på topp. Hadde hi skrevet at barnet var litt forkjølet så hadde jeg ikke antatt at allmenntilstand var så dårlig at skole eller bhg utgår. Fin form , lett hoste eller litt snør i nesa vil her i huset bety skole. Skikkelig forkjølet som i konstant hosting eller at barnet er potte tett i nesa betyr å være hjemme. Svaret mitt var med andre ordet basert på « skikkelig forkjølet».

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Så om det velter snørr ut og barnet hoster mer enn det ikke hoster så er det bare å sende i barnehagen  ? Så bra . Ikke feber og blid som ei sol. 

Selvfølgelig ikke! Er du klar over hvor slitsomt det er å anstrenge seg når man hoster? Den ungen der høres ut som har det best hjemme. Covid eller ikke

Anonymkode: a4002...7a6

Skrevet

Bør være hjemme. 

Anonymkode: 245ed...842

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...