Anonym bruker Skrevet 27. mars 2022 #1 Skrevet 27. mars 2022 Jeg trodde at jeg hadde suppe i fryseren, men det var bare kjøttkraft! Fordi jeg har bandasje på hendene, så får jeg ikke lagd noe avansert, for det gjør dritvondt å bevege hendene for mye! (brannsår) Jeg er alene i helgen, så ingen til å hjelpe. Så det jeg har er Toro fiskesuppe jeg kan bruke. Har både røkt laks og krepsehaler (i lake), så det får bare gå selv om det ikke blir helt topp! Så har jeg babygulrøtter jeg kan ha oppi, og da lurer jeg på om det ikke ser en liten smule mer delikat ut om jeg bruker de hele?? Jeg har grovt brød fra i går, og hvis jeg rister skivene lett så må det vel være greit å spise til? Har ikke noe annet. Planen var å ha grønnsaksuppe med kjøtt og da bruker jeg stekt ris til. Jeg bruker å lage grei mat, men hvor ille dette blir vet jeg ikke. Vurderer å bestille fra det asiatiske kjøkkenet borte i gata, men det blir jo også for dumt! Hvor krise blir det med denne suppa når det kommer to gjester?? Anonymkode: 61666...ac4
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2022 #2 Skrevet 27. mars 2022 Jeg har tre poser suppe så det er sagt. Anonymkode: 61666...ac4
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2022 #3 Skrevet 27. mars 2022 Du er skadet, ingenting du serverer blir krise. Anonymkode: 15098...06e
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2022 #4 Skrevet 27. mars 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du er skadet, ingenting du serverer blir krise. Anonymkode: 15098...06e Ja det er faktisk en god grunn. Tenkte å kjøre til søndagsåpen butikk, men det kunne jeg glemme pga hendene. Det er jo begrenset hva en får kjøpt der uansett. Det får bare gå. Takk. Anonymkode: 61666...ac4
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2022 #5 Skrevet 27. mars 2022 Kan du ikke sette hun introverte venninna di til å lage mat? Hun forstår vel at du ikke kan diske opp med middag når begge hendene og en fot er skadet. Anonymkode: 10cb8...97d
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2022 #6 Skrevet 27. mars 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Kan du ikke sette hun introverte venninna di til å lage mat? Hun forstår vel at du ikke kan diske opp med middag når begge hendene og en fot er skadet. Anonymkode: 10cb8...97d Nei, jeg tror ikke akkurat at hun ville like det. Hun er lite praktisk og lager ikke mat om hun ikke må. Tror vi får klare oss på dette. Anonymkode: 61666...ac4
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2022 #7 Skrevet 27. mars 2022 Hele babygulrøtter er helt greit å ha i suppa. Husk å ha de i med en gang og la suppa koke til gulrøttene er passe, ikke så lenge som suppa mener den kan koke. Ha i fisk/kreps like før gulrøttene er ferdige. Om du har hvitløk er det godt å lage hvitløksbrød. Jeg pleier å ha masse smør, finhakket hvitløk (av den enkle grunn at jeg liker å se små biter. Det er enklere å bare bruke pressa) og kryspersille/gressløk i en stekepanne. Lar de surre litt før jeg legger i brødskivene/bitene. Lar de tekke til seg smør på en side før jeg snur de og de får trekt der også. Så puttrer de på middels varme enstund. Ungene elsker dette,jeg husker det bare når jeg er blakk og har brød som er for tørt til å spise som det er. Hadde det til fiskesuppe for litt siden og ungene var så irritert på at jeg ikke laget dette hver gang vi hadde fiskesuppe. Faktisk ekstremt enkelt, det er bare hvitløken som må kuttes eller presses. Og følger ingen oppskrift, tar altpå gefylen slik at det aldri smaker helt likt. Har jo også ulike brød hver gang. Persille/gressløk tar jeg i om jeg har i frysen eller om jeg har i hagen. Kjøper aldri noe for det, men det ser litt finere ut. Anonymkode: 96a5c...9ff
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2022 #8 Skrevet 27. mars 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg trodde at jeg hadde suppe i fryseren, men det var bare kjøttkraft! Fordi jeg har bandasje på hendene, så får jeg ikke lagd noe avansert, for det gjør dritvondt å bevege hendene for mye! (brannsår) Jeg er alene i helgen, så ingen til å hjelpe. Så det jeg har er Toro fiskesuppe jeg kan bruke. Har både røkt laks og krepsehaler (i lake), så det får bare gå selv om det ikke blir helt topp! Så har jeg babygulrøtter jeg kan ha oppi, og da lurer jeg på om det ikke ser en liten smule mer delikat ut om jeg bruker de hele?? Jeg har grovt brød fra i går, og hvis jeg rister skivene lett så må det vel være greit å spise til? Har ikke noe annet. Planen var å ha grønnsaksuppe med kjøtt og da bruker jeg stekt ris til. Jeg bruker å lage grei mat, men hvor ille dette blir vet jeg ikke. Vurderer å bestille fra det asiatiske kjøkkenet borte i gata, men det blir jo også for dumt! Hvor krise blir det med denne suppa når det kommer to gjester?? Anonymkode: 61666...ac4 Take away. 😁 Anonymkode: 3c1d5...d8f
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2022 #9 Skrevet 27. mars 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Hele babygulrøtter er helt greit å ha i suppa. Husk å ha de i med en gang og la suppa koke til gulrøttene er passe, ikke så lenge som suppa mener den kan koke. Ha i fisk/kreps like før gulrøttene er ferdige. Om du har hvitløk er det godt å lage hvitløksbrød. Jeg pleier å ha masse smør, finhakket hvitløk (av den enkle grunn at jeg liker å se små biter. Det er enklere å bare bruke pressa) og kryspersille/gressløk i en stekepanne. Lar de surre litt før jeg legger i brødskivene/bitene. Lar de tekke til seg smør på en side før jeg snur de og de får trekt der også. Så puttrer de på middels varme enstund. Ungene elsker dette,jeg husker det bare når jeg er blakk og har brød som er for tørt til å spise som det er. Hadde det til fiskesuppe for litt siden og ungene var så irritert på at jeg ikke laget dette hver gang vi hadde fiskesuppe. Faktisk ekstremt enkelt, det er bare hvitløken som må kuttes eller presses. Og følger ingen oppskrift, tar altpå gefylen slik at det aldri smaker helt likt. Har jo også ulike brød hver gang. Persille/gressløk tar jeg i om jeg har i frysen eller om jeg har i hagen. Kjøper aldri noe for det, men det ser litt finere ut. Anonymkode: 96a5c...9ff Det var et godt forslag! Hvitløksbrød skal det bli. Hever måltidet det altså. Takk! Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Take away. 😁 Anonymkode: 3c1d5...d8f Hehe, nei tror ikke det blir så galt. Ikke noe gourmetmåltid men det blir greit nok. Anonymkode: 61666...ac4
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2022 #10 Skrevet 27. mars 2022 Men kjære vene, du er skadet og har invitert folk på middag? Bare det setter meg ut. Og når det attpåtil viser seg at du ikke har ordentlig mat i hus for å lage det du hadde tenkt så er det helt okey å BESTILLE takeaway kvinne 😁God bedring 🌺 Anonymkode: 32eb1...f59
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2022 #11 Skrevet 27. mars 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Men kjære vene, du er skadet og har invitert folk på middag? Bare det setter meg ut. Og når det attpåtil viser seg at du ikke har ordentlig mat i hus for å lage det du hadde tenkt så er det helt okey å BESTILLE takeaway kvinne 😁God bedring 🌺 Anonymkode: 32eb1...f59 Det er ikke i min natur å bli helt handlingslammet pga to bandasjerte hender og forstua fot. Jeg har da masse mat her, men det blir jo veldig begrenset hva jeg får til, så tenkte grønnsaksuppe m/kjøtt og stekt ris ville bli bra og lett å fikse. Nå ble all middagen spist opp uansett, og det smakte ikke så verst med laks, krepsehaler( vel, ikke beste i lake da men),babygulrøtter og ikke minst hvitløksbrød. Alt skled ned. Vellykka tre timer! Anonymkode: 61666...ac4
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2022 #12 Skrevet 27. mars 2022 Må si du klarer å skrive utrolig mye til å være så skadet på hendene Anonymkode: d92fb...8e3
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2022 #13 Skrevet 27. mars 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Må si du klarer å skrive utrolig mye til å være så skadet på hendene Anonymkode: d92fb...8e3 Du har sikkert hørt om tastatur? De kan man skrive på med kun én finger. Faktisk. Anonymkode: 15098...06e
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2022 #14 Skrevet 27. mars 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Må si du klarer å skrive utrolig mye til å være så skadet på hendene Anonymkode: d92fb...8e3 Å trykke på tastatur og telefon er da ikke det store problemet? Var bare litt klønete i starten. Nå går det helt greit. Hvorfor skulle det være et problem? Anonymkode: 61666...ac4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå