Twintipp Skrevet 30. mars 2022 #26 Skrevet 30. mars 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Rettelse: han er den fjerde utenlandske person som taler til Stortinget. Winston Churchill er en av de andre, bare for å sette det litt i perspektiv. Anonymkode: 71956...f64 Det er jo en ganske prekær og unik situasjon, og ingenting unaturlig ved at han snakker til en forsamling som bidrar til både ivaretakelse av ukrainske flyktninger, gjenopprettelse av landet hans på sikt, lønn til igjenboende ukrainere, våpen til forsvarsalliansen og attpåtil landet hvor Nato-lederen bor. Det er hans største interesse å opprettholde den gode relasjonen han har til Norge. I tillegg kjemper hans folk vår krig også, de kjemper krigen for resten av Europa! For en mann han er, og for et folk❤️
Optatium Skrevet 30. mars 2022 #27 Skrevet 30. mars 2022 Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Rettelse: han er den fjerde utenlandske person som taler til Stortinget. Winston Churchill er en av de andre, bare for å sette det litt i perspektiv. Anonymkode: 71956...f64 Det var dette med hvor vanlig krig er, hvor ofte det skjer i Europa, at vi er i Nato, at lederen av Nato er norsk osv.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2022 #28 Skrevet 30. mars 2022 Optatium skrev (22 minutter siden): Det var dette med hvor vanlig krig er, hvor ofte det skjer i Europa, at vi er i Nato, at lederen av Nato er norsk osv. Ja, men det er ikke kutyme at statsledere taler i Stortinget. Anonymkode: 71956...f64
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2022 #29 Skrevet 30. mars 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Ja, men det er ikke kutyme at statsledere taler i Stortinget. Anonymkode: 71956...f64 Men nå er landet hans i en spesiell situasjon. Han er en fantastisk statsleder som fortjener å få prate i Stortinget! De eneste som er mot det er de som støtter Putin. Anonymkode: 863f3...866
Optatium Skrevet 30. mars 2022 #30 Skrevet 30. mars 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Ja, men det er ikke kutyme at statsledere taler i Stortinget. Anonymkode: 71956...f64 Dialogen er det, da. Jeg oppfattet at hi mest var opptatt av at han hadde viktigere ting å gjøre. Det er det jeg kommenterer.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2022 #31 Skrevet 30. mars 2022 Optatium skrev (5 timer siden): Nei men herregud. Det er kotyme, vanlig høflighet innen internasjonale relasjoner. *kutyme. Anonymkode: 8a7e3...7db
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2022 #32 Skrevet 30. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men nå er landet hans i en spesiell situasjon. Han er en fantastisk statsleder som fortjener å få prate i Stortinget! De eneste som er mot det er de som støtter Putin. Anonymkode: 863f3...866 Man er ikke i mot bare fordi man påpeker at dette ikke er normalen. Anonymkode: 656bd...39b
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2022 #33 Skrevet 30. mars 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Man er ikke i mot bare fordi man påpeker at dette ikke er normalen. Anonymkode: 656bd...39b Hva er grunnen til at du "påpeker" det? Anonymkode: 863f3...866
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2022 #34 Skrevet 30. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hva er grunnen til at du "påpeker" det? Anonymkode: 863f3...866 Hvis du leser tråden, ser du hvorfor. Noen lurer på hvorfor han taler. Det er ett legitimt spørsmål. Svaret er at det er kotyme og vanlig høflighet. Men det stemmer ikke. Dette er ikke vanlig. Anonymkode: 656bd...39b
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2022 #35 Skrevet 30. mars 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Men nå er landet hans i en spesiell situasjon. Han er en fantastisk statsleder som fortjener å få prate i Stortinget! De eneste som er mot det er de som støtter Putin. Anonymkode: 863f3...866 Jeg har da ikke nevnt med et ord at jeg er mot det. Hvorfor antyder du ting som ikke er sant? Jeg rettet opp i en misforståelse. Anonymkode: 71956...f64
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2022 #36 Skrevet 30. mars 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg har da ikke nevnt med et ord at jeg er mot det. Hvorfor antyder du ting som ikke er sant? Jeg rettet opp i en misforståelse. Anonymkode: 71956...f64 Hva ellers har du for motiv for å være så negativ mot han som kjemper for sitt lands eksistens? Anonymkode: 863f3...866
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2022 #37 Skrevet 30. mars 2022 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Hva ellers har du for motiv for å være så negativ mot han som kjemper for sitt lands eksistens? Anonymkode: 863f3...866 Hvilke innlegg er det du har lest? Jeg tror du bommer på hvem du siterer her. Anonymkode: 71956...f64
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2022 #38 Skrevet 30. mars 2022 Optatium skrev (9 timer siden): Nei men herregud. Det er kotyme, vanlig høflighet innen internasjonale relasjoner. Det er altså ikke vanlig at statsoverhoder fra andre nasjoner taler til Stortinget. I vår korte tid spm egen stat er det faktisk bare 4.gang det skjer. Første gang var Churchill og de to andre gangene var det våre to nærmeste naboland som gratulerte Stortinget med jubileum i 2014. Så absolutt ikke vanlig, men derimot ganske så oppsiktsvekkende! Anonymkode: 06d59...b9e
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #39 Skrevet 31. mars 2022 Jeg syns det er egoistisk og navlebeskuende å kreve hans tid for at han skal skryte av Norge, smiske om penger og våpen, og fortelle oss om hvor flotte verdier vi har. Det er et spill, og spør du meg ser det bare påtatt ut der hele Stortinget gang på gang reiser seg for stående applaus. Ja, zelenskyj er en flott mann og en god leder, men dette ble bare dumt og påtatt. Anonymkode: e162d...041
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #40 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Det er altså ikke vanlig at statsoverhoder fra andre nasjoner taler til Stortinget. I vår korte tid spm egen stat er det faktisk bare 4.gang det skjer. Første gang var Churchill og de to andre gangene var det våre to nærmeste naboland som gratulerte Stortinget med jubileum i 2014. Så absolutt ikke vanlig, men derimot ganske så oppsiktsvekkende! Anonymkode: 06d59...b9e Det er veldig interessant det vi ser nå. Zelenskyj mestrer denne arenaen meget bra, jeg tror han nå legger en ny standard for verdensledere. Ser en hvordan enkelte kjendiser har flere følgere enn verdensleder, er det jo en form for makt uten å være folkevalgt på den ordinære måten. Virker som Ukrainas president har fått med seg det, med sin bakgrunn har han hengt med i tiden. Hva ønsker folket å se/høre? Putin derimot har vel vist nå at han er avleggs og henger igjen i en tid som ikke eksisterer mer. Jeg er ikke imponert, hele livet har man snakket om bjørnen med frykt fordi han skal være så strategisk, men her synes jeg han virker fullstendig ukjent i terrenget og bare ødelegger for seg selv på sikt. Det går i hvert fall rett hjem hos folket. Ledere også. Jeg håper jo at ledere allikevel klarer å holde seg rasjonelle, spilles på følelser og da er det lett å la seg rive med. Anonymkode: 656bd...39b
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #41 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg syns det er egoistisk og navlebeskuende å kreve hans tid for at han skal skryte av Norge, smiske om penger og våpen, og fortelle oss om hvor flotte verdier vi har. Det er et spill, og spør du meg ser det bare påtatt ut der hele Stortinget gang på gang reiser seg for stående applaus. Ja, zelenskyj er en flott mann og en god leder, men dette ble bare dumt og påtatt. Anonymkode: e162d...041 Tydelig skrevet av et russisk troll. Zelenskyj holdt en tale som både rørte til tårer, beveget og hyllet den norske kulturen. Fantastisk fin mann! Anonymkode: 863f3...866
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #42 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Jeg syns det er egoistisk og navlebeskuende å kreve hans tid for at han skal skryte av Norge, smiske om penger og våpen, og fortelle oss om hvor flotte verdier vi har. Det er et spill, og spør du meg ser det bare påtatt ut der hele Stortinget gang på gang reiser seg for stående applaus. Ja, zelenskyj er en flott mann og en god leder, men dette ble bare dumt og påtatt. Anonymkode: e162d...041 Tenker du at det er Norge som har krevd at han skal holde rørende tale? Det er ikke bare Norge han har talt til, det er viktig brobygging for Ukraina, det er han som har skjønt at det er smart å relatere til det som er gjenkjennbart. Hva vi har felles. Slik at det er oss, ikke oss og dem. På denne måten kan han både få støtte i kampen om Ukraina, men også sørge for at folket hans blir godt ivaretatt. Jeg mener han gjør en genistrek her, han har forstått viktigheten av støtte hos folket og verdien av å gå viralt (i motsetning til enkelte andre ledere). Hvor mange visste hvem han var før dette? Nå vet alle hvem han er, han har heltestatus og vi kommer til å ta i mot folket han med åpne armer. Genistrek. Anonymkode: 656bd...39b
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #43 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Tydelig skrevet av et russisk troll. Zelenskyj holdt en tale som både rørte til tårer, beveget og hyllet den norske kulturen. Fantastisk fin mann! Anonymkode: 863f3...866 Er jeg et troll bare fordi jeg ikke lar meg imponere? Ja, ikke sant… Det er vel heller du som er nærmere et troll hvis ikke ulike meninger skal kunne ytres. Skremmende holdning. Anonymkode: e162d...041
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #44 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Tenker du at det er Norge som har krevd at han skal holde rørende tale? Det er ikke bare Norge han har talt til, det er viktig brobygging for Ukraina, det er han som har skjønt at det er smart å relatere til det som er gjenkjennbart. Hva vi har felles. Slik at det er oss, ikke oss og dem. På denne måten kan han både få støtte i kampen om Ukraina, men også sørge for at folket hans blir godt ivaretatt. Jeg mener han gjør en genistrek her, han har forstått viktigheten av støtte hos folket og verdien av å gå viralt (i motsetning til enkelte andre ledere). Hvor mange visste hvem han var før dette? Nå vet alle hvem han er, han har heltestatus og vi kommer til å ta i mot folket han med åpne armer. Genistrek. Anonymkode: 656bd...39b Det er det vi vil høre. Det er ingenting som er bedre for Norge og nordmenns selvfølelse enn å få skryt av en vi ser opp til. Her virker det som om det er stortingspresidenten som har lagt opp til det hele. Zelenskyj sier bare akkurat det vi vil høre. Hvor fantastisk Norge er, 17. mai, hvor godt samhold vi har, fredstid osv osv. Samtidig får Stortinget vist til resten av verden at vi er på den gode side ved å reise seg opp og applaudere en fire, fem ganger. Det er et spill. Det betyr ikke at jeg støtter Putin, bare for å ha sagt det. Igjen. Anonymkode: e162d...041
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #45 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Det er det vi vil høre. Det er ingenting som er bedre for Norge og nordmenns selvfølelse enn å få skryt av en vi ser opp til. Her virker det som om det er stortingspresidenten som har lagt opp til det hele. Zelenskyj sier bare akkurat det vi vil høre. Hvor fantastisk Norge er, 17. mai, hvor godt samhold vi har, fredstid osv osv. Samtidig får Stortinget vist til resten av verden at vi er på den gode side ved å reise seg opp og applaudere en fire, fem ganger. Det er et spill. Det betyr ikke at jeg støtter Putin, bare for å ha sagt det. Igjen. Anonymkode: e162d...041 Nå gjelder ikke dette bare Norge. Alle land liker å få både skryt og å være viktige. Samtidig forstår også alle at dette er for å appellere mest mulig til ulike nasjoner. Du kan jo tenke på hvordan det ville ha fortonet seg om han talte og avslørte null kunnskap om de han talte til? At han kun fokuserte på seg og sitt store problem nå, mens han samtidig ikke ga til kjenne at han visste viktige ting om de han takker og ber om støtte og hjelp. Jeg vet ikke hva du tenker at du har skjønt her? Det vesentligste har jo tydeligvis gått deg mange hus forbi. Anonymkode: 27aed...7fa
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #46 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Det er det vi vil høre. Det er ingenting som er bedre for Norge og nordmenns selvfølelse enn å få skryt av en vi ser opp til. Her virker det som om det er stortingspresidenten som har lagt opp til det hele. Zelenskyj sier bare akkurat det vi vil høre. Hvor fantastisk Norge er, 17. mai, hvor godt samhold vi har, fredstid osv osv. Samtidig får Stortinget vist til resten av verden at vi er på den gode side ved å reise seg opp og applaudere en fire, fem ganger. Det er et spill. Det betyr ikke at jeg støtter Putin, bare for å ha sagt det. Igjen. Anonymkode: e162d...041 Tolker det ikke slik 😃Helt innafor å ikke ligge paddeflat av beundring, det betyr jo ikke at man støtter motparten av den grunn. Men jeg tror ikke dette er diktert av Norge, de er bare publikum, akkurat som de andre nasjonene han har talt til hvor han også har gjort sin jobb i forkant med å finne fellestrekk. På den måten blir han ansett som en av oss. Det er ikke sikkert han hverken mener det eller bryr seg om det, men han formidler det slik at det går rett hjem. Eneste rette for sitt eget land, han har i grunn lagt en ny vei for hvordan man leder ett land. Hvis en ser bort fra alt det tragiske rundt, er det jo en interresant tilnærming. Anonymkode: 656bd...39b
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #47 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Nå gjelder ikke dette bare Norge. Alle land liker å få både skryt og å være viktige. Samtidig forstår også alle at dette er for å appellere mest mulig til ulike nasjoner. Du kan jo tenke på hvordan det ville ha fortonet seg om han talte og avslørte null kunnskap om de han talte til? At han kun fokuserte på seg og sitt store problem nå, mens han samtidig ikke ga til kjenne at han visste viktige ting om de han takker og ber om støtte og hjelp. Jeg vet ikke hva du tenker at du har skjønt her? Det vesentligste har jo tydeligvis gått deg mange hus forbi. Anonymkode: 27aed...7fa Hvorfor skulle noe ha gått meg ‘mange hus forbi?’ Må jeg være dum for å ha en annen mening enn deg? Merker jeg blir litt oppgitt over at det ikke skal være legitimt å ha noen annen mening enn det som er politisk korrekt her inne på forumet. Anonymkode: e162d...041
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #48 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor skulle noe ha gått meg ‘mange hus forbi?’ Må jeg være dum for å ha en annen mening enn deg? Merker jeg blir litt oppgitt over at det ikke skal være legitimt å ha noen annen mening enn det som er politisk korrekt her inne på forumet. Anonymkode: e162d...041 Det handler ikke om mening. Det handler om at du ikke forstår hensikten med ulike virkemidler. Derfor argumenterer du heller ikke mot det jeg skrev eller svarte på spørsmålene mine. Anonymkode: 27aed...7fa
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #49 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det handler ikke om mening. Det handler om at du ikke forstår hensikten med ulike virkemidler. Derfor argumenterer du heller ikke mot det jeg skrev eller svarte på spørsmålene mine. Anonymkode: 27aed...7fa Du insinuerer at jeg er dum, og da gidder jeg ikke å svare på spørsmålene dine. Anonymkode: e162d...041
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå