Anonym bruker Skrevet 27. mars 2022 #1 Skrevet 27. mars 2022 Hei. Jeg har tenkt på tanken med å slke etter ekstra besteforeldre. Noen som gjerne ikke har noen barn/barnebarn fra før av som gjerne har lyst å dele seg litt med mine barn. jeg er kronisk syk med ME, har foreldre men de er gamle og mor er selv syk. Så lite hjelp der ifra. Far til barnas besteforeldre er heller ikke noe tak i desverre. Vet dere evt hvor eller hvordan jeg kan søke etter dette? Anonymkode: 946fd...89c
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2022 #2 Skrevet 27. mars 2022 Du søker gratis barnevakt ja Anonymkode: 3a34f...d74
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2022 #3 Skrevet 27. mars 2022 Jeg har vurdert dette selv, da min mann er utenlandsk og vi bor er godt stykke unna mine foreldre. Har likevel ikke klart å komme videre i prosessen, da jeg hadde vært så redd for at de som var positive til å bli reservebesteforeldre også kunne være pedofile. Sikkert litt søkt, men redselen for dette gjorde at jeg aldri søkte videre. Måtte ha vært noen jeg evt kjente via andre, eller kanskje en eldre nabo med naturlig kontakt. Anonymkode: 60006...838
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2022 #4 Skrevet 27. mars 2022 Tror ikke poenget med ekstra besteforeldre er å få HJELP altså! Da får du heller betale en barnevakt. Anonymkode: 5382d...aee
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2022 #5 Skrevet 27. mars 2022 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Tror ikke poenget med ekstra besteforeldre er å få HJELP altså! Da får du heller betale en barnevakt. Anonymkode: 5382d...aee Hva er poenget da? Anonymkode: 1e411...bfc
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2022 #6 Skrevet 27. mars 2022 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Du søker gratis barnevakt ja Anonymkode: 3a34f...d74 Nei. Familie. Har du bodd under en stein de siste årene? Mange som søker bonusbesteforeldre. Vinn vinn det. Anonymkode: e616e...59b
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2022 #7 Skrevet 27. mars 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Hva er poenget da? Anonymkode: 1e411...bfc Er det din ide om besteforeldre? Hjelp? Da får du heller kjøpe deg tjenester. Anonymkode: 59347...cda
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2022 #8 Skrevet 27. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Er det din ide om besteforeldre? Hjelp? Da får du heller kjøpe deg tjenester. Anonymkode: 59347...cda Ikke min idé nei. Men lurer på hva du mener at bonus besteforeldre kan bidra med... hvis ikke hjelp...? Anonymkode: 1e411...bfc
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2022 #9 Skrevet 27. mars 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ikke min idé nei. Men lurer på hva du mener at bonus besteforeldre kan bidra med... hvis ikke hjelp...? Anonymkode: 1e411...bfc Nei, si det. I hvert fall ikke hygge, samvær, kontakt med en eldre generasjon, gleden over flere mennesker i livet, eller noe i den retningen. I hvert fall ikke noe slikt. Anonymkode: 59347...cda
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #10 Skrevet 28. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du søker gratis barnevakt ja Anonymkode: 3a34f...d74 Hva pokker er det for en kommentar? Hadde jeg søkt etter barnevakt så hadde jeg søkt etter det! Anonymkode: 946fd...89c
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #11 Skrevet 28. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg har vurdert dette selv, da min mann er utenlandsk og vi bor er godt stykke unna mine foreldre. Har likevel ikke klart å komme videre i prosessen, da jeg hadde vært så redd for at de som var positive til å bli reservebesteforeldre også kunne være pedofile. Sikkert litt søkt, men redselen for dette gjorde at jeg aldri søkte videre. Måtte ha vært noen jeg evt kjente via andre, eller kanskje en eldre nabo med naturlig kontakt. Anonymkode: 60006...838 Ja skjønner virkelig hva du tenker på der.. er nokså ny i denne tanke prosessen Anonymkode: 946fd...89c
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #12 Skrevet 28. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Tror ikke poenget med ekstra besteforeldre er å få HJELP altså! Da får du heller betale en barnevakt. Anonymkode: 5382d...aee Hjelp? Hjelp til hva da?? At barna får noen de kan ha glede sammen med som de ikke får av sin egen besteforeldre pga de ikke har energi til det. Anonymkode: 946fd...89c
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #13 Skrevet 28. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du søker gratis barnevakt ja Anonymkode: 3a34f...d74 Gratis barnevakt? Er d det du bruker dine besteforeldre til? Gratis barnevakt?? Hvis tilfelle synest jeg synd på de besteforeldrene. besteforeldre kommer fra en annen generasjon, har mye glede, fortellinger som man ikke får høre hvis man ikke ha samvær med eldre mennesker. Tenk så mye de kan gi til andre. Man kan reise ut til de eller få besøk av dem og ha så mange koselige besøk. Mange eldre er også ensomme for de som er alene, tenk hva glede de gir dem også ❤️ Noen burde virkelig gå gjennom det de skriver å tenke litt før de publisere svar. Anonymkode: 946fd...89c
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #14 Skrevet 28. mars 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Gratis barnevakt? Er d det du bruker dine besteforeldre til? Gratis barnevakt?? Hvis tilfelle synest jeg synd på de besteforeldrene. besteforeldre kommer fra en annen generasjon, har mye glede, fortellinger som man ikke får høre hvis man ikke ha samvær med eldre mennesker. Tenk så mye de kan gi til andre. Man kan reise ut til de eller få besøk av dem og ha så mange koselige besøk. Mange eldre er også ensomme for de som er alene, tenk hva glede de gir dem også ❤️ Noen burde virkelig gå gjennom det de skriver å tenke litt før de publisere svar. Anonymkode: 946fd...89c Nå vet ikke jeg hvor gamle dine foreldre er, men min omgangskrets har ikke så gamle foreldre at de blir en kilde til fortellinger fra en svunnen tid. De har jobber, hobbyer, lite fritid. Ting er ikke som det engang var Anonymkode: fa9ad...316
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #15 Skrevet 28. mars 2022 Det er mulig å søke etter reservebesteforeldre, men jeg tenker man bør være forberedt på at det er mest til samvær og besøk, sannsynligvis lite barnevakt og hjelp i det daglige. Anonymkode: 1bbe1...f03
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #16 Skrevet 28. mars 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Hei. Jeg har tenkt på tanken med å slke etter ekstra besteforeldre. Noen som gjerne ikke har noen barn/barnebarn fra før av som gjerne har lyst å dele seg litt med mine barn. jeg er kronisk syk med ME, har foreldre men de er gamle og mor er selv syk. Så lite hjelp der ifra. Far til barnas besteforeldre er heller ikke noe tak i desverre. Vet dere evt hvor eller hvordan jeg kan søke etter dette? Anonymkode: 946fd...89c Anonym bruker skrev (7 timer siden): Gratis barnevakt? Er d det du bruker dine besteforeldre til? Gratis barnevakt?? Hvis tilfelle synest jeg synd på de besteforeldrene. besteforeldre kommer fra en annen generasjon, har mye glede, fortellinger som man ikke får høre hvis man ikke ha samvær med eldre mennesker. Tenk så mye de kan gi til andre. Man kan reise ut til de eller få besøk av dem og ha så mange koselige besøk. Mange eldre er også ensomme for de som er alene, tenk hva glede de gir dem også ❤️ Noen burde virkelig gå gjennom det de skriver å tenke litt før de publisere svar. Anonymkode: 946fd...89c DU indikerer jo at du er på utkikk etter gratis barnevakt. Hvorfor ellers var det viktig å få frem at du har ME, at det er lite HJELP å hente hos dine foreldre, og at det ikke er "tak i" besteforeldrene på farssiden? Anonymkode: 5382d...aee
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #17 Skrevet 28. mars 2022 Du har alt to sett med besteforeldre, hva skal du med flere. Jeg vet at de kommer i alle fasonger, men jeg stusser litt på hensikten din. Du blir sint når folk skriver du er ute etter gratis barnevakt, men hva vil du ha da? Du skriver hjelp. Ekstra besteforeldre reiser du på besøk til, du hjelper dem, du er sammen med dem. Du dumper ikke ungene der og får fri. Om det er det du gjør med de du alt har så er kanskje dine samhandlingsevner problemet? Anonymkode: 4e947...0c8
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #18 Skrevet 28. mars 2022 Et sted å henvende seg er frivillighetssentralen eller helsestasjonen. Hør om de eventuelt kan sette deg i kontakt med noen. Men jeg tror du skal legge fra deg tanken om "hjelp". De som eventuelt ønsker å være reservebesteforeldre for dine barn gjør det kanskje også utfra et behov som skal fylles. Kanskje ønsker også de samvær, hjelp i hverdagen osv. De ønsker neppe å være avlastere i helgen. Personlig kjenner jeg et par som har knyttet til seg et reservebesteforeldrepar. Hans foreldre er døde og hennes foreldre bor et stykke unna. De fikk kontakt med et eldre ektepar som ikke hadde sin familie i nærheten, og de har utviklet et forhold med gjensidig glede av hverandre. "Besteforeldrene" kan ta med ungene på koselige aktiviteter, hente i barnehagen, passe en fredagskveld osv. Samtidig får de hjelp til handling, de blir bedt i bursdag og på julefeiring, de får hjelp i hagen osv. Anonymkode: bfd89...b8b
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #19 Skrevet 28. mars 2022 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): DU indikerer jo at du er på utkikk etter gratis barnevakt. Hvorfor ellers var det viktig å få frem at du har ME, at det er lite HJELP å hente hos dine foreldre, og at det ikke er "tak i" besteforeldrene på farssiden? Anonymkode: 5382d...aee Nei jeg indikere ikke på noe gratis barnevakt! Når mine foreldre er syke selv og ikke har helse, så ser barna veldig lite til de da ønsker å være alene. det er ikke tak i besteforeldrene på far siden nei så det er ikke besteforeldre stunder der heller. Hvorfor så angripende for noe som kan være så fantastisk?? Anonymkode: 946fd...89c
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #20 Skrevet 28. mars 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Du har alt to sett med besteforeldre, hva skal du med flere. Jeg vet at de kommer i alle fasonger, men jeg stusser litt på hensikten din. Du blir sint når folk skriver du er ute etter gratis barnevakt, men hva vil du ha da? Du skriver hjelp. Ekstra besteforeldre reiser du på besøk til, du hjelper dem, du er sammen med dem. Du dumper ikke ungene der og får fri. Om det er det du gjør med de du alt har så er kanskje dine samhandlingsevner problemet? Anonymkode: 4e947...0c8 Hva har det med saken å gjøre? De ser omtrent aldri til de. De ser og i venne kretsen hvor mye kjekt de andre vennene har med sine besteforeldre så hvorfor skal ikke mine barn få oppleve dette? Nei gratis barnevakt er jeg ikke på utkikk etter, og hadde skrevet det hvis det var det jeg så etter! Hvem har snakket om å dumpe barna hos noen?? Ærlig talt, dette blir virkelig for dumt! Anonymkode: 946fd...89c
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #21 Skrevet 28. mars 2022 Jeg skjønner deg godt. Mine barn (på 6 og 2) har ikke besteforeldre. Alle er døde og vi har null hjelp og avlastning. Da eldste var 2 år (og to av besteforeldrene fortsatt levde men bodde 3 timer unna oss) hang jeg opp lapp i nærheten (på steder det bor en del eldre) om at vi søkte etter ekstra-besteforeldre. La også ut innlegg på facebook-sida for stedet vi bor på. Fikk flere liker-klikk men ingen henvendelser. Jeg konkluderte med at folk ikke er interessert når det ikke er deres egne. Synes det er trist at mine to fine barn ikke har et eneste gammelt menneske som er glad i dem og bryr seg om dem. De er jo heldige som har meg og mannen min, men de har altså null familie utover det. Ikke en eneste bestefar eller bestemor å få/gi gave til, besøke eller bli besøkt av, som gleder seg med dem... Siden du har ME Kan du prøve å ta kontakt med barnevernet for å få aflastningsfamilie. Det er en familie barna kan besøke for eksempel en helg i måneden (eller to) så du får kommet deg litt. Barnevernet er absolutt ikke bare for dårlige foreldre, selv om man kan tenke det. De er også for å hjelpe de som trenger hjelp. Fordi vi begge er friske har vi ikke tatt kontakt med dem, men har kjent at det har gått på stumpene løs i perioder med ingen søvn og begge barna våre hadde kolikk i månedsvis. Det var ordentlig slitsom uten noe som helst hjelp og avlastning. Om du ikke vil ta kontakt med BV kan du også prøve HomeStart i din region. Det er frivillige som stiller opp for slitne småbarnsforeldre. Håper du finner noe som kan fungere for dere, HI! Anonymkode: d5083...5a4
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #22 Skrevet 28. mars 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Nei jeg indikere ikke på noe gratis barnevakt! Når mine foreldre er syke selv og ikke har helse, så ser barna veldig lite til de da ønsker å være alene. det er ikke tak i besteforeldrene på far siden nei så det er ikke besteforeldre stunder der heller. Hvorfor så angripende for noe som kan være så fantastisk?? Anonymkode: 946fd...89c Barna dine kan da besøke besteforeldrene sine selv om de er syke og gamle. Hvis det ikke er tak i besteforeldrene på farssiden, får dere ta initiativ selv da! Det kan jo hende de blir glade om dere kommer på overraskende besøk og har med noe til kaffen! Hvilken relevans har det at du har ME? Anonymkode: 5382d...aee
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #23 Skrevet 28. mars 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Et sted å henvende seg er frivillighetssentralen eller helsestasjonen. Hør om de eventuelt kan sette deg i kontakt med noen. Men jeg tror du skal legge fra deg tanken om "hjelp". De som eventuelt ønsker å være reservebesteforeldre for dine barn gjør det kanskje også utfra et behov som skal fylles. Kanskje ønsker også de samvær, hjelp i hverdagen osv. De ønsker neppe å være avlastere i helgen. Personlig kjenner jeg et par som har knyttet til seg et reservebesteforeldrepar. Hans foreldre er døde og hennes foreldre bor et stykke unna. De fikk kontakt med et eldre ektepar som ikke hadde sin familie i nærheten, og de har utviklet et forhold med gjensidig glede av hverandre. "Besteforeldrene" kan ta med ungene på koselige aktiviteter, hente i barnehagen, passe en fredagskveld osv. Samtidig får de hjelp til handling, de blir bedt i bursdag og på julefeiring, de får hjelp i hagen osv. Anonymkode: bfd89...b8b Tusen takk for hjelpen ☺️ Nei besteforeldre tenker jeg kan være en fin opplevelse for barna mine❤️ Ja ikke sant, tenk så fint å kunne glede begge veier, er det jeg tenker på. Ikke utnytte for barnevakt og blir faktisk ganske provisert av å lese det her inne! Ja jeg skrev jeg har ME og mine foreldre er syke, men det var bare for å forklare livsituasjonen. Ikke for barnevakt! Det har jeg tanter eller onkler til hvis jeg skulle hatt behov for det. Men mine barn er ikke små lengre 11 og 15 år så trenger lite og ingenting barnevakt til dem 😂 men den gleden å få utvide familien litt har vært litt i mine tanker i det siste ❤️ Anonymkode: 946fd...89c
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #24 Skrevet 28. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Barna dine kan da besøke besteforeldrene sine selv om de er syke og gamle. Hvis det ikke er tak i besteforeldrene på farssiden, får dere ta initiativ selv da! Det kan jo hende de blir glade om dere kommer på overraskende besøk og har med noe til kaffen! Hvilken relevans har det at du har ME? Anonymkode: 5382d...aee Nei ikke når de ikke ønsker besøk. Ang den andre familien er det ikke noe å snakke om på nett! Det er private ting. ingen relevans at jeg har ME, jeg forteller bare om meg selv Anonymkode: 946fd...89c
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #25 Skrevet 28. mars 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg skjønner deg godt. Mine barn (på 6 og 2) har ikke besteforeldre. Alle er døde og vi har null hjelp og avlastning. Da eldste var 2 år (og to av besteforeldrene fortsatt levde men bodde 3 timer unna oss) hang jeg opp lapp i nærheten (på steder det bor en del eldre) om at vi søkte etter ekstra-besteforeldre. La også ut innlegg på facebook-sida for stedet vi bor på. Fikk flere liker-klikk men ingen henvendelser. Jeg konkluderte med at folk ikke er interessert når det ikke er deres egne. Synes det er trist at mine to fine barn ikke har et eneste gammelt menneske som er glad i dem og bryr seg om dem. De er jo heldige som har meg og mannen min, men de har altså null familie utover det. Ikke en eneste bestefar eller bestemor å få/gi gave til, besøke eller bli besøkt av, som gleder seg med dem... Siden du har ME Kan du prøve å ta kontakt med barnevernet for å få aflastningsfamilie. Det er en familie barna kan besøke for eksempel en helg i måneden (eller to) så du får kommet deg litt. Barnevernet er absolutt ikke bare for dårlige foreldre, selv om man kan tenke det. De er også for å hjelpe de som trenger hjelp. Fordi vi begge er friske har vi ikke tatt kontakt med dem, men har kjent at det har gått på stumpene løs i perioder med ingen søvn og begge barna våre hadde kolikk i månedsvis. Det var ordentlig slitsom uten noe som helst hjelp og avlastning. Om du ikke vil ta kontakt med BV kan du også prøve HomeStart i din region. Det er frivillige som stiller opp for slitne småbarnsforeldre. Håper du finner noe som kan fungere for dere, HI! Anonymkode: d5083...5a4 Tusen takk for svar❤️ Ja der kan jeg høre, vi har desverre ikke homestart tilbud her vi bor, har sjekket det opp. jeg trenger ingen avlasting fra barna mine, tenker mer på utvidelse av familien 🥰 Anonymkode: 946fd...89c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå