Anonym bruker Skrevet 29. mars 2022 #1 Skrevet 29. mars 2022 Hvor kommer det fra? Altså, ikke diskutere større saker som politikk eller økonomi, men sånne små ting. Hvem sa hva, akkurat hvilke ord ble brukt osv. Diskusjoner der folk med vilje nesten misforstår hverandre, kverulerer og overdriver. Jeg ser det her inne og i samfunnet ellers. Hvordan ble det sånn? Anonymkode: cf5eb...a67
Ekspatt Skrevet 29. mars 2022 #2 Skrevet 29. mars 2022 Det er vel ikke så rart at man i gitte situasjoner kan være veldig opptatt av akkurat hvilket ord som ble brukt, da det kan ha vært sårende eller provoserende, eller har forårsaket andre følelser? "Hvor kommer det fra?", spør du. Man trenger vel ikke være psykiater for å forstå at vi er sammensatte mennesker med bagasje, følelser og varierende behov som gjør at vi noen ganger har et behov for å snakke om, spørre eller "diskutere" ting, vel? At noen med vilje misforstår og kverulerer på alt, blir noe annet.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2022 #3 Skrevet 29. mars 2022 Kommunikasjon er ikke alltid lett, for betydningen av ord kan veie forskjellig hos noen enn hos andre, og man kan ha ulike oppfatninger av hva et ord betyr også. Selv om det er en definisjon, så kan det altså likevel bety en ting ett sted, og noe annet et annet sted eller i et annet miljø. Digitalt språk er enda vanskeligere fordi folk ikke ser kroppspråk og hører tonefall. Det er ikke alltid lett å vite om det er ironi, spøkefullt eller humor, så mye kan og blir også, misforstått. Det var jo derfor vi fikk emojier, for å gi et riktigere bilde av hva hensikten er med det en skriver. Emojier er jo erstatning for enkelt kroppsspråk. Hvorfor noen vil diskutere er det jo ikke ett svar på. Noen er konkurransemennesker og lar det gå sport i å få siste ord/vinne. Andre vil belære og noen vil lære. Det er jo også ofte bare smalltalk som ikke har noen dypere mening, og iblant vil man reflektere over noe. Det er altså flere grunner, og det er jo dem som også vil kverulere da, men jeg syns ikke at jeg ser så mye til akkurat det. Noen diskusjoner skaper jo følelser og engasjement og da kan man bli litt usaklig og også vanskelig iblant. Whatever, diskusjoner er jo både gøy og også interessant noen ganger. Anonymkode: 7f1d2...f5d
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2022 #4 Skrevet 29. mars 2022 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Hvor kommer det fra? Altså, ikke diskutere større saker som politikk eller økonomi, men sånne små ting. Hvem sa hva, akkurat hvilke ord ble brukt osv. Diskusjoner der folk med vilje nesten misforstår hverandre, kverulerer og overdriver. Jeg ser det her inne og i samfunnet ellers. Hvordan ble det sånn? Anonymkode: cf5eb...a67 Vet ikke, men mannen orket ikke leve sammen med meg lenger fordi jeg visstnok skulle diskutere alt, og ingenting, og vinne. Ja, jeg liker å diskutere, han ble lei, ba meg flytte ut. Anonymkode: cf9ff...98f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå