Gå til innhold

Snu klokken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler jeg merker den timen mer og mer jo eldre jeg blir.. fler som tidligere ikke merket noe som helst og nå som voksne bruker lang tid til å venne seg til den nye tiden? Ekstra hardt når vekkeklokken ringer i flere dager..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er faktisk null problem, og jeg tror jeg er eldre enn deg. Å stå opp er tungt uansett om klokken er 5.30 eller 6.30. 

Anonymkode: 34146...895

Skrevet

Nei. Aldri slitt med det. Jeg synes vintertid er irriterende fordi rutinen for dagslys brått endres. Burde vært sommertid hele året. 

Anonymkode: 5fdc4...f56

Skrevet

Merker ikke noe til det,og husk at det aldri bør være tungt å stå opp. Det handler om å legge seg i tide. 

Anonymkode: a5023...38b

Skrevet

Det er egentlig bare å legge seg i tide, men nå blir det forhåpentlig vis slutt på tullt snart.

Anonymkode: e3022...284

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei. Aldri slitt med det. Jeg synes vintertid er irriterende fordi rutinen for dagslys brått endres. Burde vært sommertid hele året. 

Anonymkode: 5fdc4...f56

Det er vintertiden som er den "riktige", da. 

Anonymkode: 0a04e...e08

Skrevet

Jeg hater å stille klokken. Jeg er i ulage ca en uke etterpå. Det er riktignok litt lettere om høsten enn det er om våren, men jeg synes det er helt grusomt og går i en tåke av trøtthet i flere dager.

Jeg har riktignok aldri taklet det helt fint, da.

Skrevet
Superdolly skrev (47 minutter siden):

Jeg hater å stille klokken. Jeg er i ulage ca en uke etterpå. Det er riktignok litt lettere om høsten enn det er om våren, men jeg synes det er helt grusomt og går i en tåke av trøtthet i flere dager.

Jeg har riktignok aldri taklet det helt fint, da.

Ja… samme her. Det er noe herk !

Skrevet

Jeg synes det er helt supert hver gang. Understreker årstiden.

Anonymkode: 357a6...a95

Skrevet

Jeg merker ingenting, synes det er rart at folk reagerer så på det.

Anonymkode: c6ab7...2bb

Skrevet

Men, snu klokken? Er det feil i overskriften eller er det vanlig uttrykksmåte? Vi stiller klokken, vi

Skrevet

Jeg har ikke snudd en eneste klokke, og de fleste har vel automatisk blitt oppdatert til korrekt tid. 

Merket dette litt da ungene var små, nå spiller det ingen rolle. Jeg står opp og legger meg etter klokka uansett.

Anonymkode: 16aac...cc7

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Men, snu klokken? Er det feil i overskriften eller er det vanlig uttrykksmåte? Vi stiller klokken, vi

Det er feil uttrykk, men sant skal sies, jeg måtte faktisk snu den ene klokken for å stille den en time fram 👍

Anonymkode: a53f9...fb4

Skrevet

Da barna var små var det et heft, men nå merker jeg det knapt. Trett er jeg uansett når klokka ringer. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Merker ikke noe til det,og husk at det aldri bør være tungt å stå opp. Det handler om å legge seg i tide. 

Anonymkode: a5023...38b

A-menneske?

Skrevet

Jeg merker ikke så mye til det, men den stillesøndagen blir alltid litt rar. Nå er klokka over 11 og vi har ikke spist frokost enda, så den blir litt i utakt. Jeg hadde gjerne sett at vi sluttet med klokkestillinga og ble på sommertid. 

Skrevet

Merker ingenting, men går ikke rundt å fokuserer så mye på det heller. Rett og slett litt psykisk tror jeg om man reagerer så veldig på dette. 

Anonymkode: 5449a...5d7

Skrevet

Har ikke problem med det. Jeg skulle ønske vi hadde sommertid hele året, jeg bryr meg ikke om det er litt lengre mørkt på morgen når det er vinter, men mer dagslys på ettermiddag og kveld merkes godt. Hater vintertid.

Skrevet

Jeg sliter i et par uker og det blir verre og verre for hvert år som går. Min indre klokke lar seg ikke snu så lett lenger som da jeg var yngre. 

Håper at vi får en slutt på dette snart og får satt en tid som brukes hele året. 

Skrevet

I dag ble det ikke noe problem for hadde ikke noe/noen å stå opp for. Poden er stor og sover ennå og kjæresten måtte reise i går. Tenker at det blir godt med sommertid, men synes den stadige omstillingen er ganske tullete 🙃

Anonymkode: ed113...a93

Skrevet

Enig med deg, det er noe herk! Merker også at det blir verre og verre. Tenker at dette med stilling av klokka er avleggs, det har ingen hensikt.

Anonymkode: 79042...914

Skrevet

Jeg skjønner ikke problemet, det er 2 ganger i året!?! 🤷‍♀️ og om klokka viser 7 eller 8 når man står opp på en søndag har vel heller ikke så mye å si? 

Anonymkode: fd6fb...800

Skrevet

Hva blir dere så påvirket av, dere som blir så påvirket av at klokka stilles 1 time frem eller tilbake?

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg skjønner ikke problemet, det er 2 ganger i året!?! 🤷‍♀️ og om klokka viser 7 eller 8 når man står opp på en søndag har vel heller ikke så mye å si? 

Anonymkode: fd6fb...800

For min del handler det om at når vekkeklokken ringer enten for tidlig eller at jeg våkner før den skal ringe i dagevis etter klokken stilles. Jeg er av typen som gjerne av meg selv våkner 5 min før klokken ringer og ved stilling av klokken er kroppen helt ute av rytme.

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

For min del handler det om at når vekkeklokken ringer enten for tidlig eller at jeg våkner før den skal ringe i dagevis etter klokken stilles. Jeg er av typen som gjerne av meg selv våkner 5 min før klokken ringer og ved stilling av klokken er kroppen helt ute av rytme.

Så du våkner til samme tid hele året da, utenom de 2 gangene klokka stilles?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...