Gå til innhold

Når kan valpen sove alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

U.t.

Anonymkode: 66015...416

Fortsetter under...

Skrevet

Fra dag en så klart!

Anonymkode: 91734...d8f

Skrevet

Ingen er like...

Valpen har jo vokst opp med mammaen og søsknene og gjerne aldri sovet alene før de kommer til ny eier, men personligheten deres kan være himmelvid forskjellig likevel.

Forrige gang vi fikk valp pep han litt første to nettene, etter det som han uten problemer alene. Første nettene lå jeg på sofaen mens han sov i et bur med pledd over så det ble en liten hule. Pep som sagt litt et par ganger første nettene, da hysjet og småsnakket jeg med hviskestemme så han skjønte han ikke var helt alene og han krøllet seg sammen og sov videre uten at jeg trengte reise meg fra sofaen i det hele tatt.

Får ny valp til sommeren, spent på hvordan den er. Må bare tilpasse seg hunden tror jeg, noen blir veldig ensomme og engstelige første nettene alene mens andre takler det helt fint.

Anonymkode: 87ab0...4fb

Skrevet

Vår sov alene etter et par netter og det gikk fint. Noen trenger mer tid før de blir trygge, man må se det litt an. 

Anonymkode: 64ad2...86d

Skrevet

Valpen min er snart 2 år og sover i fotenden på senga vår ♥️ 

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

U.t.

Samboeren min sov en natt på sofaen ved siden av vår valp som lå i bur. Han var ute med henne 1 gang første natten. Etter det sov hun i bur en periode og så sov hun med oss.

Anonymkode: 12a11...d1a

Annonse

Skrevet

Så trist å lese om flokkdyr som må sove i bur eller alene som valper. Vår hund sover på gulvet på soverommet vårt. Alle hundene vi har hatt har valgt å gjøre det. 

Anonymkode: 0de2d...203

Skrevet

Vår sov på eget teppe på gulvet på soverommet vårt fra dag en. Skjønner meg ikke på folk som skaffer seg dyr for å sette de vekk. 

Anonymkode: 475aa...3ab

Skrevet
9 minutes ago, Anonym bruker said:

Vår sov på eget teppe på gulvet på soverommet vårt fra dag en. Skjønner meg ikke på folk som skaffer seg dyr for å sette de vekk. 

Anonymkode: 475aa...3ab

Er så enig 🥰 bare å lage litt sperringer med feks kompostgjerder ved sengen din hvis du er redd for at valpen skal bite på noe farlig eller hoppe ned fra noe høyt. Bur er en stygg nymotens greie som altfor mange bruker unødvendig. Trygg valp = glad valp. La meg bare legge til: ja til burtrening av hund, men da bare til bilkjøring og oppstalling hos feks veterinær, ikke som oppholdssted hjemme. Da bør du heller skaffe deg en øgle.

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Så trist å lese om flokkdyr som må sove i bur eller alene som valper. Vår hund sover på gulvet på soverommet vårt. Alle hundene vi har hatt har valgt å gjøre det. 

Her kan vi dessverre ikke la hunden sove på soverommet vårt da vi sover i 2.etg med en åpen trapp i en åpen romløsning. Det er faktisk ikke trygt å la en liten valp vandre opp og ned den trappen og det er ingen mulighet til å stenge av. Vil helst ha i samme rom, men det lar seg dessverre ikke gjøre før vi bygger ut. I starten skal vi bytte på å sove nede med valpen.  

I de forrige boligene hvor vi har hatt hund har det vært mulig å la de sove inne på soverommet vårt på gulvet i egen seng ved vår seng. 

Anonymkode: 25013...c1b

Skrevet
12 hours ago, Anonym bruker said:

U.t.

her sov valpen i seng ved siden av fra dag 1 :)

Anonymkode: ad797...1d5

Skrevet

Når han var 6mnd lå han alene i stua uten problem :)

Anonymkode: ad797...1d5

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Frida_22 skrev (10 timer siden):

Er så enig 🥰 bare å lage litt sperringer med feks kompostgjerder ved sengen din hvis du er redd for at valpen skal bite på noe farlig eller hoppe ned fra noe høyt. Bur er en stygg nymotens greie som altfor mange bruker unødvendig. Trygg valp = glad valp. La meg bare legge til: ja til burtrening av hund, men da bare til bilkjøring og oppstalling hos feks veterinær, ikke som oppholdssted hjemme. Da bør du heller skaffe deg en øgle.

Nå må dere gi dere med allverdens tolkninger da ;)

Hunden vår sover i bur fordi den ønsker det. Veldig mange hunderaser liker å ha tak og vegger rundt seg, som en hule, for det gjør at de føler seg trygge og beskyttet. 

Selvfølgelig står døren på buret åpent, det lukkes bare i bilen, aldri inne.

Pledd over buret og døren åpen, hunden går inn i buret for å sove, fordi den trives der. Ikke noe tvang i det i det hele tatt. Trygg og lykkelig valp.

Når den var valp hadde vi en "lekegrind" rundt om natten, men etterhvert ble den fjernet så han kunne gå fritt i hele huset. Han har alltid valgt å sove i buret. Det er hans trygge og gode plass. Har et litt stort bur i forhold til størrelsen på hunden, og en myk og god hundeseng med et fleeceteppe oppi, der velger han å sove om han ikke ligger i sofaen sammen med meg. For det gjør han også nemlig, sover ved siden av meg i sofaen når jeg sitter der. Men sitter jeg ikke der velger han buret.

Annonse

Skrevet
2 minutes ago, Anonym bruker said:

Nå må dere gi dere med allverdens tolkninger da ;)

Hunden vår sover i bur fordi den ønsker det. Veldig mange hunderaser liker å ha tak og vegger rundt seg, som en hule, for det gjør at de føler seg trygge og beskyttet. 

Selvfølgelig står døren på buret åpent, det lukkes bare i bilen, aldri inne.

Pledd over buret og døren åpen, hunden går inn i buret for å sove, fordi den trives der. Ikke noe tvang i det i det hele tatt. Trygg og lykkelig valp.

Når den var valp hadde vi en "lekegrind" rundt om natten, men etterhvert ble den fjernet så han kunne gå fritt i hele huset. Han har alltid valgt å sove i buret. Det er hans trygge og gode plass. Har et litt stort bur i forhold til størrelsen på hunden, og en myk og god hundeseng med et fleeceteppe oppi, der velger han å sove om han ikke ligger i sofaen sammen med meg. For det gjør han også nemlig, sover ved siden av meg i sofaen når jeg sitter der. Men sitter jeg ikke der velger han buret.

Jeg mener lukket bur, er enig med deg 🥰

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...