Anonym bruker Skrevet 30. mars 2022 #76 Skrevet 30. mars 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (11 timer siden): Man kan fint dra fra en 12 åring og en 7 åring som sover. Hva tror du de som må tidlig på jobb gjør når de har barn på den alderen? Når jeg begynte på jobb kl. 6 om morgenen og måtte dra hjemmefra 05:15. Vet du hva jeg gjorde da? Jeg jobbet redusert for å ikke forlate barna hjemme mens de sov. Anonymkode: c3d4a...353
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 30. mars 2022 #77 Skrevet 30. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Når jeg begynte på jobb kl. 6 om morgenen og måtte dra hjemmefra 05:15. Vet du hva jeg gjorde da? Jeg jobbet redusert for å ikke forlate barna hjemme mens de sov. Anonymkode: c3d4a...353 Det vil jeg tro at ikke alle har råd til.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2022 #78 Skrevet 30. mars 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (13 minutter siden): Det vil jeg tro at ikke alle har råd til. Helt sant. Jeg som går fra ett barn på 10 år mens han sover,er alenemamma og må jobbe 100 % for å klare oss. Anonymkode: 38097...b5f
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2022 #79 Skrevet 30. mars 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Jo det er snakk om krisemsksimering, og jeg går så langt som å si at disse foreldrene som er så engstelige og overbeskyttende bør få hjelp. Brann oppstår ofte pga levende lys, i forbindelse med vedfyring og at brennbart materiale ligger på eller for nært varmekilder. Det er også branner pga komfyr og manglende tilsyn. Det hender en veldig sjelden gang at det er kontakter som står i støpsel. Disse er de vanligste årsakene, og ikke at dr oppstår ut av det blå. Så kan du jo selv tenke ut hvor stor sannsynlighet det er tidlig morgen når moren sjekker før hun går. Anonymkode: 39a77...909 Det oppstår hyppigst brann fra folk står opp og utover dagen. Mor er folk og har stått opp før barna. Og nei, foreldre som har litt vett i skallen og kan gjøre enkle grep for å minimere konsekvensene trenger ikke hjelp. Det virker som om du ikke klarer å legge deg på midten av fornuft. Det å ikke ville forlate sovende barn alene, er ikke det samme som å overbeskytte og gjøre barna hjelpeløse. Hvor mange timer tenker du det er greit å la barna sove alene da? 1 time? 2, 3 kanskje hele natta? Men bevares, du må gjerne forlate barna dine sovende alene fordi det dør så få barn i brann🙄 Jeg kommer ikke til å gjøre det før jeg vet at de er i stand til å våkne av alarmen og er modne nok for et ansvar som kun bør ligge hos voksne og til en viss grad større tenåringer. Men hvordan er det å dra fra de sovende på natta mellom 3 og 4 da? Mener du det er det samme som på morningen? Anonymkode: c3d4a...353
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2022 #80 Skrevet 30. mars 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Helt sant. Jeg som går fra ett barn på 10 år mens han sover,er alenemamma og må jobbe 100 % for å klare oss. Anonymkode: 38097...b5f Hvor lenge sover han alene da? Anonymkode: c3d4a...353
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2022 #81 Skrevet 30. mars 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Hvor lenge sover han alene da? Anonymkode: c3d4a...353 Spiller det noe rolle? Går ikke om natten hvis det var det du tenkte på. Men jeg må dra tidlig om morgenen pga lang reisevei. Anonymkode: 38097...b5f
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2022 #82 Skrevet 30. mars 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Det oppstår hyppigst brann fra folk står opp og utover dagen. Mor er folk og har stått opp før barna. Og nei, foreldre som har litt vett i skallen og kan gjøre enkle grep for å minimere konsekvensene trenger ikke hjelp. Det virker som om du ikke klarer å legge deg på midten av fornuft. Det å ikke ville forlate sovende barn alene, er ikke det samme som å overbeskytte og gjøre barna hjelpeløse. Hvor mange timer tenker du det er greit å la barna sove alene da? 1 time? 2, 3 kanskje hele natta? Men bevares, du må gjerne forlate barna dine sovende alene fordi det dør så få barn i brann🙄 Jeg kommer ikke til å gjøre det før jeg vet at de er i stand til å våkne av alarmen og er modne nok for et ansvar som kun bør ligge hos voksne og til en viss grad større tenåringer. Men hvordan er det å dra fra de sovende på natta mellom 3 og 4 da? Mener du det er det samme som på morningen? Anonymkode: c3d4a...353 Kanskje det går an å holde seg til saken her? Som er HI og hennes spørsmål om den situasjonen. Vil du diskutere annet som tider og når på døgnet får du lage en tråd om det. Jeg ser overhodet ingen fornuft i å være så engstelig. Er foreldre det på ett område, så er de selvfølgelig det på flere. Akkurat som foreldre som oppdrar og hjelper barna til å bli trygge og selvstendige. Som å la de sove alene når de er 12 og 7 år, en time om morgenen. Anonymkode: 39a77...909
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2022 #83 Skrevet 30. mars 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Javel. Da bør man kanskje øve litt på sånt, for det er vel anbefalt. Når hun blir så hysterisk at hun er vanskelig å takle. Siden de ikke var i noen som helst fare, så er det jo ingenting å advare HI mot heller. En dør ikke av en systemfeil. Anonymkode: 39a77...909 Jeg er ikke bekymret for at hi’s barn skal dø av systemfeil. Jeg er bekymret for at hi’s barn ikke skal klare å reagere på en god måte dersom det oppstår brann. Det er mer sannsynlig at barnet mestrer dette når det er våkent. Og ja, klart vi burde øve, det burde vi alle gjøre. Jeg drar likevel ikke barna gjennom umeldt brannøvelse på natt med seriekoblede røykvarslere og ingen voksne hjemme. Jeg er hjemme når de sover. Anonymkode: cf343...032
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2022 #84 Skrevet 30. mars 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Jeg er ikke bekymret for at hi’s barn skal dø av systemfeil. Jeg er bekymret for at hi’s barn ikke skal klare å reagere på en god måte dersom det oppstår brann. Det er mer sannsynlig at barnet mestrer dette når det er våkent. Og ja, klart vi burde øve, det burde vi alle gjøre. Jeg drar likevel ikke barna gjennom umeldt brannøvelse på natt med seriekoblede røykvarslere og ingen voksne hjemme. Jeg er hjemme når de sover. Anonymkode: cf343...032 Ja så hold deg hjemme da. Håper ihvertfall HI ikke lar seg påvirke av så engstelige foreldre, og at hun klarer å beregne sannsynlighet. Det er supert at mødre klarer å kombinere det å være mor med egne interesser! Heia alle kvinner som klarer det. De er gode forbilder og lærer barna mye om muligheter og selvstendighet. Er lei mødre som syter over at det aldri er tid for noe og at de ikke får gjort noe pluss ha en halv time egentid en gang. Det handler ikke om å være gode mødre men om at de ikke orker eller evner å se muligheter. Anonymkode: 39a77...909
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2022 #85 Skrevet 30. mars 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden): Det vil jeg tro at ikke alle har råd til. Joda de aller fleste kan ta seg råd til det Anonymkode: c7022...473
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2022 #86 Skrevet 30. mars 2022 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Ja så hold deg hjemme da. Håper ihvertfall HI ikke lar seg påvirke av så engstelige foreldre, og at hun klarer å beregne sannsynlighet. Det er supert at mødre klarer å kombinere det å være mor med egne interesser! Heia alle kvinner som klarer det. De er gode forbilder og lærer barna mye om muligheter og selvstendighet. Er lei mødre som syter over at det aldri er tid for noe og at de ikke får gjort noe pluss ha en halv time egentid en gang. Det handler ikke om å være gode mødre men om at de ikke orker eller evner å se muligheter. Anonymkode: 39a77...909 Jeg syter ikke, og jeg er fullt ut i stand til å ivareta mine egne interesser. Jeg har naboens barn her i blant, og naboen sitter her på kveldstid hvis jeg har behov for det. 12-åringen min har som en av sine oppgaver å se etter søsteren noen timer i uken. Jeg har selvstendige barn. Ellers takk. Anonymkode: cf343...032
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 31. mars 2022 #87 Skrevet 31. mars 2022 Jeg lurer på til dere som ikke går fra en sovende 12 åring; ingen av dere som har barn som liker å sove lenge i helgene? Vekker dere dem da hvis dere vil ta en løpetur eller dra på butikken?
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #88 Skrevet 31. mars 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (45 minutter siden): Jeg lurer på til dere som ikke går fra en sovende 12 åring; ingen av dere som har barn som liker å sove lenge i helgene? Vekker dere dem da hvis dere vil ta en løpetur eller dra på butikken? Problemstillingen her er jo ikke å gå fra en sovende 12-åring, men å gå fra en sovende 12-åring med ansvar for en sovende 7-åring. Eldste alene kunne jeg nok gått fra etter avtale. Anonymkode: cf343...032
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 31. mars 2022 #89 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Problemstillingen her er jo ikke å gå fra en sovende 12-åring, men å gå fra en sovende 12-åring med ansvar for en sovende 7-åring. Eldste alene kunne jeg nok gått fra etter avtale. Anonymkode: cf343...032 Kan likevel stille spørsmålet … vekker man 7 og 12 åringen som liker å sove lenge i helgene for en kjapp løpetur eller en tur på butikken ?
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #90 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Joda de aller fleste kan ta seg råd til det Anonymkode: c7022...473 Jøss, hvor virkelighetsfjern er det mulig å være? Svært mange som bor i husholdninger med kun en inntekt, kan selvsagt ikke det. Anonymkode: 93975...5e0
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #91 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Jøss, hvor virkelighetsfjern er det mulig å være? Svært mange som bor i husholdninger med kun en inntekt, kan selvsagt ikke det. Anonymkode: 93975...5e0 Joda om de virkelig ønsker , har ingenting med å være virkelighetsfjern men hva man prioriterer. Å ja heg har vært alene med veldig lav årslønn Anonymkode: c7022...473
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #92 Skrevet 31. mars 2022 On 3/28/2022 at 7:08 PM, Anonym bruker said: Som aleneforsørger, student, kjæreste og venninne så er det ikke mange timer igjen i døgnet og jeg sliter med å få klemt inn treningen jeg liker i hverdagen. Minste på 7 er akkurat for liten til å være hjemme 1,5 time på ettermiddag/kveld hvis eldste på 12 er ute med venner. Jeg får klemt inn et pr økter de dagene jeg ikke har skole, men det er så sporadisk. Hvis jeg drar på morgenen før de har stått opp og kommer hjem før de reiser på skolen (er da hjemme 30 min før de reiser) et par ganger i uka, gjør det meg til en uansvarlig mor? Anonymkode: b7e5e...912 ikke greit, du får vente med trening til barnet er litt eldre Anonymkode: 6c915...e52
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #93 Skrevet 31. mars 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (15 timer siden): Kan likevel stille spørsmålet … vekker man 7 og 12 åringen som liker å sove lenge i helgene for en kjapp løpetur eller en tur på butikken ? Ja, det ville jeg absolutt gjort. Men jeg legger jo opp dagen min slik at dette ikke blir en problemstilling hos oss. Anonymkode: cf343...032
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå