Gå til innhold

Quetiapin får ikke sove

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper at moderatorer ikke sletter denne tråden da jeg bare vil vite om erfaringer og skal selvsagt ikke bestemme noe selv uten lege.

Har gått på denne medisinen i litt over 3 år. Har aldri slitet med søvnen når jeg går på de, sovner ganske fort. Jeg VET at dette IKKE er sovemedisin men de har hjulpet meg med å sove hele natta. Men i det siste så føler jeg som om de har sluttet å virke. Sliter med å sovne og våkner flere ganger om natta. Pluss at jeg innimellomogså opplever å våkne svett.

Har noen av dere erfaringer med denne, at den plutselig slutter å virke? Og er det mulig, eller noe jeg innbiller meg selv.

Anonymkode: e5529...ae6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men jeg har bare brukt det siden i høst. Men jeg vil tippe at du kanskje har blitt litt immun mot dosen og at du trenger å øke den (gitt at du ikke står på for høy dose nå)
Ville tatt en telefon til legen og spurt jeg :)

Anonymkode: 6e434...f0e

Skrevet

Sist du spurte sa jeg du måtte prøve å øke dosen, har du gjort det? Hvis du ikke vil det så kan du prøve å kombinere den med melatonin depot for de er mer langtidsvirkende. 

For ja, jeg har erfaring med quetiapin, man må øke dosen etter en tid. 

Anonymkode: 2d0d5...216

Skrevet

Hvilken dosering bruker du? Jeg tar 2-4 når jeg skal snu døgnet. Legen sa noen må helt opp i 6 stk for å få god effekt.

Anonymkode: a7f12...5a7

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvilken dosering bruker du? Jeg tar 2-4 når jeg skal snu døgnet. Legen sa noen må helt opp i 6 stk for å få god effekt.

6? Eg tar 1/4 -1/2 tablett i blant og søv som ein stein heile natta og får i tillegg litt hang over… Eg er riktignok ganske liten, og det er nok annleis når ein brukar det fast, men trur eg ville snakka med legen før ein aukar dosa ja, tør ikkje tenke på korleis eg ville reagert på 6 stk…

Anonymkode: 5f437...c5f

Skrevet

Hvor mange mg er det?? De finnes jo i forskjellige doser…

Skrevet

Hvor mange mg er det?? De finnes jo i forskjellige doser…

En tablett er 25mg. Da er det ikke depot da. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Sist du spurte sa jeg du måtte prøve å øke dosen, har du gjort det? Hvis du ikke vil det så kan du prøve å kombinere den med melatonin depot for de er mer langtidsvirkende. 

For ja, jeg har erfaring med quetiapin, man må øke dosen etter en tid. 

Sist jeg spurte, mhm?🤔 

Jeg har tatt 25mg i alle år og det har funket, inntil nå. Tør ikke øke dosen selv, før jeg har snakket med lege. Har byttet fastlege nemlig og må vente en mnd😞

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Sist jeg spurte, mhm?🤔 

Jeg har tatt 25mg i alle år og det har funket, inntil nå. Tør ikke øke dosen selv, før jeg har snakket med lege. Har byttet fastlege nemlig og må vente en mnd😞

Bør absolutt ikke spør her inne, ring heller lege eller spør på et apotek . Seroquel finnes i forskjellige styrker

Anonymkode: a0c99...85e

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

6? Eg tar 1/4 -1/2 tablett i blant og søv som ein stein heile natta og får i tillegg litt hang over… Eg er riktignok ganske liten, og det er nok annleis når ein brukar det fast, men trur eg ville snakka med legen før ein aukar dosa ja, tør ikkje tenke på korleis eg ville reagert på 6 stk…

Anonymkode: 5f437...c5f

Hvordan klarer du å dele den lille tabletten i 4?

Skrevet

Det er helt sinnsykt hvordan den medisinen virker forskjellig fra person til person. Om jeg tar mer enn en halv kvart pille så sover jeg i tolv timer og er zombie hele dagen etter. Det er som å få narkose, jeg sovner og når jeg våkner 10 timer etter så er det som om jeg sovnet for fem minutter siden.

Jeg har adhd da, jeg vet ikke om sånne som meg reagerer annerledes enn andre? 

Anonymkode: 57774...7a7

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan klarer du å dele den lille tabletten i 4?

Nå er ikke jeg den du spør, men jeg har det helt likt som henne. Jeg biter den så del deler seg opp i små biter, noen ganger så får jeg i meg en smule for mye og da er jeg død i 15 timer

Anonymkode: 57774...7a7

Skrevet

Flere?

Skrevet

Brukt 25 mg i snart fire år. 
Begynte med 1/2, men tar nå en. Sovner godt og sover 6-7 timer. Ingen hangover dagen etter. Føler meg opplagt. 
Uten de så ville jeg ikke sovnet og sikkert våknet etter 3-4 timer, er litt for mye overtenker og det svirrer for mye i hue. 

Anonymkode: 4d653...dfa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...