Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #1 Skrevet 28. mars 2022 Er det bare til å akseptere eller finnes det noe man kan gjøre? Anonymkode: 05e56...a42
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #2 Skrevet 28. mars 2022 Bare å drite i det, er ikke så mye annet å gjøre. Er vel andre som er glad i deg? Anonymkode: d2fce...dde
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #3 Skrevet 28. mars 2022 Tror det er best å ikke tenke så mye på sånt. La folk få seile sin egen sjø, og ikke gjør masse ting for at de skal like deg. La folk komme til deg, og så må du bare være ærlig, si hva du mener og ha selvtillit. Å få respekt er det viktigste, og så får du se an de som eventuellt tar kontakt. Du er ikke til for å please noen, husk det. Anonymkode: b2dc8...840
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #4 Skrevet 28. mars 2022 Likt av hvem? Noen mennesker liker man ikke eller de liker ikke hverandre, og noen ganger er det rett og slett ikke noe å gjøre med, eller man gidder ikke å gjøre noe med det. Det er mennesker jeg ikke liker, og som helt sikkert ikke liker meg og det er helt greit. Noen ganger kan man bare la være å ha noe med dem å gjøre, andre ganger må man omgås av forskjellige grunner, og da er det stort sett bare å gjøre det beste ut av det. Dvs. man oppfører seg høflig og ordentlig. Andre kan man jo bare velge å ikke omgås og bare oppføre seg høflig akkurat de få gangene man av en eller annen grunn MÅ være sammen. Eller man kan selvfølgelig ta det opp med personen på en ordentlig måte, spesielt dersom det er sånn at man virkelig må være sammen. Det hjelper å like folk, men voksne folk bør ha lært at det faktisk ikke er alltid man gjør det. Er det folk jeg ikke trenger å være i nærheten av, da gidder jeg ofte ikke å gjøre noe særlig for å løste situasjonen. Da er det bare å holde ut de få gangene man må, høflig, men avmålt - og den andre merker sikkert at jeg ikke er så glad i vedkommende. Sånn er verden, ikke alle liker hverandre. Anonymkode: 59a3f...f88
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #5 Skrevet 28. mars 2022 Og så kan det selvfølgelig også være ganger man bør ta litt mer tak i det, sånn at det ikke blir for slitsomt å omgås om man må det ganske ofte. F.eks vil jeg gjøre alt jeg kan for å like foreldrene til barnas venner, og kolleger og egentlig naboen også. Ingen av dem trenger å bli bestevenninne med meg, men jeg vil nok prøve å lære meg å like dem, for når man virkelig vil, går det an å finne noen likbart med de aller fleste. Noen ganger er det faktisk nok å bare bestemme seg for at man skal lære å like vedkommende - dvs. begynne å se etter de gode sidene til den andre, bestemme seg for å ikke henge seg oppi de negative sidene, sørge for å holde seg til nøytrale samtaler osv. Da kan det rett og slett skje at man plutselig finner ut at personen ikke er så ikke likevel. Vi ser gjerne med de øynene vi vil og det vi vil. Anonymkode: 59a3f...f88
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #6 Skrevet 28. mars 2022 Jeg har ikke ønske om å være sammen med folk som ikke liker meg, så jeg velger heller å skaffe meg andre å omgås. Om noen ikke liker meg spør jeg meg selv (eller andre) om det er en grunn til at de ikke liker meg, om det er noe jeg har gjort feil. Og er det ikke det, da tenker jeg feilen ligger hos dem, og da får de finne ut ting selv, jeg ser etter andre å omgås. Om noen da kommer tilbake og unnskylder senere og viser at de forstår at de tok feil, da kan jeg godt gi dem en sjanse igjen. Det er jo ikke alle jeg egentlig ønsker skal like meg heller. For å sette det helt på spissen i disse dager, hadde ikke gjort meg noe om jeg møtte Putin og han ikke likte meg Samme med folk som er voldelig med andre, som er kriminelle, de som driver mye med hersketeknikker o.l. Anonymkode: 7713c...9f6
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2022 #7 Skrevet 29. mars 2022 Takk for mange gode kommentarer her. Anonymkode: 05e56...a42
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 29. mars 2022 #8 Skrevet 29. mars 2022 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Er det bare til å akseptere eller finnes det noe man kan gjøre? Anonymkode: 05e56...a42 Ingen kan like alle , men de fleste liker noen. Finn noen som liker deg og ikke minst som du liker. Drit i resten.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2022 #9 Skrevet 29. mars 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (7 minutter siden): Ingen kan like alle , men de fleste liker noen. Finn noen som liker deg og ikke minst som du liker. Drit i resten. God sagt 😊 Anonymkode: 05e56...a42
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2022 #10 Skrevet 29. mars 2022 Hvis det bare er snakk om noen visse folk som ikke matcher deg, så ville jeg ikke ha gjort noe med det. Hvis ingen liker deg, eller du generelt sliter med å danne relasjoner, så ville jeg ha jobba ned meg selv. Da er det ikke de andre, da er det du. Anonymkode: e784b...80e
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2022 #11 Skrevet 29. mars 2022 Hvis det er noen du må omgåes uannsett er det greit å komme overens. Man trenger ikke like hverandre, men må kunne tåle hverandre og kunne samarbeide. Da har jeg erfart (ikke en, men flere ganger) at mennesker kan være enkle og at kake eller annet godt løser opp stemningen ganske greit. Det er rart med det men tilbyr du litt lykke kan du tåles 😉 Anonymkode: 1c7ad...b43
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2022 #12 Skrevet 29. mars 2022 Man trenger ikke å bli likt av alle. Oppfør deg høflig og hyggelig og blås i hva andre tenker. Anonymkode: 64e00...893
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå