Gå til innhold

Hvorfor juge om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Typen hadde innbrudd i boden for en tid tilbake. Jeg hjalp han med alle papirer til forsikringsselskapet og han skulle få igjen noen tusen. Han sa da at jeg skulle få 1000 som takk, noe jeg sa ikke var nødvendig men han insisterte.

Etter en stund spurte jeg om det hadde gått greit, men pengene hadde ikke kommet. Sa vi kunne logge inn for å se om det var noen beskjeder der. Det ville han absolutt ikke!

Spurte tilfeldig nå flere mnd senere, joda de kom men barna til hans bror hadde knust TVen så typen hadde kjøpt ny til han.

Broren bor i utlandet og de gangene penger blir overført gjøres det via en bank i Oslo. Han har ikke vært der, men hvorfor ikke bare være ærlig??

Anonymkode: f5739...8ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hææ? Dette skjønte jeg ikke, være ærlig om hva?

Anonymkode: ea887...0a2

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hææ? Dette skjønte jeg ikke, være ærlig om hva?

Anonymkode: ea887...0a2

At han ikke ville gi 1000 kr til hi likevel.

Anonymkode: ad2fc...9b0

Skrevet

Veldig merkelig at du skulle få tusen kroner for å hjelpe kjæresten din synes nå jeg da. Hadde bare glemt dette kleine greiene. 

Anonymkode: 93a25...474

Skrevet

Det er da ikke rart hun stusser på hvorfor kjæresten lyver til henne vel. Det er det som er greia her. Ville blitt en smule skeptisk til ham jeg, om han lyver om andre ting også. 

Anonymkode: 18cbb...7fd

Skrevet

Hva er det han lyver om?

Anonymkode: 7a1b6...cb1

Skrevet

🤷🏼‍♀️ Dette var et merkelig innlegg. Sprøtt å være nærmest sjukelig opptatt av andre sitt forsikringsoppgjør 

Anonymkode: 21447...d36

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

🤷🏼‍♀️ Dette var et merkelig innlegg. Sprøtt å være nærmest sjukelig opptatt av andre sitt forsikringsoppgjør 

Du synes ikke det er rart at hi lurer på hvorfor typen lyver til henne?

Klassisk tilfelle av «hi skal tas uansett».

Anonymkode: 56f5c...01d

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du synes ikke det er rart at hi lurer på hvorfor typen lyver til henne?

Klassisk tilfelle av «hi skal tas uansett».

Jeg skjønner bare ikke helt hvorfor hun gjentatte ganger spør om oppgjøret og om ‘vi skal sjekke’. Det er bare snålt og litt creepy 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg skjønner bare ikke helt hvorfor hun gjentatte ganger spør om oppgjøret og om ‘vi skal sjekke’. Det er bare snålt og litt creepy 

Kanskje hun bare var spent på hvordan oppgjøret gikk, ettersom dette var noe hun hadde investert tiden sin i? Man MÅ ikke tillegge folk dårlige motiver bare fordi man kan.

Skrevet

Hva har det med saken å gjøre hvor han fører over penger til broren sin?

Ellers er vel dette en ganske tydelig ikke-sak som hadde vært løst om du hadde spurt han om hva som skjer med pengene han har lovet deg. 

Anonymkode: f24c1...b84

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Fordi han sa de ikke kom. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hva har det med saken å gjøre hvor han fører over penger til broren sin?

Ellers er vel dette en ganske tydelig ikke-sak som hadde vært løst om du hadde spurt han om hva som skjer med pengene han har lovet deg. 

Det har mye med saken å gjøre da det aldri har skjedd. Han var aldri i Oslo og pengene ble da ikke overført. 

Hvorfor kunne han ikke bare si at oppgjøret gikk bra da han fikk de? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Det kan også kalles normal omtanke og interesse når kjæresten måtte ha hennes hjelp til å fylle ut alle papirer til forsikringsselskapet, fordi han ikke greide det selv. Da er det naturlig å følge opp saken og spørre hva som skjer.

Antar at HIs kjæreste er utenlandsk (siden han ikke greide å fylle ut forsikringsskjemaer selv + at broren bor i utlandet og at det stadig overføres penger til broren). Har sett noen slike forhold - jeg gått. Ei jeg kjente hadde et forhold som begynte likt, noen småløgner her og der som ble bortforklart av henne og typen selv. Hun endte med å sitte med enorm gjeld, men var på det tidspunktet så hjernevasket av typen at hun ikke anmeldte ham. Alle penger var sendt til utlandet.

Hi, typen lyver til deg, du kan ikke stole på ham. Han holder på med ting økonomisk som du vet ingenting om. Du er på full fart inn i en ødelagt fremtid om du fortsetter forhold med ham.

Unnskyldningen om at han har kjøpt tv til broren fordi ungene til broren har knust tv'en, det er også typisk argument som hun jeg kjente hørte. Det fikk henne til å tro at han var en omtenksom fyr som brydde seg om sine nærmeste. Bare så synd hun ikke egentlig så på henne eller deres felles barn som sin nærmeste (selv om han selvfølgelig sa noe helt annet til henne).

En annen ting du bør spørre deg om også, det er hvorfor du skulle få tusen kroner for å hjelpe typen å fylle ut noen skjemaer. Sikker på at det faktisk var et innbrudd i boden?

Du vet at han lyver til deg nå, HI. Først så sier han at pengene ikke har kommet. Når du tilbyr å hjelpe ham med å se om det er kommet noe skriv i saken fra forsikringsselskapet, så blånekter han deg å sjekke, selv om han trengte hjelp til å fylle ut skjemaene i utgangspunktet. Når du så spør nå om han har hørt mer fra forsikringsselskapet, da kommer han med denne historien om at pengene er gått til å kjøpe tv til broren. Seriøst, du tror vel ikke noe av dette?

Det du vet er at han lyver til deg, han utnytter deg, han sender mye penger til utlandet. Du kan ikke stole på ham. Et forhold uten tillit er ikke lenger et forhold man kan være i.

Anonymkode: ab82c...941

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Det kan også kalles normal omtanke og interesse når kjæresten måtte ha hennes hjelp til å fylle ut alle papirer til forsikringsselskapet, fordi han ikke greide det selv. Da er det naturlig å følge opp saken og spørre hva som skjer.

Antar at HIs kjæreste er utenlandsk (siden han ikke greide å fylle ut forsikringsskjemaer selv + at broren bor i utlandet og at det stadig overføres penger til broren). Har sett noen slike forhold - jeg gått. Ei jeg kjente hadde et forhold som begynte likt, noen småløgner her og der som ble bortforklart av henne og typen selv. Hun endte med å sitte med enorm gjeld, men var på det tidspunktet så hjernevasket av typen at hun ikke anmeldte ham. Alle penger var sendt til utlandet.

Hi, typen lyver til deg, du kan ikke stole på ham. Han holder på med ting økonomisk som du vet ingenting om. Du er på full fart inn i en ødelagt fremtid om du fortsetter forhold med ham.

Unnskyldningen om at han har kjøpt tv til broren fordi ungene til broren har knust tv'en, det er også typisk argument som hun jeg kjente hørte. Det fikk henne til å tro at han var en omtenksom fyr som brydde seg om sine nærmeste. Bare så synd hun ikke egentlig så på henne eller deres felles barn som sin nærmeste (selv om han selvfølgelig sa noe helt annet til henne).

En annen ting du bør spørre deg om også, det er hvorfor du skulle få tusen kroner for å hjelpe typen å fylle ut noen skjemaer. Sikker på at det faktisk var et innbrudd i boden?

Du vet at han lyver til deg nå, HI. Først så sier han at pengene ikke har kommet. Når du tilbyr å hjelpe ham med å se om det er kommet noe skriv i saken fra forsikringsselskapet, så blånekter han deg å sjekke, selv om han trengte hjelp til å fylle ut skjemaene i utgangspunktet. Når du så spør nå om han har hørt mer fra forsikringsselskapet, da kommer han med denne historien om at pengene er gått til å kjøpe tv til broren. Seriøst, du tror vel ikke noe av dette?

Det du vet er at han lyver til deg, han utnytter deg, han sender mye penger til utlandet. Du kan ikke stole på ham. Et forhold uten tillit er ikke lenger et forhold man kan være i.

Jeg visste han løy når han ikke ville sjekke svar. Er jo ikke første gang dette.

Skjønner bare ikke hva som er så farlig med å si sannheten?

Skrevet

Dårlig gjort å lyve, men er det ikke i overkant å få 1000 kroner i hjelp av kjæreste for å hjelpe med papirer? 

Anonymkode: feeb6...6d6

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Jeg visste han løy når han ikke ville sjekke svar. Er jo ikke første gang dette.

Det er nok ikke så farlig å si sannheten, men han er tydeligvis en fyr som lyver på rein refleks og som ikke er til å stole på. Jeg ville sagt til han at du ikke er så dum som han tror og at du skjønner at han lyver mye, og at en mann som lyver kan du ikke vært sammen med. Han regner vel med at han lyver innmari bra eller at du er dum som et nek og ikke skjønner noe. Han utnytter godheten din. Gi han ei salve, slå opp og gå. 

Anonymkode: fce3f...19b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det har mye med saken å gjøre da det aldri har skjedd. Han var aldri i Oslo og pengene ble da ikke overført. 

Så du mener at han ikke har overført penger til broren? 

Og man må da ikke møte opp fysisk i en bank for å overføre penger? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Dårlig gjort å lyve, men er det ikke i overkant å få 1000 kroner i hjelp av kjæreste for å hjelpe med papirer? 

Anonymkode: feeb6...6d6

Jeg sa jeg ikke skulle ha de. Så enda en grunn til ikke å lyve.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er da ingen som går fysisk i banken for å overføre penger. Det ordnes jo bare i nettbanken.

Anonymkode: 7a1b6...cb1

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hjelpes , du tar jo helt av

Anonymkode: c8691...3f0

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Da vet du jo at du er sammen med en mann som synes det er helt ok å lyve til deg. Du har opplevd det mange ganger før.

Da blir egentlig spørsmålet hvorfor du fremdeles er sammen med en mann du ikke kan stole på, en mann som ikke har respekt for deg?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hjelpes , du tar jo helt av

Anonymkode: c8691...3f0

Hun gjør ikke det dessverre. 

Skrevet

At han ikkevgit deg 1000kr, hadde jeg ikke brydd meg om. Men at han lyver ville jeg se på som et stort tillitsbrudd. Og siden dette ikke er første gangen, er det enda verre. 

Anonymkode: a2497...b0b

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

At han ikkevgit deg 1000kr, hadde jeg ikke brydd meg om. Men at han lyver ville jeg se på som et stort tillitsbrudd. Og siden dette ikke er første gangen, er det enda verre. 

Anonymkode: a2497...b0b

Pengene sa jeg at jeg ikke skulle ha, står da igjen med løgnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...