Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #1 Skrevet 28. mars 2022 Mange av dem liker å være alene og I fred. Hvorfor tror så mange at alle eldre blir ensomme og trenger så mye hjelp egentlig? Det er ikke nødvendigvis sånn at man blir ekstrovert og sosial bare fordi man bikker 78. Ser en del personer som er lei seg og også bitre fordi besteforeldre ikke er så mye tilstede som de ønsker. Så kommer alltid dette utsagnet : ja, da får de sitte der uten barnebarn og hjelp når de blir eldre! Vel. For det første så er det ikke sånn at barnebarn løper ned dørene hos de eldre uansett. Virkelig ikke, og det vet mange av oss av ulike grunner. En annen ting er altså at de faktisk liker alenetilværelsen som eldre også! Ene naboen min er absolutt der. Hun fulgte familien som var på besøk ut, og sa til meg: nå er det heldigvis et halvt år til neste gang. Det er koselig med et lite besøk, men Gud så godt når de drar :-D Hun er ikke alene om dette altså. Nå syns jeg jo selv at det er veldig hyggelig når besteforeldre er med barnebarn og vise verca. Bare ikke bli bitre og hevngjerrige om de ikke stiller så mye opp og har så stor interesse. Dere vil bare mest sannsynlig bli skuffet. De har det jo bra der de pusler rundt alene mange ganger :-) Anonymkode: 6ed02...da1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå