Gå til innhold

Kan dere se dansk tv uten problemer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som ikke er tekstet..

Anonymkode: 4becb...860

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det ville blitt vanskelig. Skjønner dansk hvis det snakkes saaakte og én om gangen.  Ser ikke for meg at det snakkes spesielt sakte i et tv-program. 

Anonymkode: 00841...582

Skrevet

Uproblematisk her. Ser mye på dansk tv. Eneste er tallene ,da må jeg noen ganger tenke meg om😊

Skrevet

Helt uproblematisk 

Anonymkode: 8ad2b...ec3

Skrevet

Ikke noe problem. Samme med svensk. Har bodd og jobbet lenge med både danske og svenske i Spania så er like lett som norsk.

Anonymkode: 7ed78...442

Skrevet

Ikke noe problem, men så er storebroren min bosatt i Danmark med dansk kone.

Anonymkode: d3d32...0f9

Skrevet

Nei, synes det er vanskelig å skjønne. Sliter med å skjønne hva en dansk kollega av meg sier også, jeg. 

Skrevet

Kommer helt an på den danske dialekten. Noen er veldig grøtete, andre er lettere å forstå. Det samme med svensk. Noen dialekter er enklere å forstå enn andre. Riksmålene er som regel ok å forstå uten teksting.

Det er norske dialekter jeg trenger teksting for å forstå 100% også. 

Anonymkode: 7cf4f...a3d

Skrevet

Stort sett, men noen dialekter er vanskeligere enn andre.  Jeg har glemt tallene med halv fems og fjers og sånn, men ellers får jeg med meg det meste. 

Anonymkode: d9090...9c7

Skrevet

Ja, stort sett uten problemer, jeg delte kollektiv med et par dansker i hine hårde dage :)

Skrevet

Ingen problemer med hverken dansk eller svensk.

Anonymkode: b9501...f74

Skrevet

Både dansk og svensk går fint, med unntak av noen veldig brede, svenske dialekter. 

Anonymkode: 28035...6b2

Skrevet

Som med engelsk, egentlig. Jeg skjønner og får med meg nesten alt, men det dukker opp ord innimellom som jeg enten ikke helt klarer å lytte ut (f.eks. på grunn av dialekt eller slang) eller ord jeg ikke forstår/kan. Det går jo uansett stort sett fint fordi jeg forstår ordene ut i fra konteksten. 

Anonymkode: 51098...c14

Skrevet

Nei, får ikke med meg noe av dansk tv uten undertekst 😬

Anonymkode: 4749c...55c

Skrevet

Ja, jeg er norsk, men kan både snakke, skrive og forstå dansk. 

Anonymkode: 25e71...bd7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...