Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #1 Skrevet 28. mars 2022 Det er vel et ordtak som sier at man ikke kan lære gamle hunder nye triks. Men er nå det så sikkert? Mitt problem er at jeg har vært singel i alle år, og har selv ønsket å ha min lille hund sovende i min seng om natten, nede ved fotenden. Nå har jeg fått kjæreste som forståelig nok ikke syns det er like koselig som jeg syns. Jeg har selvsagt lyst til å ta hensyn til det og la hunden sove for seg selv heretter. Er det mulig å venne hunden til å sove et annet sted nå, uten masse bråk? Jeg prøvde å stenge den inne på et annet rom forleden natt. men da gråt og bjeffetog skrapte den så lenge at jeg til slutt ikke orket mer og lot den komme inn til meg. Noen som har råd og tips? Anonymkode: 67dc2...986
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #2 Skrevet 28. mars 2022 Ja, det er mulig. Men da må du gjøre det gradvis. Først jobbe med å få ham til å forstå at han skal ligge i egen seng på gulvet på soverommet. Legg sengen gradvis nærmere døren til soverommet. Når det er ok, da kan du legge sengen rett på utsiden av døren. Det blir nok noen våkenetter, men det er jo prisen du (og hunden) må betale for å ha den i sengen. Å stenge hunden inne på et helt annet rom sånn brått og plutselig, det synes jeg var dårlig gjort, for det er ikke hunden sitt ansvar at du har tatt de valgene du har gjort tidligere. Nå må du gjøre ting riktig for hundens skyld fremover. Anonymkode: 50fc2...9b8
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #3 Skrevet 28. mars 2022 Det går fint an å lære gamle hunder nye triks, men å plutselig sperre et flokkdyr alene ute i stuen når den ikke er vant til det var en stor overgang synes jeg. Kan den ikke få sove på gulvet på rommet ditt da? Kjøp en ny hundeseng og en billig dyne til hunden. Hver gang du bytter på sengen din setter du det brukte sengetøyet ditt over på hundens dyne og lar den sove på det til neste gang du skifter på din seng. Da gjør du det samme igjen, vasker det som sitter på hundens dyne og setter ditt brukte over på hundens dyne. Da vil alltid hunden sove i din lukt. Du må nok regne med noen netter hvor du hver gang hunden hopper opp i din seng må løftes ned i sin egen, men det blir innarbeidet etterhvert. Anonymkode: 49805...4d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå