Gå til innhold

Sterke smerter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så vondt! Klarer ikke å fungere! Må puste meg igjen det. Jeg klarer egentlig ikke å ta meg av ungene mine. 3 bhg barn. Jeg må lide hver dag!  Hva gjør jeg egentlig med det? Er ryggen og beina 

Anonymkode: 6dd6b...118

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lege er vel en fin plass å begynne 🤔

Anonymkode: 28515...852

Skrevet

Hva mener du med at du ikke klarer å ta deg av barna? Hva kommer smertene av, og får du hjelp fra lege? 

Anonymkode: 2ec69...466

Skrevet

L.E.G.E.N.

Kan nesten ikke fatte at det blir spurt om her inne. 

Anonymkode: 12ff5...e55

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

L.E.G.E.N.

Kan nesten ikke fatte at det blir spurt om her inne. 

Anonymkode: 12ff5...e55

Nå vet vi jo ikke om hun har vært hos lege, og hva som feiler henne da.

Hadde ho vært greit med litt mer info..

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Lege er vel en fin plass å begynne 🤔

Anonymkode: 28515...852

Har vært hos lege, hun sier det er muskulært. Jeg har slitt nå i 2 mnd. Jeg klarer ikke å gå, klarer ikke å bøye meg. Helt forfedelig. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Har vært hos lege, hun sier det er muskulært. Jeg har slitt nå i 2 mnd. Jeg klarer ikke å gå, klarer ikke å bøye meg. Helt forfedelig. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre 

Da må du gå til legen igjen. Er det muskulært er det flere ting som kan hjelpe. 

Anonymkode: 54b36...313

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Hun sier at det er muskulær, men kom ikke med noen ideer om hva som kan gjøres? Når det er ryggen så tyder det jo på at du har ekstremt mye stress og kanskje andre belastninger i livet ditt. Hva har du selv tenkt at kan hjelpe? 

Skrevet

Du må kreve en skikkelig undersøkelse, inkludert MR av ryggen. Jeg vil også anbefale fysioterapeut, som ofte er ekspert på ryggproblemer. 

Anonymkode: 2e1d9...562

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Hva mener du med at du ikke klarer å ta deg av barna? Hva kommer smertene av, og får du hjelp fra lege? 

Har vært flere ganger hos lege, skal på MR. Men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre 😭

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Har vært flere ganger hos lege, skal på MR. Men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre 😭

Det skjønner jeg veldig godt. Det ser jo overhodet ikke bra ut. Har du noen som kan hjelpe deg?

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Du må kreve en skikkelig undersøkelse, inkludert MR av ryggen. Jeg vil også anbefale fysioterapeut, som ofte er ekspert på ryggproblemer. 

Jeg går til fysioterapeut 2 ganger i uken, jeg har fått nåler, strøm og lagt i strekk. Jeg venter på mr. Jeg begynner å bli desperat. Så nå er jeg bare lei meg og frustrert. Er rådvill. Hva skal jeg gjøre liksom?

Skrevet

I all verden. Hvordan er det mulig å ta seg av tre barn når du ikke kan gå eller bøye deg?? Og du har vært sånn i 3 måneder? 

Da må du jo legges inn!

Anonymkode: e07a1...d57

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

I alle dager. Har ikke legen henvist deg til røntgen eller videre utredning?

Anonymkode: bc479...391

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Jeg går til fysioterapeut 2 ganger i uken, jeg har fått nåler, strøm og lagt i strekk. Jeg venter på mr. Jeg begynner å bli desperat. Så nå er jeg bare lei meg og frustrert. Er rådvill. Hva skal jeg gjøre liksom?

Ta privat røntgen og oppsøk kiropraktor raskt dersom røntgenbildene ikke viser prolaps eller brudd osv.

Oppsøk eventuelt legevakt.

Skrevet

Jeg vil absolutt ikke anbefale fysioterapeut for noe slikt, det vil ikke hjelpe en døyt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Jeg vil absolutt ikke anbefale fysioterapeut for noe slikt, det vil ikke hjelpe en døyt. 

Jo, fysioterapi er den behandlingen som har best effekt på muskulære smerter. MEN, problemet her er jo at prolaps og andre alvorlige årsaker ikke er utelukket enda...

Skrevet

Hvordan kan du hevde noe slik? Det er primært muskulære smerter en fysioterapeut behandler. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

I all verden. Hvordan er det mulig å ta seg av tre barn når du ikke kan gå eller bøye deg?? Og du har vært sånn i 3 måneder? 

Da må du jo legges inn!

Anonymkode: e07a1...d57

Nei, det går ikke. Jeg gråter og puster meg igjennom dagene. Helt grusomt! Ingen som vil legge meg inn. Har prøvd. Jeg orker ikke mer. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre 😭

Skrevet

Jo, fysioterapi er den behandlingen som har best effekt på muskulære smerter. MEN, problemet her er jo at prolaps og andre alvorlige årsaker ikke er utelukket enda...

Legen ville jo ikke henvise meg, gikk til en annen lege, fikk henvisning. Så nå venter jeg på time. Nå vet jeg ikke hva mer jeg skal gjøre 😭 har gått tur, men da blir det verre. Helt forfedelig. Føler meg fanget i min egen kropp. Hva skal jeg gjøre? 

Skrevet

Svigerinnen min var nettopp gjennom en prolaps. 

Hun ble lagt inn i 4 dager med smertelindring og sendt hjem med en pose full av smertestillende, temmelig sterke greier. Hun ble jo smertelindret, men det var morfinpreparater som man ikke kan kjøre bil med, og sikkert ikke ta seg av barn med heller.

De fleste prolapser går jo tilbake av seg selv, man må bare stå i det til det går over liksom. Av og til må det opereres for  bli bra, men det er ikke det mest vanlige.

Om du har vært så elendig i 3 mnd og de mistenker prolaps bør den mr undersøkelsen bli tatt ganske fort så ekspertene får vurdert hva som er veien videre.

Anonymkode: 39410...1cb

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ta privat røntgen og oppsøk kiropraktor raskt dersom røntgenbildene ikke viser prolaps eller brudd osv.

Oppsøk eventuelt legevakt.

Jeg må kanskje gjøre det i morgen? 

Skrevet

Svigerinnen min var nettopp gjennom en prolaps. 

Hun ble lagt inn i 4 dager med smertelindring og sendt hjem med en pose full av smertestillende, temmelig sterke greier. Hun ble jo smertelindret, men det var morfinpreparater som man ikke kan kjøre bil med, og sikkert ikke ta seg av barn med heller.

De fleste prolapser går jo tilbake av seg selv, man må bare stå i det til det går over liksom. Av og til må det opereres for  bli bra, men det er ikke det mest vanlige.

Om du har vært så elendig i 3 mnd og de mistenker prolaps bør den mr undersøkelsen bli tatt ganske fort så ekspertene får vurdert hva som er veien videre.

Anonymkode: 39410...1cb

Trodde ikke det var mulig. Jeg får vell bare klage mer. Eller? Jeg holder ikke ut. Vet ikke hvem som kan passe barna da men jeg finner nok noen 

Skrevet

Med så sterke smerter er legevakten rett instans. P

Skrevet

Dra til legen igjen for å få smertestillene som hjelper litt, men få også en henvisning til fysioterapaut. Fysioterapauten kan finne ut hvor du har vondt og kan gi deg råd om hva du skal gjøre og ikke gjøre for å bli bedre. Med muskulære smerter så er det noe du har gjort eller gjør feil med kroppen, da må du finne måten du kan vedlikeholde kroppen på slik at det ikke skjer igjen. 

Anonymkode: d3291...64a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...