Gå til innhold

Hadde dere sagt noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våren er kommet og folk tyter ut av husene. Jeg sitter på terrassen og nyter solen. Naboen rett nedenfor veien driver med noe på terrassen sin og mannen er altså så ufyselig mot kona si! Han kjefter og klager, alt hun gjør er feil og spør hun om noe så er hun hjelpesløs. Det er så stille i nabolaget at stemmen hans bærer nok mye lenger enn han tror, og de vet nok ikke at vi rundt hører hvert eneste stygge ord han lirer av seg. Hun snakker lavt, så henne hører vi ikke så mye til. 

Folk må få gjøre som det vil, men jeg føler meg litt som at jeg lytter ulovlig, selv om de har sett at jeg sitter her. Så - hadde er gjort han oppmerksom på at hele nabolaget hører hvor slem han er (han er verdens hyggeligste når han snakker med andre), eller hadde dere latt det gå?

Anonymkode: 5e1d3...aa4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg hadde gått for en lapp i postkassen med noen ord. Gjerne med et sitat eller to slik at han skjønner at dere virkelig har hørt ham. 

Anonymkode: f95f6...675

Skrevet

Det kan være at han har en dårlig dag. Det kan også være at hun er den som egentlig er den jævlie i forholdet, og at dette er måten han tar igjen på. Jeg er alltid obs når en er ekkel mot partneren. Det trenger overhodet ikke være den vi ser og hører som er "mishandleren". Så kan Det jo også være tilfellet at han er en drittsekk. En vet aldri, så vanskelig å si noe ut fra at man egentlig ikke helt vet. Skjønner uansett at det er vemmelig å høre på sånt. Ville ha kommet litt innpå det om jeg snakket med dama alene kanskje. 

Anonymkode: e3fd5...8e2

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror jeg hadde gått for en lapp i postkassen med noen ord. Gjerne med et sitat eller to slik at han skjønner at dere virkelig har hørt ham. 

Man skal da aldri legge anonyme lapper i postkassen, eller varsle noen anonymt. Det er så utrolig tankeløst og stygt! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Støtter denne!

Anonymkode: aa320...e3c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Man skal da aldri legge anonyme lapper i postkassen, eller varsle noen anonymt. Det er så utrolig tankeløst og stygt! 

Karma?

Skrevet

Ja, det hadde jeg gjort. Det kan forhåpentligvis ha en bevisstgjørende effekt. Jeg sa en gang i fra til dama i et vennepar at det ikke var hyggelig å være sammen med dem fordi hun konstant hakket på mannen sin. Hun ble riktignok rasende og forlot selskapet, men angrer likevel ikke. Nå er de skilt.

Skrevet

Karma?

Normalt oppegående mennesker gjør seg selvfølgelig til kjenne om de har noe å formidle til andre.

Vil du være trash så må du jo bare si fra anonymt. Med lapp i postkassa :roll:

Skrevet
HeiteH skrev (2 timer siden):

Ja, det hadde jeg gjort. Det kan forhåpentligvis ha en bevisstgjørende effekt. Jeg sa en gang i fra til dama i et vennepar at det ikke var hyggelig å være sammen med dem fordi hun konstant hakket på mannen sin. Hun ble riktignok rasende og forlot selskapet, men angrer likevel ikke. Nå er de skilt.

Jeg tenker at tanken din er god, men der kjente du forholdet litt bedre. Her kan det fort backfire at situasjonen blir mye verre for dama om man sier fra. I hvertfall noe å vurdere før man sier i fra.

Til HI: Prøv å bli litt kjent med nabodama og se om hun trenger hjelp eller om det bare var en veldig dårlig dag for de. Med hjelp mener jeg å gi henne troen på menneskeheten og seg selv. Om du ikke allerede gjør det så kan du jo begynne å hilse på henne og være vennlig. Hvis alt virker ok, og dette gjentar seg så kan man kanskje si fra når man hører det.

Anonymkode: 65048...18d

Skrevet

Du vil si i fra sånn at du slipper i høre mer på de, sånn at han kan kjefte på henne innendørs i stedet for. Men du sjenker ikke dama en eneste tanke.

Anonymkode: a0a13...d93

Skrevet

Så det dere snakker om er måter å få han til å dempe seg for at andre ikke skal høre at han er slem mot kona, og trykker henne ned.

Tror heller jeg hadde snakket med henne for å finne ut hvordan hun egentlig har det og prøvd å hjelpe henne.

Anonymkode: ed9ee...634

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Normalt oppegående mennesker gjør seg selvfølgelig til kjenne om de har noe å formidle til andre.

Vil du være trash så må du jo bare si fra anonymt. Med lapp i postkassa :roll:

Hehe må le. Hvem er "trash"? Den som kaller andre det, eller de som legger en lapp i postkassa. Hmmm. 🤔

Anonymkode: 03c6c...da7

Skrevet

Da går du bort neste gang det skjer. Så sier du fra at det er veldig lytt i nabolaget så alle hører kjeftingen, og at når det er på et sånt nivå at du som ikke er involvert synes det er ubehagelig tør du ikke tenke på hvordan det føles å være den som blir kjeftet på. 
«Hei, du, dette er litt vanskelig men jeg ville gjerne gjøre deg oppmerksom på at …..»

Anonymkode: 4550e...075

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hehe må le. Hvem er "trash"? Den som kaller andre det, eller de som legger en lapp i postkassa. Hmmm. 🤔

Anonymkode: 03c6c...da7

Den som løper rundt og legger anonyme beskjeder i postkassa. Hvis det er mishandling i bildet her, så er det enda noe som kan gjøre det verre. For eksempel å ydmyke og forvirre ved å være anonym. Er det mulig å ikke tenke lenger.. 

Skrevet

Da går du bort neste gang det skjer. Så sier du fra at det er veldig lytt i nabolaget så alle hører kjeftingen, og at når det er på et sånt nivå at du som ikke er involvert synes det er ubehagelig tør du ikke tenke på hvordan det føles å være den som blir kjeftet på. 
«Hei, du, dette er litt vanskelig men jeg ville gjerne gjøre deg oppmerksom på at …..»

Ja vær en Karen :-D jammen noen glupe forslag her! 

Skrevet

Takk for innspill. Vi har vært naboer i mange år og kjenner hverandre ganske godt. Jeg vet at han kan være styrende og ta litt styringen, men kona virker til å stort sett overse han. Men i dag var det tydelig at han ikke var klar over at stemmen hans bar så godt, for slike kommentarer har jeg aldri hørt før. 

Jeg har ingen grunn til å tro at kona ikke har det greit i forholde, men man kan jo aldri vite hva som foregår innenfor hjemmets fire vegger. Jeg skal snakke litt ekstra med henne, og kanskje få nevnt hva jeg hørte i dag. 

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja vær en Karen 😄 jammen noen glupe forslag her! 

Ja, av og til må man faktisk ha guts til å si fra. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Takk for innspill. Vi har vært naboer i mange år og kjenner hverandre ganske godt. Jeg vet at han kan være styrende og ta litt styringen, men kona virker til å stort sett overse han. Men i dag var det tydelig at han ikke var klar over at stemmen hans bar så godt, for slike kommentarer har jeg aldri hørt før. 

Jeg har ingen grunn til å tro at kona ikke har det greit i forholde, men man kan jo aldri vite hva som foregår innenfor hjemmets fire vegger. Jeg skal snakke litt ekstra med henne, og kanskje få nevnt hva jeg hørte i dag. 

hi

Syns det er greit å snakke med henne så lenge du kjenner henne så godt. 

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Ja, av og til må man faktisk ha guts til å si fra. 

Det er jeg helt enig i, men ikke på den måten du beskrev i denne settingen altså. Det er vi veldig uenige ihvertfall. 

Skrevet

Jeg hadde nok ropt når jeg hørte det. Han hadde nok fått noen vel valgte trønderske fraser. Flaut å være en så patetisk mann at enn står sånn og dritter seg ut. Håper kona gir han klar beskjed om oppførselen

Anonymkode: cbbba...6fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...