the amazing spidermamma Skrevet 26. mars 2022 #1 Skrevet 26. mars 2022 Jeg har et par poser med lys muffinsmiks liggende, og jeg tenkte å bruke dem til en barnebursdag. Men lyse muffins er litt kjedelige, har dere noen gode forslag til noe jeg kan putte i deigen for å freshe dem opp litt?
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2022 #2 Skrevet 26. mars 2022 Nå har jeg lest det også :-D lyse muffins er kjedelige faktisk. Hva med å pynte og dekorere dem isteden for å "putte noe i deigen"?? Anonymkode: 75999...fcc
smurfis Skrevet 26. mars 2022 #3 Skrevet 26. mars 2022 Ta litt kakao i halve røren så den får litt farge, så tar du en skje lys røre i muffinsformen og en skje brun oppå hverandre og bruker en tannpirker eller noe liknende og rører så vidt i røra. Om ikke røra er veldig tynn så kan du putte en (lys) sjokoladebit i mellom de to lagene med røre (men da må det nederste laget være litt "høyt" om du skjønner hva jeg mener, så ikke sjokoladen detter til bunnen). Så lager du er tynn melisglasur, og heller litt på når muffinsene er blitt lunkne, altså så tynn at den kun gir litt glans på toppen av muffinsen. Til slutt kan du pynte med feks hvit sjokoladespon og vanlig strøssel så det blir litt farge på de. Ungene digger det når det er en "overraskelse" i muffins aller annen bakst😅 De orker sikkert ikke mer enn en muffins da, haha
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2022 #4 Skrevet 26. mars 2022 Nei nei. Ikke ødelegg den gode muffinsen! Ta heller på noe morsomt pynt, farg melisen, men ikke stapp noe oppi. I verstefall del røren som nevnt over. Tigermuffins kan vær gøy, men barn liker dem som dem er. Er en i familien som stapper bær i dem.. Ingen av barna spiser. Anonymkode: 6e82e...4a8
the amazing spidermamma Skrevet 26. mars 2022 Forfatter #5 Skrevet 26. mars 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Nå har jeg lest det også 😄 lyse muffins er kjedelige faktisk. Hva med å pynte og dekorere dem isteden for å "putte noe i deigen"?? Anonymkode: 75999...fcc Har tenkt å pynte dem, og ville ikke ha skammet meg over å servere helt vanlige muffins med pynt. Men vet at det er mange kreative bakere her som kanskje hadde noen gode ideer.
the amazing spidermamma Skrevet 26. mars 2022 Forfatter #7 Skrevet 26. mars 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Nei nei. Ikke ødelegg den gode muffinsen! Ta heller på noe morsomt pynt, farg melisen, men ikke stapp noe oppi. I verstefall del røren som nevnt over. Tigermuffins kan vær gøy, men barn liker dem som dem er. Er en i familien som stapper bær i dem.. Ingen av barna spiser. Anonymkode: 6e82e...4a8 Hmmm, kanskje det er mest jeg som vil sprite dem opp litt, det kan hende det. .. Skal tenke litt på det
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 26. mars 2022 #8 Skrevet 26. mars 2022 Eller små biter med eple, fersken eller pære?
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2022 #9 Skrevet 26. mars 2022 Putta kokos i røra en gang, jeg digger kokos. Det ble veldig godt. Anonymkode: b04e4...b5b
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2022 #10 Skrevet 26. mars 2022 I barnebursdag har jeg ikke hatt noe oppi dem, men jeg hadde pyntet med farget melis og f. eks stjernestrø. Anonymkode: 322f7...861
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2022 #11 Skrevet 26. mars 2022 Presset sitronsaft i røren er populært her. Anonymkode: 27620...bde
☆☆☆ Skrevet 26. mars 2022 #12 Skrevet 26. mars 2022 Sitronskall gjer susen. Og så bytar du litt av væska med safta frå sitronen.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2022 #13 Skrevet 26. mars 2022 the amazing spidermamma skrev (7 minutter siden): Hmmm, kanskje det er mest jeg som vil sprite dem opp litt, det kan hende det. .. Skal tenke litt på det Husk at barn liker de som dem er :-) jeg lagde en haug og pyntet. De med enkel lys smørkrem med et kirsebær på toppen var de som ble spist først :-D de så jo veldig kjedelige ut, men den knallrøde på toppen fristet mest. Anonymkode: 75999...fcc
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2022 #14 Skrevet 26. mars 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Presset sitronsaft i røren er populært her. Anonymkode: 27620...bde ☆☆☆ skrev (1 minutt siden): Sitronskall gjer susen. Og så bytar du litt av væska med safta frå sitronen. Fargen blir vel ikke mindre kjedelig av det... Anonymkode: 75999...fcc
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2022 #15 Skrevet 26. mars 2022 the amazing spidermamma skrev (11 minutter siden): Hmmm, kanskje det er mest jeg som vil sprite dem opp litt, det kan hende det. .. Skal tenke litt på det Hva med å ta noen som du liker, og resten helt vanlige til barna? 😊 Anonymkode: 6e82e...4a8
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2022 #16 Skrevet 26. mars 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Fargen blir vel ikke mindre kjedelig av det... Anonymkode: 75999...fcc Og jeg som trodde at de skulle spises! Anonymkode: 2bdca...a72
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2022 #17 Skrevet 26. mars 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Og jeg som trodde at de skulle spises! Anonymkode: 2bdca...a72 Mulig jeg som misforsto. Når hun skrev at de var kjedelige lyse. Min feil sikkert. Anonymkode: 75999...fcc
the amazing spidermamma Skrevet 26. mars 2022 Forfatter #18 Skrevet 26. mars 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Husk at barn liker de som dem er 🙂 jeg lagde en haug og pyntet. De med enkel lys smørkrem med et kirsebær på toppen var de som ble spist først 😄 de så jo veldig kjedelige ut, men den knallrøde på toppen fristet mest. Anonymkode: 75999...fcc Har du en oppskrift på smørkrem?
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2022 #19 Skrevet 26. mars 2022 the amazing spidermamma skrev (6 minutter siden): Har du en oppskrift på smørkrem? Brukte ca 250 g smør og en og halv pk med melis. En teskje vaniljesukker. Vet mange bruker Philadelfia kremost oppi også. Har smakt, og ganske godt. Anonymkode: 75999...fcc
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2022 #20 Skrevet 26. mars 2022 Bytte ut vannet, eller i alle fall deler av det, med presset sitron. Sjokoladebiter. Bringebær eller blåbær Sprøyt inn vaniljekrem. Jeg kan ikke fordra smørkremtopping på muffins, blir rett og slett kvalm av det. Men melisglassur med litt presset sitron er godt, og så ev. pyntet med bær, sjokolade, nonstopp eller noe annet. Anonymkode: a6cd1...ea8
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2022 #21 Skrevet 26. mars 2022 Bruk fargerike former og en enkel glasur med støtsel. Fargen på selve deigen har lite å si. Generelt: Barn=mye farger og enkel smak Menn=drit i pynten og få frem en god smak Venninner=fokuser på pynt og kreativitet Anonymkode: e3245...30b
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 26. mars 2022 #22 Skrevet 26. mars 2022 Vi har puttet både smil, hakket hvit sjokolade/bringebær , blåbær , salt karamell … ja i det hele tatt mange muligheter . Størst suksess var smil og den hvite sjokolade-varianten . Vi kjøpte ekstra store former og kjørte på med sjokoladeglasur på toppen . Et jordbær på toppen blir heller aldri feil.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2022 #23 Skrevet 26. mars 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Bytte ut vannet, eller i alle fall deler av det, med presset sitron. Sjokoladebiter. Bringebær eller blåbær Sprøyt inn vaniljekrem. Jeg kan ikke fordra smørkremtopping på muffins, blir rett og slett kvalm av det. Men melisglassur med litt presset sitron er godt, og så ev. pyntet med bær, sjokolade, nonstopp eller noe annet. Anonymkode: a6cd1...ea8 Ingenting i denne verden er bedre enn smørkrem. På alt av kaker :-D selv om det er best på sjokoladekake med jordbær. Namnammam Anonymkode: 75999...fcc
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2022 #24 Skrevet 26. mars 2022 the amazing spidermamma skrev (2 timer siden): Jeg har et par poser med lys muffinsmiks liggende, og jeg tenkte å bruke dem til en barnebursdag. Men lyse muffins er litt kjedelige, har dere noen gode forslag til noe jeg kan putte i deigen for å freshe dem opp litt? En sjokoladebit i hver form. Seigmenn festet med melis oppå. Anonymkode: ab6f3...28b
Valkyriemamma Skrevet 26. mars 2022 #25 Skrevet 26. mars 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden): Vi har puttet både smil, hakket hvit sjokolade/bringebær , blåbær , salt karamell … ja i det hele tatt mange muligheter . Størst suksess var smil og den hvite sjokolade-varianten . Vi kjøpte ekstra store former og kjørte på med sjokoladeglasur på toppen . Et jordbær på toppen blir heller aldri feil. Brb!! Skal på butikken ein tur og kjøpe Smil! I morgon blir det muffinsbaking! 🤩
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå