Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #1 Skrevet 28. mars 2022 Min mann er enebarn, og hans mor begynner å bli veldig dårlig. Vi har heller aldri hatt noe avlastning med barna siden alt av familie bor et stykke unna. Vi ha 45 minutter å kjøre til byen hvor vi jobber. Jeg har funnet en hus på den andre siden av byen med tilsvarende reise lengde til jobb som der vi bor nå. Jeg: Jeg ønsker vi skal se på denne huset, det vil være i nærheten av familie som vi vet mer enn gjerne vi avlaste oss litt med barna. Det går også direkte tog til byen slik at vi blir mindre avhengig av bil og sårbare ved tanke på henting av barn på SFO dersom det er en ulykke på veien. Samtidig vil vi da bare har en 35-45 minutter kjørevei til svigermor og kan hjelpe henne mer enn vi kan i dag. Mannen: Mannen ønsker ikke å ta barna ut av skolen og la de begynne på en nye en. Noe av grunnen er at et av barna har dysleksi og ADHD, og skolen de nå går på er veldig flinke til å tilrettelegge for barn med utfordringer. Hvem av mannen og meg mener dere har rett? Anonymkode: 7c426...353
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #2 Skrevet 28. mars 2022 Mannen din har rett. Anonymkode: 701bf...c1f
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #3 Skrevet 28. mars 2022 Mannen har rett og du høres ut som svigerdatter, mor og kone fra helvete. Anonymkode: 4dbb4...fd2
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #5 Skrevet 28. mars 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Mannen har rett og du høres ut som svigerdatter, mor og kone fra helvete. Anonymkode: 4dbb4...fd2 Hvorfor mener du jeg høres ut som en svigerdatter, mor og kone fra helvete? Anonymkode: 7c426...353
LillaGorilla♥♥ Skrevet 28. mars 2022 #6 Skrevet 28. mars 2022 Hensynet til barna og deres beste bør komme først.
Blop Skrevet 28. mars 2022 #7 Skrevet 28. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Mannen har rett og du høres ut som svigerdatter, mor og kone fra helvete. Anonymkode: 4dbb4...fd2 Hi høres ut som svigerdatter, mor og kone fra helvete fordi?
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #8 Skrevet 28. mars 2022 LillaGorilla♥♥ skrev (2 minutter siden): Hensynet til barna og deres beste bør komme først. Jo, det er riktig, men dersom vi flytter vil dem også mye mer kontakt med tanter, onkler og besteforeldre enn i dag, og det er jo også positivt. Per i dag ser de dem omtrent bare ved høytider. HI Anonymkode: 7c426...353
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #9 Skrevet 28. mars 2022 Blop skrev (3 minutter siden): Hi høres ut som svigerdatter, mor og kone fra helvete fordi? Fordi hun har en mening og uttrykker den. Det bør hun holde seg for god for. Herregud, en svigerdatter som vil flytte nærmere svigermoren sin for å bli i bedre stand til å kunne hjelpe henne… MAKAN!!! Anonymkode: ffdcb...935
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #10 Skrevet 28. mars 2022 Hvor gamle er barna? Jeg syns ikke dette er svart hvit- selvfølgelig skal man ta hensyn til barna men familie og nettverk er gull hvert 😊 Anonymkode: a5abd...0c4
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #11 Skrevet 28. mars 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvor gamle er barna? Jeg syns ikke dette er svart hvit- selvfølgelig skal man ta hensyn til barna men familie og nettverk er gull hvert 😊 Anonymkode: a5abd...0c4 De går i 1., 4. og 8. klasse HI Anonymkode: 7c426...353
Blop Skrevet 28. mars 2022 #12 Skrevet 28. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Fordi hun har en mening og uttrykker den. Det bør hun holde seg for god for. Herregud, en svigerdatter som vil flytte nærmere svigermoren sin for å bli i bedre stand til å kunne hjelpe henne… MAKAN!!! Anonymkode: ffdcb...935 Åja, selvfølgelig 🤪.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #13 Skrevet 28. mars 2022 Blop skrev (Akkurat nå): Åja, selvfølgelig 🤪. Nå var det ikke personen som skrev dette som kalte meg "svigerdatter, mor og kone fra helvete" HI Anonymkode: 7c426...353
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #14 Skrevet 28. mars 2022 Så nå et det mer enn to timer til svigermor? Hva trenger hun eventuellt hjelp til, og hvor dårlig er hun mtp sykehjemsplass? Som jeg skjønner så er det halvannen time til slekten som kan avlaste med barna. Hvorfor er de ikke der i helger osv nå? Halvannen time er ikke lang vei for en helg. Om de henter eller leverer, og dere en av delene. Ulykke er nok ikke noe argument altså. Hvor ofte skjer det ulykker så dere ikke får hentet barna? Dessuten er jo den eldste så gammel at han fint kan hente om det skulle oppstå noe. Så det eneste argumentet jeg ser at du i realiten har, er at dere kan hjelpe svigermor. Hvordan får hun hjelp nå? Mannen din sitt argument er faktisk superviktig! Så..ja. Anonymkode: 45525...6b3
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #15 Skrevet 28. mars 2022 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Min mann er enebarn, og hans mor begynner å bli veldig dårlig. Vi har heller aldri hatt noe avlastning med barna siden alt av familie bor et stykke unna. Vi ha 45 minutter å kjøre til byen hvor vi jobber. Jeg har funnet en hus på den andre siden av byen med tilsvarende reise lengde til jobb som der vi bor nå. Jeg: Jeg ønsker vi skal se på denne huset, det vil være i nærheten av familie som vi vet mer enn gjerne vi avlaste oss litt med barna. Det går også direkte tog til byen slik at vi blir mindre avhengig av bil og sårbare ved tanke på henting av barn på SFO dersom det er en ulykke på veien. Samtidig vil vi da bare har en 35-45 minutter kjørevei til svigermor og kan hjelpe henne mer enn vi kan i dag. Mannen: Mannen ønsker ikke å ta barna ut av skolen og la de begynne på en nye en. Noe av grunnen er at et av barna har dysleksi og ADHD, og skolen de nå går på er veldig flinke til å tilrettelegge for barn med utfordringer. Hvem av mannen og meg mener dere har rett? Anonymkode: 7c426...353 Ehh.. Selvfølgelig mannen din! Barna dine får hjelp på skolen det må du ikke ta for gitt. ❤️ Anonymkode: bfe58...58d
Blop Skrevet 28. mars 2022 #16 Skrevet 28. mars 2022 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Nå var det ikke personen som skrev dette som kalte meg "svigerdatter, mor og kone fra helvete" HI Anonymkode: 7c426...353 Nei, det skjønte jeg.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #17 Skrevet 28. mars 2022 Hvorfor ser barna familien bare i høytider? Dere bor da ikke 4 timer unna om dere ved å flytte tvers over byen kommer nærme nok til å møtes i hverdagen? Ulykker på veien er virkelig ikke noe argument, så ofte er det ikke ulykker altså. Jeg har opplevd det en gang med mine fire barn, da ringte jeg barnehagen og sa ifra om at trafikken sto bom stille pga en dødsulykke og jeg kom så fort jeg kunne. Jeg kom frem til barnehagen 20 min etter stengetid og det var da 6 barn der som hadde foreldre som sto i samme køen... Dette med å hjelpe svigermor i hverdagen er et argument, men det trumfer ikke argumentet til din mann. Om dere har tre barn på skolen som alle trives, har venner og får god oppfølging er det ikke bare bare å bytte altså. Hva om de kommer til en skole med dårlig oppfølging av barn med diagnoser (de finnes, det kan jeg love deg), de sliter med å komme inn i miljøet, få venner, eller i verste fall bli mobbet... Svigermor har dere i grei avstand, og har også krav på bistand fra kommunen om hun trenger det. Jeg er enig med mannen din, ville aldri tatt tre barn ut av en skole de hadde det bra på. Det trumfer det aller meste faktisk. Anonymkode: 958aa...f94
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #18 Skrevet 28. mars 2022 Jeg tenker at dere begge to har omtrent like gode og viktige argumenter her. Ingen er i tvil om at skolen er viktig for det barnet som har ekstra utfordringer. Det å ha nærhet til familie som er gode mennesker og ønsker å være en større del av livet deres, det er også viktig. Kan være like viktig for ungene på sikt det siden det er så lite familie på fars side. I tillegg tror jeg kanskje din mann undervurderer hvordan det vil være å bo i såpass avstand fra sin mor hvis hun blir skranten i årevis fremover før hun ev. kvalifiserer for sykehjemsplass. Selv om omsorgsboliger i teorien kan være en overgangsordning, så viser erfaring at det er store forskjeller på hvor mye omsorg og oppfølging de eldre faktisk får i slike omsorgsboliger - så belastningen på de pårørende kan bli like stor der som om hun bor hjemme. Jeg synes du og mannen skal snakke saklig om dette på nytt, og så kan du/dere sjekke opp hvordan skolen i skolekretsen dere på nytt sted er mtp. oppfølging av barn med de utfordringene ene barnet har. Jeg ville forsøkt å sjekke litt rundt, om dere kan snakke med andre foreldre til barn med utfordringer som går på samme skole. Hvis skolen har et dårlig rykte på seg, da ville jeg nok ikke flyttet det barnet dit. Men har skolen et godt rykte når det kommer til den typen utfordringer, da tenker jeg at det kan bli positivt for alle å flytte dit, selv om dere sikkert må regne med en overgang. Skal dere flytte så tenker jeg dere enten må gjøre det nå eller vente en del år. Da mister dere mye mtp. familienærhet, men det kan dere forsøke å kompensere for på andre måter, bli flinkere til å besøke hverandre. Sjekk skolen barnet med utfordringer ev. skal gå på på det nye stedet, sjekk gjerne nabolag om det er andre barn i området for potensielle venner til barna. Og så tar dere opp igjen diskusjonen etter at dere vet mer om den skolen. Anonymkode: 52ba0...78d
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #19 Skrevet 28. mars 2022 Dere har familie som bor ca 1,5 time unna, men ikke vil «avlaste» dere? Men de vil gjerne avlaste om dere bor nærmere? Er ikke det merkelig? Vil de se barna, så kommer de vel innom og hjelper til en helg her og der. Dere bor jo ikke på hver deres kant av landet. Ta tog er nesten verre enn ulykker på veien. De forekommer ikke så ofte. Men forsinkelser og innstillinger av tog forekommer daglig. Og da blir det vanskelig å komme seg til sfo i tide. Barna deres har etablert vennskap på skolen og den som sliter får den hjelpen det trenger. Hvorfor vil du forlate det når du nesten daglig kan lese her inne om elever som ikke en gang får 10% av det dere får? Anonymkode: ae8d7...0e6
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #20 Skrevet 28. mars 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): De går i 1., 4. og 8. klasse HI Anonymkode: 7c426...353 Tenker du må sjekke med de hvordan de stiller seg til en eventuell flytting. De bør være innstilt og ønske det med tanke på alderen. Vi flyttet da yngste var 10 år og skiftet skole, jeg trodde det skulle gå helt fint for yngste, som var veldig veltilpasset sosialt og faglig sterk. Litt typen som føler seg hjemme der hatten henger. Der tok jeg feil, hele verden raste og vi kjemper med både selvskading og utfordringer rundt mat, angst og depresjon. Livet ble ikke enklere, for å si det sånn. Anonymkode: c1465...d97
Pobie Skrevet 28. mars 2022 #21 Skrevet 28. mars 2022 Ingen som har rett. Dere prioriterer forskjellig. At barna har det bra på skolen skal veie tungt. Samtidig er det viktig at de får tid med familien. Men hvis det er snakk om 1,5 times kjøring vs 45 min synes jeg ikke familien din har god grunn til å kun se barna i høytidene. Jeg tror pratet om avlastning er mest for syns skyld for hvis de hadde hatt veldig lyst hadde de fått det til. Er jo ikke lange turen. Tror ikke du skal ha så høye forventninger til at det blir mye avlastning.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2022 #22 Skrevet 29. mars 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Min mann er enebarn, og hans mor begynner å bli veldig dårlig. Vi har heller aldri hatt noe avlastning med barna siden alt av familie bor et stykke unna. Vi ha 45 minutter å kjøre til byen hvor vi jobber. Jeg har funnet en hus på den andre siden av byen med tilsvarende reise lengde til jobb som der vi bor nå. Jeg: Jeg ønsker vi skal se på denne huset, det vil være i nærheten av familie som vi vet mer enn gjerne vi avlaste oss litt med barna. Det går også direkte tog til byen slik at vi blir mindre avhengig av bil og sårbare ved tanke på henting av barn på SFO dersom det er en ulykke på veien. Samtidig vil vi da bare har en 35-45 minutter kjørevei til svigermor og kan hjelpe henne mer enn vi kan i dag. Mannen: Mannen ønsker ikke å ta barna ut av skolen og la de begynne på en nye en. Noe av grunnen er at et av barna har dysleksi og ADHD, og skolen de nå går på er veldig flinke til å tilrettelegge for barn med utfordringer. Hvem av mannen og meg mener dere har rett? Anonymkode: 7c426...353 Mannen din. En god skole som er gode på slikt er uvanlig, og du skal ikke undervurdere barnas reaksjon på flytting. Tenk heller på å leie inn barnepasser ved behov der dere bor nå. Anonymkode: bd183...b3f
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #23 Skrevet 31. mars 2022 On 3/28/2022 at 6:58 PM, Anonym bruker said: Min mann er enebarn, og hans mor begynner å bli veldig dårlig. Vi har heller aldri hatt noe avlastning med barna siden alt av familie bor et stykke unna. Vi ha 45 minutter å kjøre til byen hvor vi jobber. Jeg har funnet en hus på den andre siden av byen med tilsvarende reise lengde til jobb som der vi bor nå. Jeg: Jeg ønsker vi skal se på denne huset, det vil være i nærheten av familie som vi vet mer enn gjerne vi avlaste oss litt med barna. Det går også direkte tog til byen slik at vi blir mindre avhengig av bil og sårbare ved tanke på henting av barn på SFO dersom det er en ulykke på veien. Samtidig vil vi da bare har en 35-45 minutter kjørevei til svigermor og kan hjelpe henne mer enn vi kan i dag. Mannen: Mannen ønsker ikke å ta barna ut av skolen og la de begynne på en nye en. Noe av grunnen er at et av barna har dysleksi og ADHD, og skolen de nå går på er veldig flinke til å tilrettelegge for barn med utfordringer. Hvem av mannen og meg mener dere har rett? Anonymkode: 7c426...353 Mannen din uten tvil Anonymkode: af278...125
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå