Anonym bruker Skrevet 30. mars 2022 #1 Skrevet 30. mars 2022 Dere fortjener virkelig avspaseringen og de fleste av dere gjør en kjempebra jobb for ungene våre. Men jeg lurer på hvorfor foreldresamtalene må legges innenfor kontortid, når dere likevel må jobbe mer enn fulle arbeidsdager? Er det vanlig på alle skoler at det fungerer sånn? Anonymkode: 9b420...922
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2022 #2 Skrevet 30. mars 2022 Hos oss legger vi de i hovedsak fra rundt 14:00 og utover. Vi pleier å sende ut forespørsel på forhånd om når det passer best for den enkelte. Skolen til ungene har også etter skoletid og ut over ettermiddagen. Vet om flere skoler som kjører de i arbeidstiden. Syns selv det er en uting. Jeg hadde vært superstresset om jeg måtte legge dem i de få timene der jeg har undervisningsfri, mye bedre når elevene har gått hjem. Anonymkode: 294cd...c79
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2022 #3 Skrevet 30. mars 2022 Jeg tror det er veldig varierende fra lærere til lærer. De fleste av mine kolleger legger utviklingssamtalene til ettermiddagen, med mindre det er snakk om foreldre de vet at har fri dagtid/er fleksible. Selv legger jeg aldri utviklingssamtaler tidligere enn 15:00. Pleier å ha to dager der jeg holder på til rundt 18:30. Anonymkode: 234a7...640
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2022 #4 Skrevet 30. mars 2022 Dere høres fleksible og greie ut🙂 Hos oss har det alltid vært på tidlig formiddag, for begge barna. Har tenkt at læreren burde ha lagt det til etter arbeidstid, men har aldri spurt hvorfor det egentlig er sånn. Anonymkode: 9b420...922
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2022 #5 Skrevet 30. mars 2022 Hos oss pleier vi å ha det etter skoletid og til klokken fire omtrent. Noen setter også opp timer om morgenen, f.eks fra klokka åtte. Dersom det er noen foreldre som det er veldig vanskelig for å komme fra, finner de alltid en løsning på det også. Anonymkode: ba884...9e5
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2022 #6 Skrevet 30. mars 2022 Vi får fellestider til samtaler. (13.30 og utover). Superglad for det, for jeg har unger som må hentes i barnehage/sfo. Begynner på jobb klokka 8.00 og 10-12 timers arbeidsdag er ganske lenge. Da er det vinn vinn for min del. Jeg får fri for foreldresamtaler i arbeidstid for mine unger også. Anonymkode: 6ffff...4da
Optatium Skrevet 30. mars 2022 #7 Skrevet 30. mars 2022 Såvidt jeg vet er det egentlig ikke greit i forhold til arbeidstidsavtalen, det er i alle fall svaret jeg har fått da jeg jobbet et sted uten denne fleksibiliteten. Personlig vil jeg heller holde på to lange dager, enn å sitte fra 14 - 16 i to uker liksom.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2022 #8 Skrevet 30. mars 2022 Der jeg jobber legger vi ut tidspunkt som foreldrene selv kan velge. Jeg har valgt å ha noen ledige tidspunkt på dagtid og noen på ettermiddag. På skolen til ungene så får vi bare tildelt et tidspunkt, og må selv bytte med andre om det ikke passer. Det er en uting synes jeg... Anonymkode: e7665...b65
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2022 #9 Skrevet 30. mars 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Der jeg jobber legger vi ut tidspunkt som foreldrene selv kan velge. Jeg har valgt å ha noen ledige tidspunkt på dagtid og noen på ettermiddag. På skolen til ungene så får vi bare tildelt et tidspunkt, og må selv bytte med andre om det ikke passer. Det er en uting synes jeg... Anonymkode: e7665...b65 Jeg gjorde som deg før, men da satt jeg ofte og ventet i timesvis på den ene som hadde skrevet seg opp 17.45. Selv om jeg kan fylle tiden med jobb vil jeg gjerne få unna samtalene på 3-4 ettermiddager. Anonymkode: 888e0...f31
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2022 #10 Skrevet 30. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg gjorde som deg før, men da satt jeg ofte og ventet i timesvis på den ene som hadde skrevet seg opp 17.45. Selv om jeg kan fylle tiden med jobb vil jeg gjerne få unna samtalene på 3-4 ettermiddager. Anonymkode: 888e0...f31 Jeg har hittil fått unnagjort alle samtalene i løpet av maks ei uke, selv om de får velge selv😊 Så det fungerer fint her. Anonymkode: e7665...b65
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2022 #11 Skrevet 30. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg har hittil fått unnagjort alle samtalene i løpet av maks ei uke, selv om de får velge selv😊 Så det fungerer fint her. Anonymkode: e7665...b65 Jeg kan selvsagt sette opp forholdsvis få tider, men da er det jo førstemann til mølla, osv. Jeg syns ikke det er mye å be om at foresatte stiller til oppsatt tid, eller bytter seg i mellom. Hvis det er noen som absolutt ikke kan finner jeg selvsagt ny tid sammen med dem. Anonymkode: 888e0...f31
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #12 Skrevet 31. mars 2022 Det kommer nok litt an på type rektor også. Der ungene går og det jeg jobbet tidligere, mente rektorene at lovverket var slik at dette var arbeidsoppgaver som måtte utføres innenfor den bundne arbeidstiden vår, altså før kl. 16. Der jeg jobber nå er det vanlig å samle opp på én litt heftig ettermiddag/kveld hvor man tar unna alt mellom kl. 16 og 21. Anonymkode: a6933...9f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå