Gå til innhold

Nå vil hytteeierne ha strømstøtte også...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, det er ikke riktig, får være måte på hvor mye luksus folk skal ha. Konseptet hytte er for meg sløseri og unødvendig. Og nei, jeg er ikke misunnelig, om noen skal dra det kortet mot meg nå. 

Anonymkode: 09df4...c1e

Skrevet

Det en del ser ut til å glemme her er at til tross for utbetaling av strømstøtte så går staten med et kjempe stort overskudd p.g.a. den dyre strømmen. De vil forsatt ikke tape penger selv om de som bruker hytta mya får litt støtte. 

Anonymkode: 77e6b...45f

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det en del ser ut til å glemme her er at til tross for utbetaling av strømstøtte så går staten med et kjempe stort overskudd p.g.a. den dyre strømmen. De vil forsatt ikke tape penger selv om de som bruker hytta mya får litt støtte. 

I stedet for at folk skal få støtte til strøm på hyttene og, burde det gis ekstra støtte til de med lav inntekt som ikke kvalifiserer til bostøtte.

Anonymkode: 5a3db...97f

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Og det er jo helt suverent at staten Norge tjener mye penger. Da har vi råd til å hjelpe flyktninger, styrke forsvaret, sørge for at uføre og arbeidsledige får inntekt til å leve av, sørge for et godt helsevesen og en skole som omfavner alle osv osv. Det er veldig mye Norge kommer til å måtte bruke penger på fremover som er viktigere enn å sponse strømmen til hyttefolket.

PS: I generasjoner har nordmenn klart seg på hytter uten både strøm og vann. I dag har man også en fantastisk mulighet i noe som heter solcellepanel, noe mange hytteeiere fortsatt bruker for å ha strøm på hytta. Om hyttestrømmen blir for dyr anbefaler jeg solcellepanel på det sterkeste. Men det er kanskje ikke bra nok for generasjon luksus?

Anonymkode: 7bc86...2b1

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Hva så? At staten tjener penger gjør bare at de har mer penger å fordele til de som trenger det (jeg er ikke en av dem, selv uten hytte). De kan bruke dem på gratis tannlege feks. 

Jeg ser absolutt ingen grunn til at staten skal gå inn og støtte de som har mer enn nok fra før. Det er virkelig ingen menneskerett å ha to boliger. 

Anonymkode: 7321a...b42

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Og hvem er så ‘Staten’? Jo, den som sørger for at vi har fri helsehjelp, barnehager, skole og aldershjem. At vi har veier å kjøre på. At vi får hjelp om livet blir tungt. 

Anonymkode: b3ed9...c0d

Litt naivt å tro at de økte strømprisene vil føre til bedre skoler, veier etc. Det kommer ikke til å skje.
De økte inntektene kommer til å bli investert i medisinindustri, våpen og andre kyniske aktører. 

Anonymkode: a5876...a81

Skrevet
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Det er ingen menneskerett å ha hytte. Eg har ikkje hytte, fordi eg ikkje har råd til det. Gje meg ein god grunn til at mine skattepengar skal brukast til å dekke strømregninga til dei som mest sannsynleg tener mykje meir enn meg?!?

Anonymkode: 6cf55...df3

Hvorfor sksl jeg med mine skattepenger dekke din strømregning hjemme da?

Anonymkode: 653f8...798

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor sksl jeg med mine skattepenger dekke din strømregning hjemme da?

Hvis du dekker hennes, så dekker vel hun din.

Skrevet

Hytteeieres oppførsel gjennom pandemien og andre kriser har gjort at jeg ser ned på dem. Dessverre.

Jeg vet at det bare en en liten del av alle hytteeiere som har hodet så langt inne i ræva, men de sverter en hel gruppe med mennesker. 

Anonymkode: 3b4f8...035

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Litt naivt å tro at de økte strømprisene vil føre til bedre skoler, veier etc. Det kommer ikke til å skje.
De økte inntektene kommer til å bli investert i medisinindustri, våpen og andre kyniske aktører. 

Eller for å sponse pendlerleiligheter til de på Stortinget 😜

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Tuller overhodet ikke. Mange har hatt hytta i generasjoner, nå har de kanskje ikke råd til å beholde den pga strømpriser.

Anonymkode: 25d51...219

De har hatt hytta i generasjoner, men har de hatt strøm på hytta i generasjoner?

Anonymkode: fbb0e...efd

Skrevet

Alle får strømstøtte uansett inntekt, er det riktig? Nå er det snakk om at strømpriser, bensin, diesel og matvarer har gått kraftig opp. Så kommer renta etter. 

Min gamle far har hytte, ingen luksus, men den har strøm. Nå klarer han det greit, men om han ikke hadde hatt råd skulle han solgt den? Hytte var hans store drøm i mange år, skulle bare mangle at ikke de kunne få hjelp.

Dette med strømpriser burde vært behovsprøvd. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Hytteeieres oppførsel gjennom pandemien og andre kriser har gjort at jeg ser ned på dem. Dessverre.

Jeg vet at det bare en en liten del av alle hytteeiere som har hodet så langt inne i ræva, men de sverter en hel gruppe med mennesker. 

Sjarmerende å se ned på en hel gruppe pga noen få urimelige 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det vesentlige er at strømprisen må være så høy at folk kutter ned på forbruket sitt og bare bruker det som er helt nødvendig. 

Anonymkode: f5594...2cc

Skrevet

Det er ingen menneskerett å ha hytte. Eg har ikkje hytte, fordi eg ikkje har råd til det. Gje meg ein god grunn til at mine skattepengar skal brukast til å dekke strømregninga til dei som mest sannsynleg tener mykje meir enn meg?!?

Anonymkode: 6cf55...df3

Det får de allerde uansett. Eksempler er tiltakene som gir Enova støtte, det er ikke vanlige folk som har råd til å invistere i det man kan få støtte til dermed er det de som tjener mest som nyer godt av denne støtten. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Sjarmerende å se ned på en hel gruppe pga noen få urimelige 

De som har oppført seg ufordragelig og navlebeskuende gjennom de siste årene har gjort at begrepet «hytteeiere» har fått en negativ klang for mange. 

Det betyr ikke at jeg ser ned på hver enkelt - har mange venner med hytte som klarer å oppføre seg. Men de føler selv på at hytteeierne som har sutret i media gjennom pandemien og nå strømkrisen har påvirket folks oppfatning av dem.

De har skreket seg til medieplass, og det går utover den større gruppen.

Det er nok ikke jeg som er usjarmerende i denne sammenhengen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

De som har oppført seg ufordragelig og navlebeskuende gjennom de siste årene har gjort at begrepet «hytteeiere» har fått en negativ klang for mange. 

Det betyr ikke at jeg ser ned på hver enkelt - har mange venner med hytte som klarer å oppføre seg. Men de føler selv på at hytteeierne som har sutret i media gjennom pandemien og nå strømkrisen har påvirket folks oppfatning av dem.

Du er som naboen min som ikke vil ha «svartinger» til Norge, bortsett fra kompisen hans Sayid da, som er ok. «Alle andre svartinger kan dra hjem. Lykkejegere og kriminelle.» Men han er ikke rasist… 🤦‍♀️

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Hey!

Jeg betaler en hel drøss i eiendomsskatt. Men jeg har hverken gatelys, asfalt, sykkelsti eller rutebuss. Jeg vil også ha det samme som «alle andre»!!!

Anonymkode: 5dd45...a3f

Har de fleste sykkelsti, gatelys, asfalt og rutebuss på hytta?

Anonymkode: 41df3...21f

Skrevet

Min gamle far har hytte, ingen luksus, men den har strøm. Nå klarer han det greit, men om han ikke hadde hatt råd skulle han solgt den? 

Eh… ja, selvfølgelig! Har han ikke råd så har han ikke råd!

Nordmenn har hatt det bra så lenge nå at vi har blitt helt urealistiske. Hvis man har LYST på noe, så har staten å bla opp for det man «drømmer om» men ikke har råd til. Jeg har alltid drømt om båt, men har ikke råd til bensin til å kjøre den rundt på sjøen.. Kom igjen staten, gi meg pengestøtte så jeg får råd til å oppfylle drømmen min!

Begynner å lure på om økte mat-, strøm- og bensinpriser samt høy rente er akkurat det dette landet trenger…

Skrevet

Alle får strømstøtte uansett inntekt, er det riktig? Nå er det snakk om at strømpriser, bensin, diesel og matvarer har gått kraftig opp. Så kommer renta etter. 

Min gamle far har hytte, ingen luksus, men den har strøm. Nå klarer han det greit, men om han ikke hadde hatt råd skulle han solgt den? Hytte var hans store drøm i mange år, skulle bare mangle at ikke de kunne få hjelp.

Dette med strømpriser burde vært behovsprøvd. 

Jeg har  dieselbil, klarer det greit foreløpig, men om jeg ikke klarer det, burde jeg vel støtte av staten til å dekke utgifter da?

Skrevet

Jo det er du

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Eh… ja, selvfølgelig! Har han ikke råd så har han ikke råd!

Nordmenn har hatt det bra så lenge nå at vi har blitt helt urealistiske. Hvis man har LYST på noe, så har staten å bla opp for det man «drømmer om» men ikke har råd til. Jeg har alltid drømt om båt, men har ikke råd til bensin til å kjøre den rundt på sjøen.. Kom igjen staten, gi meg pengestøtte så jeg får råd til å oppfylle drømmen min!

Begynner å lure på om økte mat-, strøm- og bensinpriser samt høy rente er akkurat det dette landet trenger…

Saken er jo at dette har han tatt seg råd til i mange år, så går alt opp. 

Blir faktisk provosert av dette. Jeg tjener ikke godt er alene med barn,  lever på ett minimum. Er det dette jeg trenger mener du? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Blir faktisk provosert av dette. Jeg tjener ikke godt er alene med barn,  lever på ett minimum. Er det dette jeg trenger mener du? 

Men sånn er livet. Jeg kan ta meg råd til å kjøpe en villa til 20 millioner nå, men hvis renten stiger betraktelig vil jeg ikke ha råd til det. Skal da staten sørge for at jeg skal få beholde boligen, bare fordi jeg på et tidspunkt har hatt råd? 

Anonymkode: 6b4d4...8da

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Men har han ikke råd til å ha hytten lenger, da må han dessverre selge den. Han eller du kan ikke forvente at han skal få støtte fra staten til å beholde en fritidsbolig - mener du virkelig det?

I så fall håper jeg at du aldri vil klage om barna dine skulle trenge regulering du ikke får betalt av staten, eller om du må utsette egen tannbehandling, eller om du eller dine, inkl. din far, ikke får nok og riktig og god nok helsehjelp når dere trenger det. Det kan komme raskere enn du tror hvis din far er eldre. Plutselig sitter han uten mulighet til å greie seg helt selv - da må du for all del ikke klage om han ikke får nok hjelp fra kommunen til annet enn å overleve i hjemmet, og kommer han på sykehjem, ikke forvent at han får nok hjelp der heller. DET er realiteten mange steder i Norge I DAG. Vi vet det nå blir verre, med de store klimaendringene som vil komme.

Ja, det er forferdelig trist å måtte kvitte seg med en lenge ønsket og høyt elsket hytte. Men har man ikke råd til å beholde den, da må man faktisk ta konsekvensene av det, ikke forvente at staten skal sponse ham slik at han kan fortsette å eie hytten!

Anonymkode: 80bbd...94e

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Men har han ikke råd til å ha hytten lenger, da må han dessverre selge den. Han eller du kan ikke forvente at han skal få støtte fra staten til å beholde en fritidsbolig - mener du virkelig det?

I så fall håper jeg at du aldri vil klage om barna dine skulle trenge regulering du ikke får betalt av staten, eller om du må utsette egen tannbehandling, eller om du eller dine, inkl. din far, ikke får nok og riktig og god nok helsehjelp når dere trenger det. Det kan komme raskere enn du tror hvis din far er eldre. Plutselig sitter han uten mulighet til å greie seg helt selv - da må du for all del ikke klage om han ikke får nok hjelp fra kommunen til annet enn å overleve i hjemmet, og kommer han på sykehjem, ikke forvent at han får nok hjelp der heller. DET er realiteten mange steder i Norge I DAG. Vi vet det nå blir verre, med de store klimaendringene som vil komme.

Ja, det er forferdelig trist å måtte kvitte seg med en lenge ønsket og høyt elsket hytte. Men har man ikke råd til å beholde den, da må man faktisk ta konsekvensene av det, ikke forvente at staten skal sponse ham slik at han kan fortsette å eie hytten!

Anonymkode: 80bbd...94e

Men å sponse de som ikke engang merker økte priser er ok så lenge det er en villa?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...