Spurvugla Skrevet 28. mars 2022 #1 Skrevet 28. mars 2022 Jeg har funnet en pose med blomsterløk som jeg tydligvis glemte å sette i fjor høst. Er det noen vits i å prøve å plante dem nå? Det er bart her, men fortsatt kaldt om natta, hvis det har noe å si.
Himmel og hav Skrevet 28. mars 2022 #2 Skrevet 28. mars 2022 Jeg vet ikke, men jeg ville trykt dem ned i ei krukke og satt dem ut og sett hva som skjedde.
frk Nilsen Skrevet 28. mars 2022 #3 Skrevet 28. mars 2022 Nå kom jeg på at vi satte div tulipanløk i høst Det hadde jeg helt glemt.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #4 Skrevet 28. mars 2022 Ja er bare til å plante dei ut om det er løk som sku ha vore planta ut i høst Anonymkode: 52456...eea
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #5 Skrevet 28. mars 2022 Jeg kjøpte flere sjeldne amaryllisløker før jul for vel to år siden. Så ble jeg syk og glemte dem. Lå i en plastpose. Fant dem igjen og tenkte disse var bare å kaste. Men løkene var fremdeles harde, og to hadde laget seg babyløker også (for en livsvilje! - glemt over to år i en lukket pose i en kald, mørk gang). Ga dem et forsøk, og nå har alle fått lange, store blad. Om det blir blomster nå, det tenker jeg er mindre viktig. Bare de får blader nå og jeg lar dem visne ned igjen, så tenker jeg at jeg får blomster på dem til jul igjen, bare de får hvilt seg. Så prøv! Jeg har noen andre løker som jeg glemte å plante ut i fjor, ser at det er noen som ikke har overlevd (uttørket eller blitt helt bløte), men de som er harde er nok bare å plante ut, regner med at de kommer fint. Anonymkode: bde61...c28
Spurvugla Skrevet 28. mars 2022 Forfatter #6 Skrevet 28. mars 2022 Takk for tips og oppmuntring, nå står de i et noen potter på verandaen. Noen av dem hadde allerede fått grønne skudd på toppen, så det er håp!
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #7 Skrevet 28. mars 2022 Spurvugla skrev (17 minutter siden): Takk for tips og oppmuntring, nå står de i et noen potter på verandaen. Noen av dem hadde allerede fått grønne skudd på toppen, så det er håp! Når de har fått grønne skudd har de allerede satt i gang selv Lykke til med blomstene Anonymkode: bde61...c28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå