Gå til innhold

Noen som har elektrisk grill?

Anbefalte innlegg

Synes det er dyrt med gassgrill, i tillegg kommer gassflasker til tusenlappen. Og påfyll av gass. For ikke å snakke om at jeg er skikkelig redd for alt som er nytt og uvant og orker ikke prøve gassgrill engang. Sånn, forklaring ute av verden 🤪

Skal kjøpe meg en elektrisk grill. For å ha mulighet til å grille enkel grillmat med barna. 

Hva må jeg tenke på? Hvor mange watt bør jeg gå for, noen tips til noe som ikke koster flere tusen?

Hilsen tragisk alenemor uten mann som kan tenne gassgrillen 😂

Anonymkode: ff0d2...8fd

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144428451-noen-som-har-elektrisk-grill/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Mine svigerforeldre har. Den er dårlig, og kan stort sett kun brukes til å grille pølser. Hva med å kjøpe kullgrill? Billig og enkelt (men må vente litt fra man tenner den til man kan grille) 

Anonymkode: 7e913...ef2

Ikke lov, bor i borettslag der kun gass eller elektrisk er tillatt. 

Vi har hatt to ulike elektriske griller på hytta og noe av det mest ubrukelige pappa har kjøpt i sitt liv. Som ungene sier så smaker pølsene bedre om de blir stekt i panna inne. Steke koteletter eller noe som er større tar en evighet, så da kan det ikke være mange som skal spise heller. 

Gassgrill koster mer i start, men påfyll av gass koster ikke så mye. Det er mulig å få rimlige gassgriller som er hundre ganger bedre enn en elektrisk. Selv jeg som aldri har brukt det før klarte det på første forsøk og syns det er veldig enkelt. Jeg er ikke glad i grillmat, men det er jeg som har fått beskjed om å være grillkongen på hytta. Så måten jeg syns det er litt ok på er å prøve på nye ting å grille. 

Anonymkode: 3231e...b0c

Foreldrene mine har en elektrisk grill. Den duger til det meste. Mener det er en Weber og at den kostet en god del. Jeg har prøvd billigere elektriske griller for noen år siden, og da min erfaring er at man like gjerne kan grille over stearinlys, det går fortere. Jeg syntes også gassgrill var skummelt i starten, men nå elsker jeg gassgrillen. Lettvint, raskt, lett å regulere varme og praktisk i bruk. Har du ikke noen venner eller slektninger som kan gi deg et lite gassgrillkurs?

Anonymkode: a351a...ca4

Annonse

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Hva er vitsen? Da kan du jo like gjerne steke kjøtt i panna. 

Anonymkode: 5f66c...d50

Nei, faktisk ikke. Jeg står ikke på kjøkkenet mens barna leker i hagen hvis vi heller kan ha det fint sammen ute. 

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Foreldrene mine har en elektrisk grill. Den duger til det meste. Mener det er en Weber og at den kostet en god del. Jeg har prøvd billigere elektriske griller for noen år siden, og da min erfaring er at man like gjerne kan grille over stearinlys, det går fortere. Jeg syntes også gassgrill var skummelt i starten, men nå elsker jeg gassgrillen. Lettvint, raskt, lett å regulere varme og praktisk i bruk. Har du ikke noen venner eller slektninger som kan gi deg et lite gassgrillkurs?

Anonymkode: a351a...ca4

Takk for svar. Da dropper jeg det siden jeg ikke orker å bruke flere tusen på en elektrisk grill. 

Skal høre om noen har mulighet til å vise meg hvordan det gjøres :)

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ikke lov, bor i borettslag der kun gass eller elektrisk er tillatt. 

Hadde gått for gass. Fins videoer på YouTube osv hehe. Var litt redd sjæl, men gpr superbra Vi bytter sjelden den gassflaska. 

Vi bodde i blokk før, og den elektriske var ikke bra. Duger knapt til pølser.

Anonymkode: fc859...60b

Jeg tror jeg er helt gjennomsnittlig handy, men å være engstelig for en gassgrill? Det er jo som å bruke en komfyr? Du trykker på tennknapp, stiller grader og griller i vei? 

Å bytte propan er som å sette på en kork, superenkelt

Anonymkode: 7f600...3ef

Farmor har en på balkongen sin og den er virkelig helt ubrukelig, ungene spiser heller pølsene kalde ;)

Gass er ikke vanskelig, og selv om det koster å kjøpte gassflasken første gangen er det ikke så dyrt å bytte inn en tom med en full, da betaler du bare for gassen inni og ikke for flasken.

Jeg hadde heller aldri prøvd det før da vi kjøpte en gassgrill, men det var virkelig kjempelett. Elsker den nå og bruker den året gjennom.

Anonymkode: 41aaa...033

Gassgrill skulle aldri i mitt hus - sa jeg. Men etter at jeg kjøpte en (brukt på finn.no) har jeg aldri grilla så mye før! Den blir brukt mye vår, sommer og høst. Kjøpte den for 2 år siden og må bytte gassflaske først nå. Veldig glad for at jeg kjøpte. Den er lett å håndtere 😊

Og jeg er også alene uten noe mann. You can do it 🥳

Anonymkode: 15902...4fc

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Jeg tror jeg er helt gjennomsnittlig handy, men å være engstelig for en gassgrill? Det er jo som å bruke en komfyr? Du trykker på tennknapp, stiller grader og griller i vei? 

Å bytte propan er som å sette på en kork, superenkelt

Anonymkode: 7f600...3ef

Det er ikke feil å være engstelig for nye nytt og ukjent, selv om du ikke er det 😊 noen er redd for edderkopper, mens andre ikke tørr å ta telefonen når et ukjent nummer ringer (tenker da ikke pga svindel, men telefonangst). Sånn er livet. 

Setter pris på enkel forklaring, men for meg er det ikke så enkelt som for deg som har gjort det før og har grillen stående klar 😊

- jeg må kjøpe en grill, sikkert montere den selv.

- grillen fungerer ikke uten gass, aner ikke hva jeg skal kjøpe. Propan, gass, kompositt, stål, mange ord som kanskje egentlig er det samme?

- grillen fungerer fortsatt ikke, jeg må koble en slange ++ mellom grill og gass? Hvordan vet jeg at jeg kobler riktig? Ikke rart folk er skeptiske når man leser om eksplosjon pga gassgrill. Vet om mange damer som ikke vil tenne gassgrill, mannfolka tar seg av det. Men jeg har ingen mann, så da får jeg overvinne skepsisen. 

Men, da er det fortsatt ikke bare å trykke på tenninsknapp og grille i vei? 

Etter litt googling ser jeg at man skal åpne ventilen på gassen, åpne lokket på grillen, vente 20 sek for så å tenne. Er jo tydeligvis en måte man skal gjøre dette på, så hva om jeg fucker det til... slå av grillen, er vel også noe spesielt man må gjøre for å bruke opp gassen som er igjen i slangen? Orker ikke stå og stresse med noe ukjent og potensielt farlig med 3 små barn hengende rundt beina mine. 

Så ja, engstelig for gassgrill er absolutt mulig å være. men etter en del Googling føler jeg meg litt tryggere på at det går bra, og at elektrisk grill er noe tull. 

Annonse

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Gassgrill skulle aldri i mitt hus - sa jeg. Men etter at jeg kjøpte en (brukt på finn.no) har jeg aldri grilla så mye før! Den blir brukt mye vår, sommer og høst. Kjøpte den for 2 år siden og må bytte gassflaske først nå. Veldig glad for at jeg kjøpte. Den er lett å håndtere 😊

Og jeg er også alene uten noe mann. You can do it 🥳

Anonymkode: 15902...4fc

😁👏👏

Jeg hadde en billig elektrisk grill, som jeg elska! Sååå enkelt å grille uten gass (som jeg syns er skummelt) eller kull som er et styr. Gubbefaen kasta den og kom drassende med et drog av en gassgrill som jeg ALDRI griller på, grilling er nå mannen sitt domene. (Bare utstyret er svært nok, så er det plutselig stas å lage mat! )

Jeg skal kjøpe meg en ny elektrisk grill nå, uansett hva gubbefaen sier! 

Anonymkode: bef09...afa

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg hadde en billig elektrisk grill, som jeg elska! Sååå enkelt å grille uten gass (som jeg syns er skummelt) eller kull som er et styr. Gubbefaen kasta den og kom drassende med et drog av en gassgrill som jeg ALDRI griller på, grilling er nå mannen sitt domene. (Bare utstyret er svært nok, så er det plutselig stas å lage mat! )

Jeg skal kjøpe meg en ny elektrisk grill nå, uansett hva gubbefaen sier! 

Anonymkode: bef09...afa

😂❤️❤️❤️ Forstår deg så godt! 😊

Ville aldri hatt elektrisk grill. Da kan du like godt steke kjøttet i panna. Min svigermor hadde elektrisk grill og det var ikke mange gangene den ble brukt før hun ga den bort😂

Endret av Hengebukksvinet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...