Gå til innhold

Gjør dette meg til en uansvarlig mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som aleneforsørger, student, kjæreste og venninne så er det ikke mange timer igjen i døgnet og jeg sliter med å få klemt inn treningen jeg liker i hverdagen. Minste på 7 er akkurat for liten til å være hjemme 1,5 time på ettermiddag/kveld hvis eldste på 12 er ute med venner. Jeg får klemt inn et pr økter de dagene jeg ikke har skole, men det er så sporadisk. Hvis jeg drar på morgenen før de har stått opp og kommer hjem før de reiser på skolen (er da hjemme 30 min før de reiser) et par ganger i uka, gjør det meg til en uansvarlig mor? 

Anonymkode: b7e5e...912

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Du drar ikke fra sovende unger. 

Du kan  da trene hjemme.

Anonymkode: ff406...1b7

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Som aleneforsørger, student, kjæreste og venninne så er det ikke mange timer igjen i døgnet og jeg sliter med å få klemt inn treningen jeg liker i hverdagen. Minste på 7 er akkurat for liten til å være hjemme 1,5 time på ettermiddag/kveld hvis eldste på 12 er ute med venner. Jeg får klemt inn et pr økter de dagene jeg ikke har skole, men det er så sporadisk. Hvis jeg drar på morgenen før de har stått opp og kommer hjem før de reiser på skolen (er da hjemme 30 min før de reiser) et par ganger i uka, gjør det meg til en uansvarlig mor? 

På ingen måte. Tren med god samvittighet ❤️

Skrevet

Nei det gjør deg ikke til en uansvarlig mor. Barna dine vil nok klare seg helt fint! Kanskje de får mer selvstendighet også? Vinn vinn. Godt å se at noen har energi og lyst til å få til. Isteden for alle som klager fordi de ikke ser løsninger! 

Anonymkode: 39a77...909

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du kan  da trene hjemme.

Eldste er 12 år. Burde være helt uproblematisk med en fungerende brannalarm i huset.

Anonymkode: dcd7a...e85

Skrevet

Overhode ikke, jeg har praksis på sykehus som ikke tar hensyn til at jeg har små barn, så her må 6 åringen og 13 åringen klare seg selv om morgenen. Vi gjør alt klart dagen før, og jentene står opp og går på skolen selv. Har en backup hvis de trenger det. 

Skrevet

Ja, i aller høyeste grad! 

Anonymkode: 47d61...dd4

Skrevet

Du kan  da trene hjemme.

Haha morsom du! Jeg er også alenemamma å jeg må dra hjemmefra før sønnen min står opp for å rekke jobb. Han er 10 år å klarer det helt utmerket fint. Det er overhodet ikke uansvarlig for det! Han er stor nok til å stå opp alene å våkne av vekkerklokke. 

Anonymkode: 38097...b5f

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Haha morsom du! Jeg er også alenemamma å jeg må dra hjemmefra før sønnen min står opp for å rekke jobb. Han er 10 år å klarer det helt utmerket fint. Det er overhodet ikke uansvarlig for det! Han er stor nok til å stå opp alene å våkne av vekkerklokke. 

Det der er ikke greit.

Hilsen nok en alenemamma i turnus!

Anonymkode: c7a42...dd6

Skrevet

Det der er ikke greit.

Hilsen nok en alenemamma i turnus!

Selvsagt er det greit! Han går i 5.klasse! Når skal han begynne å stå opp alene om morgenen da? Når han begynner på videregående??

Skrevet

Egoistisk synes jeg.

Anonymkode: 96773...46d

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Selvsagt er det greit! Han går i 5.klasse! Når skal han begynne å stå opp alene om morgenen da? Når han begynner på videregående??

Å lære å stå opp og klare seg om morgenen ja, men med en voksen i huset.

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Å lære å stå opp og klare seg om morgenen ja, men med en voksen i huset.

Da hadde jeg vært arbeidsledig nå noe som ikke er aktuelt når jeg KAN jobbe. Han klarer helt fint å våkne av vekkerklokke å ta bussen til skolen selv. Legger frem klærene han skal bruke,lager matpakke til han og pakker sekken hans. Så han klarer seg helt fint om morgenen alene.

Skrevet

Noen hysteriske mammaer her. Selvfølgelig er det greit. 

Anonymkode: 16632...45a

Skrevet

Har ei venninne som er redd for å la barna prøve seg på å gjøre ting. Gutten på 14 år kjører hun overalt. De fleste av kompisene tar buss. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Har ei venninne som er redd for å la barna prøve seg på å gjøre ting. Gutten på 14 år kjører hun overalt. De fleste av kompisene tar buss. 

Oi! Det har sønnen min gjort siden han gikk i 4.klasse hvertfall. Nå er han 10 år å tar buss til både skole og svømmekurset han går på.

Skrevet

Da hadde jeg vært arbeidsledig nå noe som ikke er aktuelt når jeg KAN jobbe. Han klarer helt fint å våkne av vekkerklokke å ta bussen til skolen selv. Legger frem klærene han skal bruke,lager matpakke til han og pakker sekken hans. Så han klarer seg helt fint om morgenen alene.

Hva gjorde du da han var 5? Hadde du en annen jobb? Var du med mannen din da? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Hva gjorde du da han var 5? Hadde du en annen jobb? Var du med mannen din da? 

Han er ikke fem år! Han er 10 år!

Skrevet

Personlig hadde jeg heller reist fra 7åringen på ettermiddagen, enn sovende barn, men det er nok en smakssak. Klart du skal trene! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Han er ikke fem år! Han er 10 år!

Vet det. Med hun må på jobb, hvordan løste hun dette da barnet var yngre spurte jeg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Vet det. Med hun må på jobb, hvordan løste hun dette da barnet var yngre spurte jeg.

Spiller det egentlig noen rolle så lenge ungen ikke måtte klare seg selv når han var 5?

Skrevet
Optatium skrev (26 minutter siden):

Personlig hadde jeg heller reist fra 7åringen på ettermiddagen, enn sovende barn, men det er nok en smakssak. Klart du skal trene! 

Klart mor skal trene. Hun skal bare ikke gjøre det på tider da det går ut over noen

Det er nemlig slik at mor har valgt å ha barn.

Skrevet

Klart mor skal trene. Hun skal bare ikke gjøre det på tider da det går ut over noen

Det er nemlig slik at mor har valgt å ha barn.

Det går ikke utover noen i måten HI skisserer. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Da han var yngre så hadde han morgen SFO å jeg jobbet nærmere. Nå måtte jeg bare ta den jobben jeg kunne få,selv om det betyr litt reisevei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...