Gå til innhold

Er påske familietid for dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal dere noe kjekt? 

Anonymkode: de697...4b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt. Appelsiner og kakao.

Anonymkode: bbcc9...7a2

Skrevet

Ikke i år nei :-) skal være helt alene i fem dager før siste helg med resten på fjellet. Ser absolutt mest frem til dagene alene! 

Anonymkode: f9bdf...6a2

Skrevet

Påske er tiden for våronna, vasking av sykler, rydding i hagen, pølser på bålpannen, turer i fjæra osv.

Lave skuldre og hjemmekos, med familien selvfølgelig.

Anonymkode: 3d362...097

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Påske er tiden for våronna, vasking av sykler, rydding i hagen, pølser på bålpannen, turer i fjæra osv.

Lave skuldre og hjemmekos, med familien selvfølgelig.

Dette! Å dra på fjellet å stå på ski er helt feil for meg i midten av april. Påsken er vår. Og er påsken i mars så er jeg som regel ferdig med vinteren da også😎

Anonymkode: 0cfc7...0b7

Skrevet

Det er det i hvert fall for alle rundt meg, og siden jeg og barna ofte er alene i påsken kan den bli litt lang, faktisk. Jeg har mange å spille på, men alle er opptatt med sitt og det er jeg som må spør om å slå oss sammen med dem, så da er det lett for at jeg føler at jeg maser. Selv om alle er positive og virker til å være glade når vi er med. 

Så ja, påske er familietid, på godt og vondt. 

Anonymkode: 4460e...fea

Skrevet

Hyttetur med kjæresten min og foreldrene hans;det blir koselig :)

Anonymkode: d7c46...8db

Skrevet

Både ja og nei. Ungene har igrunn alltid hatt base på hytta i påska, men hvem voksne som er der aner vi aldri. Jeg pleier å jobbe alle dager unntatt de røde, men påskeaften. Min svoger pleier å ta alle ekstravakter som dukker opp, så plutselig kan han jobbe døgnet rundt. Min søster har også begynt å gjøre som min svoger sidene ungene ders har blitt litt større nå. Min far som egentlig er pensjonist jobber også endel, før han ble pensjonist hadde han ofte vakt i påska for å være snill med de andre. Siden vi har hytte så nære kunne han være på hytta selv om han hadde vakt. Noen ganger jobba han mye andre ganger fri hele påska. 

Nå er det igrunn bare mamma som har helt fri hele påska, så en voksen er det hele tia. Når ungene var små så pleide vi å samkjøre litt slik at en av oss passa ungene minst, slik at mamma ikke hadde fem små unger alene hele tia. Både små og store syns dette er helt perfekt. Ett år jeg hadde mer fri enn vanlig fikk jeg kjeft av ungene, jeg var for mye på hytta og de kunne ikke finne på rampestreker med bestefar. 

Anonymkode: 2baae...e31

Skrevet

Vi skal på hytta, alpint, langrenn, bålkos, god mat, avslapping og brettspill. Besøk av familie. Absolutt familietid. Gleder meg!

Anonymkode: 53e53...6e7

Skrevet

Turnusarbeidende mann… så nei fra meg.

Anonymkode: 9ee7b...22d

Skrevet

Nei, det er venninnetid. Da skal jeg ha vinkveld med single venninner hver eneste kveld. Mannen og barna har forlengst flyttet ut, det var ikke plass til dem i mitt liv, jeg har så mange vennskap jeg må prioritere.

Anonymkode: 5e186...690

Skrevet

Det er familietid, men vi tar gjerne imot besøk av venner av både barn og voksne. 

Anonymkode: 05742...088

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Nei, det er venninnetid. Da skal jeg ha vinkveld med single venninner hver eneste kveld. Mannen og barna har forlengst flyttet ut, det var ikke plass til dem i mitt liv, jeg har så mange vennskap jeg må prioritere.

Er du singel og har barn av og til? Kjekt å være sosial med venner da. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Er du singel og har barn av og til? Kjekt å være sosial med venner da. 

Nei, jeg har aldri barn ser du vel. De måtte ut, jeg fikk ikke tid til dem, så mye som jeg måtte snappe og melde med venninner dagen lang.

Skrevet

Så dere bruker mest tid med mann, barn og familie? Som med jul og sommerferier osv? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Så dere bruker mest tid med mann, barn og familie? Som med jul og sommerferier osv? 

Det er litt sår tid for single. 

Skrevet

Hyttetur med barna. Er ikke sånn hvert år, men det er fri såpass mange dager at det er hyggeligere å reise bort. 

Anonymkode: e79be...b5e

Skrevet

Nei, skal jobbe. Sønnen skal til pappaen sin (er der fast i påska) og jeg jobber så mye jeg kan. Kjekt å spe på bufferkontoen litt. 

Resten av familien i nærheten er opptatt med sitt. Enten jobber de eller er på hyttetur. Resten bor i andre enden av landet. 

Anonymkode: 06356...cff

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Selvsagt. Jeg bruker alltid mest tid med mann og barn. Venner er overskuddsbonus. 

Anonymkode: 4460e...fea

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Det er vel litt selvsagt når man har mann, barn og familie?

Søsteren min kommer et par dager med sine to barn, og vi besøker besteforeldre, så storfamilien er også inkludert når det er ferie/høytid.

Blir sikkert en tur med venninner også, vi pleier gå en tur med hundene sammen, men helt klart mest med familien.

Skrevet

Skal jobbe nattevakter, fri en ekstra dag i påska. F3 Eller jobbe som vanlig de resten av påska. Mannen finner på noe i nærområdet med ungene.

Anonymkode: bcb60...f80

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, det er vel ganske naturlig? Det er ikke så ofte hele familien og storfamilien har fri og kan tilbringe lange dager sammen. 

Anonymkode: 908e5...502

Skrevet

Absolutt! Koser oss på påskefjellet med nydelige skiturer og et glass i solveggen når vi kommer slitne tilbake til hytta. ELSKER påsken - nesten like mye som jul ♥️

Anonymkode: a4c31...e7d

Skrevet

Både og. Jeg har en venninne som jeg nesten alltid besøker i påsken. Og det skal jeg i år også. Hun bor ikke så langt fra meg, men jeg drar bort til henne, så tilbringer vi to-tre dager sammen og bare skravler, koser oss, holder på med en hobby vi har, kanskje sammen med et par andre. Tidligere var ungene hos besteforeldrene eller hos en tante og onkel, nå er det store nok til å være hjemme om de heller vil det. Mannen har sin greie, enten drar han på en liten tur, besøker en kamerat som bor et lite stykke unna eller kanskje bare kose seg hjemme. Resten av påsken er familietid, og da koser vi oss sammen som i kjernefamilien og eventuelt litt sammen med annen familie vi har i nærheten eller som er på besøk her.

Anonymkode: 69ac4...a2c

Skrevet

Påske er alltid jobbing. En dag er satt av til familieaktiviteter

Anonymkode: b320a...c85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...