mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. mars 2022 Forfatter #26 Skrevet 27. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Så du våkner til samme tid hele året da, utenom de 2 gangene klokka stilles? Anonymkode: c6ab7...2bb I hverdagen våkner jeg etter klokken ja. Det virker som om kroppen fungerer på en annen måte når jeg ikke må stå opp til vekkeklokken . Likevel pleier jeg å stå opp tidlig året rundt .
Superdolly Skrevet 27. mars 2022 #27 Skrevet 27. mars 2022 https://www.nrk.no/kultur/no-stiller-vi-klokka_-_-gar-inn-pa-folk-1.15907565
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2022 #28 Skrevet 27. mars 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (11 minutter siden): I hverdagen våkner jeg etter klokken ja. Det virker som om kroppen fungerer på en annen måte når jeg ikke må stå opp til vekkeklokken . Likevel pleier jeg å stå opp tidlig året rundt . Hva med når du reiser til land med andre tidssoner enn Norge da? Anonymkode: c6ab7...2bb
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. mars 2022 Forfatter #29 Skrevet 27. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hva med når du reiser til land med andre tidssoner enn Norge da? Anonymkode: c6ab7...2bb Da har jeg gjerne ikke på vekkeklokke.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2022 #30 Skrevet 27. mars 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (59 minutter siden): Da har jeg gjerne ikke på vekkeklokke. Nei men du skriver jo at du gjerne våkner før den ringer så det må jo være slitsomt i andre tidssoner. Men du er kanskje immun på ferie?? Anonymkode: 5449a...5d7
HvittHus Skrevet 27. mars 2022 #31 Skrevet 27. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei men du skriver jo at du gjerne våkner før den ringer så det må jo være slitsomt i andre tidssoner. Men du er kanskje immun på ferie?? Anonymkode: 5449a...5d7 Jeg er ikke den du spør, men jeg reiser en del til UK. En times forskjell. Jeg oppfører meg som om klokka står på norsk tid. Står opp og legger meg deretter. Skulle jeg ha stilt klokka etter UK-time, hadde jeg hatt problemer hele uka. Datteren min derimot har ikke problemer mer enn et døgn eller to etter å ha landet i Norge.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2022 #32 Skrevet 27. mars 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Nei men du skriver jo at du gjerne våkner før den ringer så det må jo være slitsomt i andre tidssoner. Men du er kanskje immun på ferie?? Anonymkode: 5449a...5d7 Jeg har samme problemet som ADHD-mammaen. Min indre vekkerklokke er irriterende sterk, og jeg bruker vanligvis 5-7 dager på å snu den. Det vil si at to ganger i året bruker jeg tid på å tilpasse meg å stille klokken, og to ganger i året på å sove lenge (juleferie og sommerferien). I alle helger og ellers våkner jeg tidlig uansett, på nøyaktig samme klokkeslett som er alarmen er på hverdager. Av og til klarer jeg å sovne igjen, men som regel ikke. Skulle jeg flydd til en annen tidssone, altså veldig ulik vår og ikke bare +/- en time, måtte jeg reist om sommeren og brukt tid hjemme på å tilpasse meg. Jeg kan love deg at det ikke er noe gøy eller kult ved å ha en indre vekkerklokke, så det er neppe noe folk skryter av akkurat. Anonymkode: a53f9...fb4
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. mars 2022 Forfatter #33 Skrevet 27. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har samme problemet som ADHD-mammaen. Min indre vekkerklokke er irriterende sterk, og jeg bruker vanligvis 5-7 dager på å snu den. Det vil si at to ganger i året bruker jeg tid på å tilpasse meg å stille klokken, og to ganger i året på å sove lenge (juleferie og sommerferien). I alle helger og ellers våkner jeg tidlig uansett, på nøyaktig samme klokkeslett som er alarmen er på hverdager. Av og til klarer jeg å sovne igjen, men som regel ikke. Skulle jeg flydd til en annen tidssone, altså veldig ulik vår og ikke bare +/- en time, måtte jeg reist om sommeren og brukt tid hjemme på å tilpasse meg. Jeg kan love deg at det ikke er noe gøy eller kult ved å ha en indre vekkerklokke, så det er neppe noe folk skryter av akkurat. Anonymkode: a53f9...fb4 Nettopp
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2022 #34 Skrevet 27. mars 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (10 timer siden): I hverdagen våkner jeg etter klokken ja. Det virker som om kroppen fungerer på en annen måte når jeg ikke må stå opp til vekkeklokken . Likevel pleier jeg å stå opp tidlig året rundt . Jeg merker også det. I dag våknet jeg 06.30. Trodde jeg. Klokka var opprinnelig 05.30. Jævlig dårlig strategi å våkne halv seks med tenåringer i hus, ingen som har sovnet ennå og jeg er stuptrøtt 🥵 Anonymkode: 780ae...331
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2022 #35 Skrevet 27. mars 2022 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Jeg merker ingenting, synes det er rart at folk reagerer så på det. Anonymkode: c6ab7...2bb Helt enig Anonymkode: 6f24c...b49
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 28. mars 2022 Forfatter #36 Skrevet 28. mars 2022 HvittHus skrev (16 timer siden): Jeg er ikke den du spør, men jeg reiser en del til UK. En times forskjell. Jeg oppfører meg som om klokka står på norsk tid. Står opp og legger meg deretter. Skulle jeg ha stilt klokka etter UK-time, hadde jeg hatt problemer hele uka. Datteren min derimot har ikke problemer mer enn et døgn eller to etter å ha landet i Norge. Når jeg er på ferie så er jeg heldigvis ikke så avhengig av vekkeklokken så jeg står opp når jeg våkner stort sett. Heldigvis er det ikke ofte tiden er endret mer enn en time+-😊
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #37 Skrevet 28. mars 2022 Nei, det merker jeg svært lite til. Hvis jeg hadde sovnet og våknet på eksakt samme tid hver eneste dag, så hadde jeg kanskje merket det. Men det gjør jeg jo ikke. Noen kvelder sitter jeg lenger oppe, noen kvelder/netter henter vi tenåringer på fest. Noen lørdagsmorgener står jeg opp ekstra tidlig fordi vi skal på fotballkamp osv. Anonymkode: 6549e...949
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #38 Skrevet 28. mars 2022 Anonym bruker skrev (23 timer siden): Det er vintertiden som er den "riktige", da. Anonymkode: 0a04e...e08 Ja og nei. Riktig i forhold til hvordan det var før klokkestilling, men klokka er definitivt menneskeoppfunnet og ikke naturgitt. Hvorfor i all verden skal vi bytte bort lyse kvelder mot ingen verdens gevinst? Anonymkode: 30aea...24b
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #39 Skrevet 28. mars 2022 Ingen problemer i hele tatt Anonymkode: abf81...1a9
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #40 Skrevet 28. mars 2022 Det heter da ikke å SNU klokken? Man snur den jo ikke slik at tiden går bakover. Anonymkode: bdeae...060
LillaGorilla♥♥ Skrevet 28. mars 2022 #41 Skrevet 28. mars 2022 Merker det litt i dag, ikke så mye i går- da kunne jeg jo bare bli liggende i senga. Men jeg reagerer nok mest på lys/mørke, så det at det var mørkt igjen da klokka ringte i morges, var litt nedtur. Heldigvis varer det ikke mange dagene, og litt mer lys utover kvelden gjør uansett opp for det. Selv skulle jeg gjerne hatt sommertid hele året.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 28. mars 2022 #42 Skrevet 28. mars 2022 Blir i ulage en uke eller to etterpå før det er på plass. Og særlig er det ille når jeg mister den timen. Og det handler ikke om å legge seg tidlig nok, det gjør jeg. Hadde virkelig håpet på at de ble slutt på tullet.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #43 Skrevet 28. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja og nei. Riktig i forhold til hvordan det var før klokkestilling, men klokka er definitivt menneskeoppfunnet og ikke naturgitt. Hvorfor i all verden skal vi bytte bort lyse kvelder mot ingen verdens gevinst? Anonymkode: 30aea...24b Det blir ikke mer eller mindre lyst om kvelden av at du stiller klokken. Det eneste som påvirkes er hva klokka viser når du legger deg osv. Anonymkode: e3022...284
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #44 Skrevet 28. mars 2022 Jeg merker det faktisk ikke. Men syns hele greia er noe stort tull uansett! Ha vanlig tid hele året, om en måned er det lyst og sol hele døgnet uansett ☀️ Anonymkode: 5c9ee...6d2
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #45 Skrevet 28. mars 2022 Det er problematisk, og enda vanskeligere når man har barn som er på sine rutiner. Jeg håper de avvikler det snart, har vært snakk om (på øverste politiske hold) i flere år nå, men blir utsatt og utsatt. Anonymkode: 475da...981
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå