Gå til innhold

Rydde revolusjonen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på Rydderevolusjonen, ungt par med tre barn. Å himmel og hav, for et kaos!!!! Er det noen her som har det veldig rotete hjemme? Selvfølgelig ikke sånn som dette paret, men som har kaos, der ingen ting har faste plasser, og alt bare blir slengt rundt om? Hvordan i alle dager går det an å leve sånn? 

Anonymkode: e4afc...96c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ser på Rydderevolusjonen, ungt par med tre barn. Å himmel og hav, for et kaos!!!! Er det noen her som har det veldig rotete hjemme? Selvfølgelig ikke sånn som dette paret, men som har kaos, der ingen ting har faste plasser, og alt bare blir slengt rundt om? Hvordan i alle dager går det an å leve sånn? 

Nå har ikke jeg sett dette programmet, men vi har det dessverre litt kaotisk. Årsaken er at vi hadde to dødsfall i familien ganske rett etter hverandre. I tillegg har vi alvorlig sykdom i familien og alvorlig kronisk sykdom i kjernefamilien. Mye faller da på den ene både av oppgaver i kjernefamilien, men også oppgaver i storfamilien og der er ingen som kan avlaste.

Boet til det ene dødsfallet inneholdt i tillegg affeksjonsverdi fra et tredje og fjerde dødsfall. Så selv om vi har klart å rydde ut av dødsboene og fått unna møbler og slikt er det en del igjen. Vi bor ikke stort og har ikke plass til dette, men det tar tid og krefter å sortere i affeksjonsverdi. Noe av det skal beholdes og da må noe av eget ut og det er gjerne bakerst i skapene. Så pr. dags dato har vi mer enn vi har plass til og har dermed kasser og ting stående rundt om. 

Anonymkode: ca177...3d2

Skrevet

Her var det jo to "hoarders" som begge kom fra hver sin "kjekt å ha" familie. De hadde vokst opp sånn, og blitt sånn selv. Tok vare på alt, og kjøpte nytt istedenfor å lete gjennom det de hadde fra før.

Når en familie med tre barn har 91 par barnesko, altså 30 par til hver unge, så sier det seg selv at det blir kaos. De hadde mange hundre bodyer, og mange av klærne var nærmest ubrukt.

De sa vel at de ville bryte forbannelsen, de ønsket ikke at barna skulle vokse opp i et kjekt å ha hus og bli sånn selv, men jeg lurer på om det egentlig er mulig. De hadde flyttet inn i huset i 2017, også ble det vel filmet i fjor. Altså hadde kaoset tatt helt over huset på 4 år. Er det da mulig å unngå at det er kaos igjen i 2025?

De skulle gjort som sinnasnekkeren, kommet tilbake om et år. For har du det hengende over deg i et år at de kommer tilbake og du må holde det ryddig til det, så er det lang nok tid til at hoarder-vanen kanskje blir brutt...

Anonymkode: c249d...538

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Vi har det sånn. Jeg ble trafikkskadde. Vanskelig å komme asure når man har småbarn. 

Jeg venter på en god periode, slik at det blir fint igjen. 

Anonymkode: 8f67a...ed0

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Vi har det sånn. Jeg ble trafikkskadde. Vanskelig å komme asure når man har småbarn. 

Jeg venter på en god periode, slik at det blir fint igjen. 

Anonymkode: 8f67a...ed0

Har du besøk av folk hjemme når dere lever sånn som disse? Jeg hadde aldri sluppet inn folk i det der

Anonymkode: 9f46a...673

Skrevet

Nei, vi har system og orden, og ting har sin faste plass.
Jeg skjønner ikke hvordan noen kan finne roen eller gjøre rent i sånt kaos, og ser på programmet med en slags fascinasjon.

Vi har pusset opp, eller hatt langvarig sykdom som gjør at huset i perioder flyter mer enn vanlig, men ikke verre enn at det er under kontroll i løpet av en helg med rydding, organisering, en tur på søpla og en ordentlig vask, heldigvis. 

Anonymkode: 1577e...319

Skrevet

Tråden er ryddet for nedsettende innlegg og svar til dette.

Admin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...