Gå til innhold

Ville smerter i mage/rygg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opplevde første runde i går, gjør så vondt at jeg mister pusten. Hjelper litt å Lene meg fremover, men klarer ikke prate eller noe når det pågår. Litt vanskelig å kjenne om det kommer fra magen eller ryggen også. Føles litt som om ryggraden står i brann eller noe..

Prøvde å ta syrenøytraliserende, tenkte kanskje det kunne være det og at jeg bare var litt vel følsom, men det hadde null effekt. 

Samme rulla i dag.. Paracet tar den aller verste toppen, men fortsatt veldig vondt. Ikke feber, ingen andre symptomer, og det varer «bare» noen timer av gangen.

Noen som har opplevd lignende og vet hva det er? 

Anonymkode: 9d377...253

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gallestein? Nyrestein? 

Anonymkode: 57b2e...2a5

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Gallestein? Nyrestein? 

Anonymkode: 57b2e...2a5

Det kan hende ja, håper det blir borte snart iallfall 🙈

Skrevet

Hvorfor ringer du ikke legen din? Så rart at du får så voldsomme smerter og ikke gjør noe med det.. Det bør jo undersøkes, forstår du ikke det? 

Anonymkode: 40dd8...d46

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Det kan hende ja, håper det blir borte snart iallfall 🙈

Hvorfor ringer du ikke fastlegen?

Anonymkode: 96207...4c6

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor ringer du ikke legen din? Så rart at du får så voldsomme smerter og ikke gjør noe med det.. Det bør jo undersøkes, forstår du ikke det? 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor ringer du ikke fastlegen?

Anonymkode: 96207...4c6

Fordi det går over, og jeg ikke har noen andre symptomer (jeg er ikke en som er redd for å ringe legen, altså). Skal til legen på fredag for noe annet og tar det selvfølgelig opp da. Opplever jeg at det skjer flere ganger/det blir verre ringer jeg selvfølgelig før og ber om hastetime.

Tenkte bare at imens jeg ventet på time var det muligens noen som kjente igjen symptomene og kanskje hadde opplevd det samme/visste hva det kunne være

Skrevet

Gallestein? Kommer brått og er like brått over og så j...lig vondt at du tror du skal miste pusten? Neste anfall ringer du lege eller legevakt. Du bør også ta en time hos fastlegen så du kan få tatt en ultralyd av galleblæra.

Anonymkode: afe3d...1c0

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Fordi det går over, og jeg ikke har noen andre symptomer (jeg er ikke en som er redd for å ringe legen, altså). Skal til legen på fredag for noe annet og tar det selvfølgelig opp da. Opplever jeg at det skjer flere ganger/det blir verre ringer jeg selvfølgelig før og ber om hastetime.

Tenkte bare at imens jeg ventet på time var det muligens noen som kjente igjen symptomene og kanskje hadde opplevd det samme/visste hva det kunne være

Det er folk som går rundt med hjerneinfarkt også, fordi de ikke tar ting på alvor. Når du har smerter mer enn en time eller to på det nivået, og du ikke aner hva det er, så må du ringe legevakt eller lege. Sterke smerter oppstår ikke ut av ingenting altså. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...