Gå til innhold

Gjør dette meg til en uansvarlig mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Ja. Du drar ikke fra sovende unger. 

Du kan  da trene hjemme.

Anonymkode: ff406...1b7

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Det der er ikke greit.

Hilsen nok en alenemamma i turnus!

Anonymkode: c7a42...dd6

Egoistisk synes jeg.

Anonymkode: 96773...46d

Å lære å stå opp og klare seg om morgenen ja, men med en voksen i huset.

Anonymkode: c7a42...dd6

Optatium skrev (47 minutter siden):

Personlig hadde jeg heller reist fra 7åringen på ettermiddagen, enn sovende barn, men det er nok en smakssak. Klart du skal trene! 

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Klart mor skal trene. Hun skal bare ikke gjøre det på tider da det går ut over noen

Det er nemlig slik at mor har valgt å ha barn.

Skal vedde på at dere er av de mødrene som aldri får gjort noe særlig og klager på at døgnet har for få timer. Det skyldes mye både latskap og at dere ikke er løsningsorienterte, så fint å skylde på barna? 

Ta dere sammen. 

Anonymkode: 39a77...909

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Skal vedde på at dere er av de mødrene som aldri får gjort noe særlig og klager på at døgnet har for få timer. Det skyldes mye både latskap og at dere ikke er løsningsorienterte, så fint å skylde på barna? 

Ta dere sammen. 

Du kan inne utstå at andre fikser livet sitt? Vi som er uenig i at ungene skal betale for mors tilkortkommenhet får gjort alt. Jeg har trent en time i dag, mens ungene sov, på mølle i kjelleren. Som vi har nettopp av den grunn.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du kan inne utstå at andre fikser livet sitt? Vi som er uenig i at ungene skal betale for mors tilkortkommenhet får gjort alt. Jeg har trent en time i dag, mens ungene sov, på mølle i kjelleren. Som vi har nettopp av den grunn.

*ikke

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvis hi hadde hatt kjeller og mølle, ville neppe denne tråden eksistert. 

Anonymkode: 529fa...13f

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Anonymkode: 

Jo det kan jeg helt fint utstå :-) det er derfor jeg blir oppgitt over mødre som aldri får gjort noe fordi de skylder på at de har barn. Klart mølle i kjelleren duger om man må. Det blir bare deprimerende i lengden..

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tror ikke at mølle i kjelleren er beviset på at man fikser livet sitt. Det er ikke 5 åringer mor forlater sovende for å trene. 

Skrevet

Jeg er løsningsorientert og trener når barna er hjemme alene, jogger en tur mm. Men går ikke fra sovende 7 åring og lar ansvaret ligge på en 12 åring gitt

Anonymkode: 09874...1dc

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er løsningsorientert og trener når barna er hjemme alene, jogger en tur mm. Men går ikke fra sovende 7 åring og lar ansvaret ligge på en 12 åring gitt

Jeg trodde de som mener slikt trollet her! 

Hvor hjelpesløs er din 7-åring?? Klarer hun ikke våkne og stå opp på egen hånd? Kle på seg og spise? Hva er det hun ikke klarer egentlig? En 12-åring ikke minst! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Tenker du at barn på 7 og 12 ikke kan være alene litt på kveldstid heller? For et hysteri! 

Anonymkode: d6f1f...409

Skrevet

Er utrolig mange som mener at en tolvåring ikke kan passe en sjuåring faktisk. Selv ser jeg ikke problemet, og ikke venninnene mine heller, men noen få er helt hysteriske og mener det er livsfarlig, barnemishandling og jeg vet ikke hva. Når jeg var 12 år passet jeg små barn mens foreldrene var ute en kveld. Virkelig ikke noe problem.

Anonymkode: d2985...bcb

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Klart mor skal trene. Hun skal bare ikke gjøre det på tider da det går ut over noen

Hater sånne svar. Det er så lite produktivt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ta dere sammen. 

Hvorfor siterte du meg her? Der må du ha lest feil. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Tenker du at barn på 7 og 12 ikke kan være alene litt på kveldstid heller? For et hysteri! 

Jeg sier jo at jeg jogger etc, men går ikke fra SOVENDE barn

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva er du redd for? At taket ramler i hodet på det? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du går ikke fra en 12 åring som sover?

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du går ikke fra en 12 åring som sover?

7 åring, nei. Har ikke 12 åring. 

Skrevet

Hvis den eldste VET at du er borte og at ansvaret nå er hans/hennes, og vet at dette er en avtale som gjelder alle onsdager, for eksempel, så er det jo ikke verre enn å sitte barnevakt om kvelden. Det gjorde jeg fra jeg i den alderen. Når småungene var sovna, var jeg våken til jeg ble trøtt. Så la jeg meg, og så kom de voksne seinere. 

Anonymkode: ee4f4...f7f

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

7 åring, nei. Har ikke 12 åring. 

Men det har HI! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Navlebeskuende.

Svært mange aleneforsørgere bor trangt, særlig i større byer og tettsteder. 

1/4 av alle sosialhjelpsmottakere jobber interessant nok 100%. 

Anonymkode: dcd7a...e85

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Å velge å få barn betyr ikke at man skal være selvutslettende og alltid sette egne behov til side, for hva slags rollemodell er man for egne barn da? 

Anonymkode: dcd7a...e85

Skrevet

For en mange år siden var det et foreldrepar som gikk fra barna en kveld etter de hadde lagt seg. Ca på denne alderen. De skulle til en nabo å drikke kaffe. Alle tre barna døde i husbrann!

Anonymkode: a69cf...6ab

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

For en mange år siden var det et foreldrepar som gikk fra barna en kveld etter de hadde lagt seg. Ca på denne alderen. De skulle til en nabo å drikke kaffe. Alle tre barna døde i husbrann!

Det var tragisk. Men hvis du lever etter å tenke på alt fryktelig som kan skje, så må du holde unger innesperret med deg døgnet rundt. Jeg tror nok det er langt flere barn som har blitt påkjørt dessverre. Jeg orker ikke komme på alt barn kan utsettes for, men altså. Skal du og barna dine slutte å leve? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Tja, men er det verre at det er om morgenen?

Skrevet

Da jeg var lita bodde jeg sammen med min mor og bror. Mamma jobbet tidlig annen hver uke, så da måtte jeg og min bror pent klare oss selv på morran. Hun måtte dra før vi sto opp, så vi måtte våkne, ordne oss, lage frokost og matpakke.  

Og annen hver uke jobbet hun da sent, så da kom vi hjem til tomt hus. Da måtte vi gjøre lekser og gjøre klar til middag til hun kom hjem.  

Gjett hva - vi klarte oss utrolig bra! Vi lærte oss å bli selvstendige mennesker som klarte oss selv! Det har hjulpet oss mye gjennom hele voksenlivet. 

Det å trene litt mens ungene sover  for så å komme tilbake FØR de våkner og skal på skolen,  kan jeg ikke klare å se på som noe problem! 

Anonymkode: 607ce...6f0

Skrevet

Leser mange av svarene her og skjønner jo hvorfor så mange barn i dag er så lite selvstendige. 

Ser ingen problem med dette Hi. 

Og en 12 åring klarer helt fint å passe på en 7 åring. I dette tilfellet sover barna. Og er ikke uvanlig ihvertfall her hvor jeg bor at barn må klare seg selv på morgenen mens mor er på jobb. Da må eldste passe på at den yngste får kommet seg avgårde. Samme på kvelden når mor er på jobb.  Vet om flere tilfeller her. Og det går utmerket.  

Her har mine barn klart seg på morgenen selv fra de var 8 og 10 år. Vekket de før jeg går da. Og alt har vært klart. Og ingen har reagert på dette. Nå i dag er de to trygge selvstendige barn. 

Anonymkode: 28ca2...ef7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...