Gå til innhold

Blir klær «sure» av å ligge i vaskemaskinen fra i dag til søndag kveld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg satte på en vask og den blir tydeligvis ikke ferdig før jeg skal reise. Og jeg blir borte til søndag kveld🥴 blir klærne «sure» av å ligge så lenge våte i maskinen?

Anonymkode: 9ac14...ebc

Skrevet

Ja, det gjør de. De må du nok vaske igjen når du kommer hjem. 

Skrevet

Avslutt heller programmet og sett på sentrifugering og heng opp tøyet til tørk. Og så setter du klærne på vask igjen når du kommer tilbake. Slik lukt kan være vanskelig å få skikkelig ut av tøyet. 

Skrevet

Avbryt maskina og kjør sentrifuge. Du vil ha sure klær og maskin søndag. 

Anonymkode: b297f...e87

Skrevet

Takker for tips👍

Anonymkode: 9ac14...ebc

Skrevet

Ligger tøyet mer enn en time i maskinen bør det vaskes på nytt. 

Anonymkode: 5375f...a3d

Skrevet

Å lite folk vet om vasking... 

Anonymkode: 72bb5...32d

Skrevet

Jeg har hatt klær liggende våte i vaskemaskinen i både to og tre døgn, har aldri opplevd noen vondt lukt.

Anonymkode: 9a6d3...481

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har hatt klær liggende våte i vaskemaskinen i både to og tre døgn, har aldri opplevd noen vondt lukt.

ikke jeg heller

Anonymkode: dafe4...4dd

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ok, men bakterier er jeg ikke redd, og ikke lukter klærne, så det fungerer helt fint hos meg 👍🏻

Jaja, hver sin lyst😊

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden):

Jaja, hver sin lyst😊

Er ikke det bra, da? At alle gjør det som passer deres familie best? 

Anonymkode: 436e1...55e

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Å lite folk vet om vasking... 

Anonymkode: 72bb5...32d

Å?

Anonymkode: b966b...ad3

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Pleier å fungere bra det 👍

Anonymkode: b966b...ad3

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (10 minutter siden):

Jaja, hver sin lyst😊

Ja hvis folk har lyst til å vaske klær i flere omganger så er det bare å kjøre på! Hver sin lyst 😀

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det er vel akkurat hva « hver sin lyst» betyr?

Anonymkode: cabe9...a16

Skrevet

En annen ting er at vasket tøy inne i vaskemaskinen begynner å tørke. Det som er ytterst i ballen og haugen

med klær tørker først. Men det tørker til det blir stivt. Så når du endelig på søndag tar å henger opp vasken,

er mye tørket (stivt) og mye vått. Det er akkurat som det har tørket feil. Den stive delen av plagget er stivt og

blir værende slik til resten av tøyet er tørt.  Så da har du en myk del og en stiv del i plagget. Veldig rart. 

Det ender opp med at jeg vasker det om igjen. Etter 2 dager i trommel stinker det uansett. 

Nok en grunn til at jeg planlegger når jeg skal henge opp tøy så det kommer ut av vaskemaskinen med en gang. MAX en halv time. 

Anonymkode: cfef4...8db

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ligger tøyet mer enn en time i maskinen bør det vaskes på nytt. 

Anonymkode: 5375f...a3d

En time går fint. Mange timer også. Et døgn er for mye. 

Anonymkode: 5e8fe...e52

Skrevet

Dere som sier det ikke lukter av tøyet, det gjør det. Jeg har en kollega som det stadig lukter litt sånn surt av. Det kommer når tøyet blir varmt. 

Neste gang setter du på utsatt oppstart, min kan settes på to døgn frem i tid ☺️

Anonymkode: e2379...abc

Skrevet

Jeg har hatt tøy liggende over natta og det har gått bra, men helt til søndag blir nok for lenge er jeg redd.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dere som sier det ikke lukter av tøyet, det gjør det. Jeg har en kollega som det stadig lukter litt sånn surt av. Det kommer når tøyet blir varmt. 

Neste gang setter du på utsatt oppstart, min kan settes på to døgn frem i tid ☺️

Anonymkode: e2379...abc

Enig! Skal love dere at andre kjenner lukta selv om dere ikke gjør det selv.

Anonymkode: c9c0f...b5f

Skrevet
Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Enig! Skal love dere at andre kjenner lukta selv om dere ikke gjør det selv.

Fire stykker i en husholdning kjenner ikke at klærne lukter surt, mens alle andre gjør det? Det er lite sannsynlig vel.

Jeg vet godt hvordan sure klær lukter, klærne som ble liggende for lenge i vaskemaskinen jeg hadde tidligere ble luktende surt og måtte vaskes på nytt. Har ikke det problemet i min nye maskin.

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Fire stykker i en husholdning kjenner ikke at klærne lukter surt, mens alle andre gjør det? Det er lite sannsynlig vel.

Jeg vet godt hvordan sure klær lukter, klærne som ble liggende for lenge i vaskemaskinen jeg hadde tidligere ble luktende surt og måtte vaskes på nytt. Har ikke det problemet i min nye maskin.

Godt mulig dere er vant til lukta alle fire, eller dere tror det er slik rene klær lukter. Hele familien til min venninne lukter slik og det gjør det også i huset deres. De merker nok ikke lukta selv. Akkurat det samme hos svogeren min også. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Godt mulig dere er vant til lukta alle fire, eller dere tror det er slik rene klær lukter. Hele familien til min venninne lukter slik og det gjør det også i huset deres. De merker nok ikke lukta selv. Akkurat det samme hos svogeren min også. 

Jeg innrømmer å ha glemt vasken i maskina over natta noen ganger, men det skjer jo ikke hele tida. Vi hadde nok merka det om den luktet helt annerledes enn vanlig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...