Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan håndterer dere angst hos barn? Har ei som skal holde presentasjon i dag, hun har strevd med angst og depresjon etter en større omveltning i livet og nå låser alt seg. Vi kommer oss ikke ut døra engang nå. Det er så synd, for jeg tror hun ville opplevd å få dette til og vips er det over og gjennomført. Men nå ligger hun i senga, helt apatisk, klarer ikke spise eller drikke noe. Bare helt låst. 

Anonymkode: 09431...d6d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville hvertfall ikke pushet hun til noe presentasjon,det er absolutt ikke noe viktig. Det som er viktig er å hjelp til henne,ville tatt det opp med legen om dere ikke har gjort det enda. Da kan dere bli henvist til BUP.

Anonymkode: caef8...29e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ville hvertfall ikke pushet hun til noe presentasjon,det er absolutt ikke noe viktig. Det som er viktig er å hjelp til henne,ville tatt det opp med legen om dere ikke har gjort det enda. Da kan dere bli henvist til BUP.

Anonymkode: caef8...29e

Takk for svar

Hun er allerede til oppfølging hos BUP, heldigvis 🙏🏻 Går sakte, men sikkert fremover. Men stadig slike situasjoner hvor jeg blir usikker på meg selv om jeg gir for lett etter eller om det er riktig å roe ned 😓 Rekker jammen meg å tvile på seg selv noen ganger når en er midt i det. 

Skrevet

Gjør avtale med lærer om at hun selv kan få bestemme der og da om hun vil. Alle gruer seg selvsagt men hun må føle hun har kontroll, det får hun ved å vite at hun kan og ikke må. Jeg tenker at hun ved å bare komme seg på skolen vil føle det er mindre skummelt. 

Anonymkode: 11d02...f96

Skrevet

Ta kontakt med skolen og læreren. Det er viktig at hun ikke slutter å gå på skolen, det vil gjøre angsten verre. Jeg har selv ei som daglig gruer på for å gå på skolen, men når hun først kommer dit går det greit. Vi har snakker med lærere så hun får stort sett tilrettelagte oppgaver og slipper å ha fremføringer. Man må skape arenaer for mestring. I stedet spiller hun som oftest inn presentasjonene sine. 

Anonymkode: 770d8...0dd

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Hvordan håndterer dere angst hos barn? Har ei som skal holde presentasjon i dag, hun har strevd med angst og depresjon etter en større omveltning i livet og nå låser alt seg. Vi kommer oss ikke ut døra engang nå. Det er så synd, for jeg tror hun ville opplevd å få dette til og vips er det over og gjennomført. Men nå ligger hun i senga, helt apatisk, klarer ikke spise eller drikke noe. Bare helt låst. 

dette bør de bare lære seg, blir ikke noe bedre hvis foreldrene lar de slippe ,hver gang barnet har en utfordring

Anonymkode: 93fc3...ef1

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Ta kontakt med skolen og læreren. Det er viktig at hun ikke slutter å gå på skolen, det vil gjøre angsten verre. Jeg har selv ei som daglig gruer på for å gå på skolen, men når hun først kommer dit går det greit. Vi har snakker med lærere så hun får stort sett tilrettelagte oppgaver og slipper å ha fremføringer. Man må skape arenaer for mestring. I stedet spiller hun som oftest inn presentasjonene sine. 

Anonymkode: 770d8...0dd

Tok kontakt, lærer var helt super. Skal ta fremføring for lærer i stedet, nå litt mat, så skole. Løsnet nå 🙏🏻 Godt å høre at flere finner løsninger, enig i at første prioritet er å komme seg på skolen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...