Gå til innhold

Er det galt å nekte noen helsehjelp basert på deres politiske syn?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (6 minutter siden):

Symptomer på slag og lammelser da for eksempel?

Jo jo. Skjønner bare ikke at det skal ta tre år og lære dette. Måtte Google opp og fant det ut. Som sagt, mine fordommer. Har hørt så mye rart og det stopper tydeligvis ikke heller.

Anonymkode: 3d6b0...9af

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jo jo. Skjønner bare ikke at det skal ta tre år og lære dette. Måtte Google opp og fant det ut. Som sagt, mine fordommer. Har hørt så mye rart og det stopper tydeligvis ikke heller.

Hva har du hørt?

Anonymkode: 14116...a1e

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Haha i følge Støre er det visst galt. Ja han er den rette til å uttale seg!

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/oWGd1g/stoere-om-russer-diskriminering-saann-kan-vi-ikke-ha-det

Anonymkode: 1221a...e1d

Ikke ett ord fra hverken Støre eller ordføreren i Moss om at det fysioterapeuten gjorde var lovbrudd og at det vil få følger for ham.

At han nå "beklager", det er ikke nok! Han hadde mer enn nok tid til å vurdere før han spurte pasienten om dette var noe han burde spørre henne om. Han hadde mer enn nok tid i samtalen med pasienten å innse at spørsmålene han stilte var helt uakseptable og ulovlige, og kunne stoppet spørsmålene der og da og beklaget seg der og da.

Istedenfor forsvarte han offentlig i ettertid det han gjorde mot pasienten, med at han måtte følge sin samvittighet. Før han forsvarte det ulovlige han gjorde, så hadde han også tid til å innse hva han hadde gjort og så beklage. Han valgte å forsvare det.

Først når både Støre og ordføreren i Moss kommer på bane, da "beklager" han. Det er ikke troverdig.

Jeg håper inderlig at dette får følger for ham og at Moss kommune ikke bare følger opp pasienten, men lar dette få faktiske følger for driftstilskuddet hans, og at han får en formell advarsel fra helsemyndighetene.

Anonymkode: 917cf...056

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ikke ett ord fra hverken Støre eller ordføreren i Moss om at det fysioterapeuten gjorde var lovbrudd og at det vil få følger for ham.

At han nå "beklager", det er ikke nok! Han hadde mer enn nok tid til å vurdere før han spurte pasienten om dette var noe han burde spørre henne om. Han hadde mer enn nok tid i samtalen med pasienten å innse at spørsmålene han stilte var helt uakseptable og ulovlige, og kunne stoppet spørsmålene der og da og beklaget seg der og da.

Istedenfor forsvarte han offentlig i ettertid det han gjorde mot pasienten, med at han måtte følge sin samvittighet. Før han forsvarte det ulovlige han gjorde, så hadde han også tid til å innse hva han hadde gjort og så beklage. Han valgte å forsvare det.

Først når både Støre og ordføreren i Moss kommer på bane, da "beklager" han. Det er ikke troverdig.

Jeg håper inderlig at dette får følger for ham og at Moss kommune ikke bare følger opp pasienten, men lar dette få faktiske følger for driftstilskuddet hans, og at han får en formell advarsel fra helsemyndighetene.

Han ringte jo faktisk hjem til henne? Han er ikke god i hodet. Så enkelt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Han ringte jo faktisk hjem til henne? Han er ikke god i hodet. Så enkelt. 

Ja, det gjør det enda verre! I tillegg sier han at han ikke vil ha noe å gjøre med en person som er for krigen. Han krever dermed at hun skal opplyse om sine politiske meninger, helt irrelevant til den behandlingen han skal gjøre.

Han er fysioterapeut med spesialisering i manuellterapi. At en med en så lang helseutdanning og så lang erfaring holder på slikt MÅ få alvorlige følger for ham!

Jeg håper flere av landets store medieaktører tar saken slik at rette aktører tar saken slik at det får formelle og konkrete følger for hans yrkesutøvelse.

Han må gjerne fortsette samme jobben han har i dag. Men da får han gjøre det 100 % privat, uten det offentliges støtte! Nå beskyttes han av kommunen om kommunen ikke også gjør noe med dette.

Skrevet

Det er ulovlig etter norsk rett bare å nekte noen varer eller tjenester pga. deres etnisitet. Det ville altså vært ulovlig bare om en butikk eller et hotell hadde gjort det samme. For helsepersonell er det i tillegg til å være klart ulovlig også i strid med grunnleggende yrkesetikk.

Tenk om sykehusene skulle begynne sånn? " Jeg ser at akuttlegevakten har lagt deg inn, men du har et jødisk navn, så før jeg kan behandle deg må jeg spørre om ditt syn på Palestina?"

Eller: "Jeg ser du er afghaner, hva synes du om Taliban?"

Legg til at helsepersonell i Norge er en mangfoldig gruppe, med alle etnisiteter og religioner. Skal vi ha det sånn at jøder ikke kan behandle arabere og ukrainerne ikke kan behandle russere?

Han fyren her bør få en skarp advarsel. Og om han ikke endrer seg bør han miste autorisasjonen.

Anonymkode: 2cc5c...30a

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Ja, det gjør det enda verre! I tillegg sier han at han ikke vil ha noe å gjøre med en person som er for krigen. Han krever dermed at hun skal opplyse om sine politiske meninger, helt irrelevant til den behandlingen han skal gjøre.

Han er fysioterapeut med spesialisering i manuellterapi. At en med en så lang helseutdanning og så lang erfaring holder på slikt MÅ få alvorlige følger for ham!

Jeg håper flere av landets store medieaktører tar saken slik at rette aktører tar saken slik at det får formelle og konkrete følger for hans yrkesutøvelse.

Han må gjerne fortsette samme jobben han har i dag. Men da får han gjøre det 100 % privat, uten det offentliges støtte! Nå beskyttes han av kommunen om kommunen ikke også gjør noe med dette.

Håper at alle pasientene hans avlyser, og aldri kommer tilbake. Det skjer nok ikke, og ellers enig i det du skriver.

Har aldri hørt noe liknende, og at han i tillegg forsvarte det?! Han kan jo ikke være helt normal. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Jeg kjenner ar jeg glatt hadde droppet deg og gnagsårene i denne tråden  fra pasientlisten min.

Anonymkode: 850c0...d9d

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg kjenner ar jeg glatt hadde droppet deg og gnagsårene i denne tråden  fra pasientlisten min.

Du er glad i å bruke betegnelsen "gnagsår" på folk som diskuterer ting? Tror du at du med den hersketeknikken kan stoppe alle diskusjonene du ikke liker? 

Jeg håper virkelig ikke at du er i en posisjon hvor du har pasienter. Men mulig du er nettopp fysioterapeut da. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Du har ett eneste svar i denne tråden, og det er dette.

Du jobber ikke tilfeldigvis som manuellterapeut på Moss? Du fremstiller deg jo like uprofesjonell som ham...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...