Gå til innhold

Barn med omgangssyke og jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker dere at det er ok å dra på jobb når barnet har fått omgangssyken og man jobber i åpent landskap? Jeg føler meg frisk. Jeg jobbet ikke i landskap sist gang vi hadde omgangssyke for mange år siden og er derfor usikker.. lurer på om jeg bør ta hensyn eller om jeg overdriver og vil gjerne høre hva andre tenker. Kan ikke være på hjemmekontor imorgen fordi jeg ikke har utstyr tilgjengelig.

Anonymkode: c64ff...c95

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg drar på jobb om ungene har omgangsyken, jeg har kun blitt smitts en gang på 19år når de har hatt det. Da ble vi alle smitta samtidig og vi ble syke samtidig. 6stk i hus med en do var praktisk 😹

Men alle andre ganger de har hatt de thar jeg aldri blitt smitta, så har reist på jobb. Så jeg tenker du må finne ut hvordan det pleier å være hos dere. Nå har mine unger sagt ifra før de begynner å spy at jeg får finne frem den blå flaska, jeg er vist rimelig ivrig på å vaska med klor når noen i huset har dette og de kan bare glemme å gjøre noe annet enn hva jeg sier. 

Anonymkode: 8fb03...f25

Skrevet

Hele familien kan ikke ringe inn syk hver gang noen får omgangssyke tenker jeg.

Det er slett ikke hver gang man blir smittet heller

Anonymkode: 69378...291

Skrevet

Selvfølgelig er det ok å gå på jobb!

Anonymkode: b4e99...d85

Skrevet

Dersom du må ta en sykt barn dag fordi barnet er sykt og for liten til å være alene hjemme, er det selvsagt helt innafor. Men egenmelding kan man kun bruke ved egen sykdom, ikke andres selvsagt. Jeg regner ikke med du tenkte å ta de syke barna med deg på jobb, da blir heller ikke smitten med deg (forutsatt at du har normal personlig hygiene)

Skrevet

Omgangssyke er så smittsomt at jeg ærlig talt skulle ønske det var karantene når en i familien har det 🙈 Men slik ting er, så må man på jobb (med mindre man må være hjemme med sykt barn såklart). 

Verre er det med de som sender syke barn i barnehage og skole, slik at smitten aldri tar slutt.... 

Hilsen en som HATER omgangssyke mer enn noe.

Anonymkode: 7baf2...fe0

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Tenker dere at det er ok å dra på jobb når barnet har fått omgangssyken og man jobber i åpent landskap? Jeg føler meg frisk. Jeg jobbet ikke i landskap sist gang vi hadde omgangssyke for mange år siden og er derfor usikker.. lurer på om jeg bør ta hensyn eller om jeg overdriver og vil gjerne høre hva andre tenker. Kan ikke være på hjemmekontor imorgen fordi jeg ikke har utstyr tilgjengelig.

Anonymkode: c64ff...c95

Ja, det tenker jeg må være greit. Man kan ikke være føre var på alt heller. Jeg får sjelden omgangssyke selvom barna har det. Jeg ville dratt på jobb, men vært ekstra nøye med håndhygiene og kanskje prøvd å holde avstand så godt det lar seg gjøre.

Anonymkode: dcd63...d9c

Skrevet

Jeg ville reist på jobb. Men ville fortalt om omgangssyken. Folk pleier å holde avstand da 😆  spis lunsj ved pulten og hold deg for deg selv 

Anonymkode: c56ff...202

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Omgangssyke er så smittsomt at jeg ærlig talt skulle ønske det var karantene når en i familien har det 🙈 Men slik ting er, så må man på jobb (med mindre man må være hjemme med sykt barn såklart). 

Verre er det med de som sender syke barn i barnehage og skole, slik at smitten aldri tar slutt.... 

Hilsen en som HATER omgangssyke mer enn noe.

Anonymkode: 7baf2...fe0

Så smittsomt er det da ikke, for de fleste voksne har hatt det tidligere og er immun mot mange av de magevirusene barna blir syke av.

Jeg har fire barn, og har hatt utallige omganger med magevirus i hus. Jeg har trøstet barn, tørket spy, vasket sengetøy osv og blitt smittet 2 ganger på mine 20 år som mamma... 

Forrige gang vi hadde det i hus ble bare yngste syk, ingen andre. Dvs at 5 stykker forble friske, man kan jo ikke sette alle fem i karantene og nekte de skole og jobb fordi lillesøster var syk.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Så smittsomt er det da ikke, for de fleste voksne har hatt det tidligere og er immun mot mange av de magevirusene barna blir syke av.

Jeg har fire barn, og har hatt utallige omganger med magevirus i hus. Jeg har trøstet barn, tørket spy, vasket sengetøy osv og blitt smittet 2 ganger på mine 20 år som mamma... 

Forrige gang vi hadde det i hus ble bare yngste syk, ingen andre. Dvs at 5 stykker forble friske, man kan jo ikke sette alle fem i karantene og nekte de skole og jobb fordi lillesøster var syk.

Da er du heldig! Jeg har også fire barn og blitt smittet hver eneste gang de var syke. På det verste hadde vi tre runder på to måneder! Først etter at ungene ble store og har klart seg helt selv har jeg sluppet unna i de fleste tilfellene ved å holde avstand og sprite/vaske alt.

Anonymkode: a6d1f...e23

Skrevet

Jeg har alltid (med unntak for koronasymptomer i den perioden) dratt på jobb så sant jeg var symptomfri og følte meg frisk. Før korona dro jeg også på jobb med forkjølelse og hodepine for eksempel. Tok litt Paracet og kom meg gjennom dagen. 

Hvis jeg skulle ha holdt meg hjemme fra jobb hver gang ungene hadde noe som de kanskje kunne ha smittet meg med, da hadde egenmeldingsdagene forsvunnet temmelig fort og sjefen hadde ikke blitt glad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...