Anonym bruker Skrevet 26. mars 2022 #1 Skrevet 26. mars 2022 https://www.nrk.no/nyheter/ Riktig at staten skal dekke strøm for folks fritidsboliger? Anonymkode: 80bbd...94e
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2022 #2 Skrevet 26. mars 2022 Nei, man trenger ikke å være på hytta. Anonymkode: d16dd...842
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2022 #3 Skrevet 26. mars 2022 Gud bedre! Det håper jeg ikke felleskapets penger blir brukt til. Har fu ikke råd til strøm på hytta, vel da får du selge. Anonymkode: 357df...b37
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2022 #4 Skrevet 26. mars 2022 Nei, det synes jeg virkelig ikke. Anonymkode: 5a3db...97f
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2022 #5 Skrevet 26. mars 2022 Hvorfor ikke? Hytte strøm er ekstra dyrt fra før. Anonymkode: 25d51...219
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2022 #6 Skrevet 26. mars 2022 Altså. Vi bruker jo bare strøm på et sted om gangen. Når vi tilbringer hele jula, vinterferien, påska og mange helger på hytta i løpet av vinteren så skrur vi ned temperaturen og bruker ikke særlig strøm hjemme, i ganske mange døgn totalt. Vi dusjer, vasker klær, lager mat, lader bil+++ på hytta i stedet. Merkelig at strømmen må brukes på hjemmeadressen for å få strømstøtte, vi er de samme personene som har det samme strømforbruket vi ville ha hatt hjemme… Anonymkode: 09f43...55c
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2022 #7 Skrevet 26. mars 2022 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Hvorfor ikke? Hytte strøm er ekstra dyrt fra før. Anonymkode: 25d51...219 Du tuller? Folk trenger en primærbolig og bør få støtte til dette. Hytte er helt frivillig og unødvendig luksus, og dermed overhodet ikke noe staten bør kaste bort penger på å hjelpe til med å finansiere, selv strømmen. Anonymkode: d07da...d7d
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2022 #8 Skrevet 26. mars 2022 Selvfølgelig bil de det. Det betyr ikke at de bør få det. Anonymkode: f5594...2cc
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2022 #9 Skrevet 26. mars 2022 Hvis en betaler eiendomsskatt på hytta så kan en jo få samme behandling som andre som får støtte. Men når det er sagt så er det heller ikke noe problem å skru av sikringene før en drar fra hytta. Anonymkode: 41df3...21f
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2022 #10 Skrevet 26. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvorfor ikke? Hytte strøm er ekstra dyrt fra før. Anonymkode: 25d51...219 Hyttedrøm er ikke dyrere enn annen strøm😄 Anonymkode: 5dd45...a3f
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2022 #11 Skrevet 26. mars 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hvis en betaler eiendomsskatt på hytta så kan en jo få samme behandling som andre som får støtte. Men når det er sagt så er det heller ikke noe problem å skru av sikringene før en drar fra hytta. Anonymkode: 41df3...21f Hey! Jeg betaler en hel drøss i eiendomsskatt. Men jeg har hverken gatelys, asfalt, sykkelsti eller rutebuss. Jeg vil også ha det samme som «alle andre»!!! Anonymkode: 5dd45...a3f
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2022 #12 Skrevet 27. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du tuller? Folk trenger en primærbolig og bør få støtte til dette. Hytte er helt frivillig og unødvendig luksus, og dermed overhodet ikke noe staten bør kaste bort penger på å hjelpe til med å finansiere, selv strømmen. Anonymkode: d07da...d7d Tuller overhodet ikke. Mange har hatt hytta i generasjoner, nå har de kanskje ikke råd til å beholde den pga strømpriser. Anonymkode: 25d51...219
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2022 #13 Skrevet 27. mars 2022 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Tuller overhodet ikke. Mange har hatt hytta i generasjoner, nå har de kanskje ikke råd til å beholde den pga strømpriser. Anonymkode: 25d51...219 Selvfølgelig veldig sårt, men da har de faktisk ikke råd til å ha hytten. Det er fullstendig meningsløst hvis hytteeiere og folk med sommerhus og andre ferieboliger skal få støtte til strøm, når de som virkelig har dårlig råd, de sliter med å få penger til de aller mest grunnleggende behov som mat, legebesøk m.m. At staten da skal kaste bort milliarder i støtte til de som faktisk er blant de som har mest, det er feil bruk av fellesskapets penger. Anonymkode: 80bbd...94e
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2022 #14 Skrevet 27. mars 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Tuller overhodet ikke. Mange har hatt hytta i generasjoner, nå har de kanskje ikke råd til å beholde den pga strømpriser. Anonymkode: 25d51...219 Har man ikke råd så har man ikke råd. Det er ingen menneskerett å ha hytte. Folk skal ikke finansieres for å ha råd til «hytte»altså. Dessuten MÅ man ikke bruke strøm på hytta i perioder der strømmen er dyr, det er et valg. Det folk har i dag er heller ikke hytter i ordets rette forstand, men svinedyre boliger med samme standard som et ordinært bolighus, i hyttelandsbyer der man bor tettere enn på Grorud. Anonymkode: 7bc86...2b1
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2022 #15 Skrevet 27. mars 2022 Vel hvorfor ikke om man på samme tidspunkt ikke bruker den samme strømmen hjemme. Men mulig man kunne gjort en mellomting, at støtten ble litt lavere for hytter og at støtten ble borte om man hadde et ekstremt forbruk til f.eks. Boblebad og svømmebasseng. F. eks så kan det snart bli vannmangel i Oslo, så om da en god del av befolkningen kunne vært på hytta så ville forbruket på vann gå ned. Anonymkode: 77e6b...45f
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2022 #16 Skrevet 27. mars 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Vel hvorfor ikke om man på samme tidspunkt ikke bruker den samme strømmen hjemme. Men mulig man kunne gjort en mellomting, at støtten ble litt lavere for hytter og at støtten ble borte om man hadde et ekstremt forbruk til f.eks. Boblebad og svømmebasseng. F. eks så kan det snart bli vannmangel i Oslo, så om da en god del av befolkningen kunne vært på hytta så ville forbruket på vann gå ned. Anonymkode: 77e6b...45f Mer moderne hytter har gjerne strøm stående på hele tiden, for at vannrørene ikke skal fryste, at de skal drive sikkerhetssystem, kjøleskap, fryser osv. mens de selv ikke er der. Med andre ord har de merforbruk av strøm på sekundærbolig også når de bruker primærbolig. Og når de bare skrur ned hjemme og er på hytta, så har de likevel strøm gående hjemme. De som har boblebad og svømmebasseng i tillegg... vel, det er vel ikke de som akkurat har mest bruk for statlig støtte for å greie seg... Men man kan ikke kaste bort utallige byråkratiske stillinger til å differensiere hver enkelt hytteeier, om de har ekstra luksus eller ikke. De som har eldre hytter hvor strøm ikke går når de selv ikke er der, de har heller ikke behov for strømstøtte, fordi de ikke har særlig ekstraforbruk. Når hytteeierne drar til/fra hytta, så gjør mange det med el-biler (eller familiens bensin/diesel-drevne bil for fjellbruk). Har man råd til å stadig dra frem og tilbake mellom primærbolig og fritidsbolig, så har man ikke behov for støtte. Og sliter man med å betale strømmen på hytte... unnlat å dra dit stadig vekk, så sparer man reisekostnader. At så mange skal "rømme til fjells" hvor det er langt kaldere enn i bynære strøk, de fleste steder, det vil også føre til økt strømforbruk. Poenget om vannmangel i Oslo... da osloborgerne ble bedt om å spare på vannet tidligere her, da var det ingen endring på vannforbruket hos innbyggerne. Da er ikke løsningen at de mest priveligerte skal få fortsette å spre sitt overforbruk og skape lignende problemer andre steder. Skal hytteeieres strømforbruk sponses, da bør egentlig staten begynne å sponse de som ikke har hytter med flere tusen kroner i året også, f.eks. øremerket til ferie... Eller de kan la pengene heller gå til å senke satser for helsetjenester/frikort som er økt betraktelig de seneste årene, og som gjør at mange som sliter med helsa ikke kan prioritere behandling og dermed blir enda sykere. Anonymkode: 80bbd...94e
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2022 #17 Skrevet 27. mars 2022 Eller bare sette ned prisen på strøm. Vi flås mens staten blir rike. Anonymkode: a5876...a81
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2022 #18 Skrevet 27. mars 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Eller bare sette ned prisen på strøm. Vi flås mens staten blir rike. Anonymkode: a5876...a81 Og hvem er så ‘Staten’? Jo, den som sørger for at vi har fri helsehjelp, barnehager, skole og aldershjem. At vi har veier å kjøre på. At vi får hjelp om livet blir tungt. Anonymkode: b3ed9...c0d
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2022 #19 Skrevet 27. mars 2022 Jeg synes strømstøtte til private er bra, men da bare for det som er helt nødvendig. Nok strøm til normal matlaging, nettilgang, kjøleskap og fryser, en vaskemaskin i uka per person, 10 minutter dusj per person og oppvarming.g av kjøkken og ett oppholdsrom til 18 grader burde holde. Merforbruk burde alle betale fult for. Anonymkode: f5594...2cc
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2022 #20 Skrevet 27. mars 2022 Mye vil ha mer. Jeg blir så flau av alle de som har enebolig, dyre bil(er), båt og hytte, også klager de på strømmen? Mener de virkelig at man skal synes synd på DEM? Stakkars, de må kanskje droppe en weekendtur i år🙄. Synes nesten enda mindre synd på de som på død og liv skal ha hytte, men egentlig ikke har råd, så de klager på at de har dårlig råd hele tiden. Selg hytta så er problemer løst! Har forøvrig god økonomi selv, men har valgt å ikke ha hytte. Klager heller ikke på strømprisene for egen del, men føler med de som virkelig sliter. Anonymkode: 7321a...b42
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2022 #21 Skrevet 27. mars 2022 Feil! Noen hytteeiere ønsker det! Anonymkode: 653f8...798
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2022 #22 Skrevet 27. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Mye vil ha mer. Jeg blir så flau av alle de som har enebolig, dyre bil(er), båt og hytte, også klager de på strømmen? Mener de virkelig at man skal synes synd på DEM? Stakkars, de må kanskje droppe en weekendtur i år🙄. Synes nesten enda mindre synd på de som på død og liv skal ha hytte, men egentlig ikke har råd, så de klager på at de har dårlig råd hele tiden. Selg hytta så er problemer løst! Har forøvrig god økonomi selv, men har valgt å ikke ha hytte. Klager heller ikke på strømprisene for egen del, men føler med de som virkelig sliter. Anonymkode: 7321a...b42 Jeg er så enig! Anonymkode: d07da...d7d
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2022 #23 Skrevet 27. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Mye vil ha mer. Jeg blir så flau av alle de som har enebolig, dyre bil(er), båt og hytte, også klager de på strømmen? Mener de virkelig at man skal synes synd på DEM? Stakkars, de må kanskje droppe en weekendtur i år🙄. Synes nesten enda mindre synd på de som på død og liv skal ha hytte, men egentlig ikke har råd, så de klager på at de har dårlig råd hele tiden. Selg hytta så er problemer løst! Har forøvrig god økonomi selv, men har valgt å ikke ha hytte. Klager heller ikke på strømprisene for egen del, men føler med de som virkelig sliter. Anonymkode: 7321a...b42 Stakkars Hagen. Han må til og med sette ned varmen på «gjestebadeværelset» - vel og merke når han ikke har gjester! Greit å spare litt strøm på badet når man tross alt må fly eget privatfly til Sveits for å besøke sine barn😬 Anonymkode: 5dd45...a3f
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2022 #24 Skrevet 27. mars 2022 Det er ingen menneskerett å ha hytte. Eg har ikkje hytte, fordi eg ikkje har råd til det. Gje meg ein god grunn til at mine skattepengar skal brukast til å dekke strømregninga til dei som mest sannsynleg tener mykje meir enn meg?!? Anonymkode: 6cf55...df3
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2022 #25 Skrevet 27. mars 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Det er ingen menneskerett å ha hytte. Eg har ikkje hytte, fordi eg ikkje har råd til det. Gje meg ein god grunn til at mine skattepengar skal brukast til å dekke strømregninga til dei som mest sannsynleg tener mykje meir enn meg?!? Anonymkode: 6cf55...df3 Det eneste argumenter jeg kan komme på er at om alle fikk like mye strøm sponset, burde de muligens få bestemme selv hvor den skulle brukes. Anonymkode: f5594...2cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå