Gå til innhold

Noen med ADD her eller barn med diagnosen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et barn (snart ungdom) i omgangskretsen som jeg undrer meg over om kan ha ADD. Faren har ADHD. Denne jenta har veldig lite "drive"/er passiv og viser lite følelser. Utsetter/glemmer/bryr seg ikke om lekser og må følges opp om det skal bli gjort. Spør man hva hun har lyst til/meningen hennes trekker hun bare på skuldrene. For øvrig en flott jente!

Anonymkode: d7a09...4e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, har en stesønn som har add, han er fryktelig passiv i sein væremåte, null impulskontroll. Har handlet på nett så han har gjeld langt over ørene. Han er ikke så gammel men har gått passiv i 5 år nå og alle forsøk på å få han i jobb har endt med utallige ynskyldninger for å ikke møte opp og han leter sammen med den(snille) legen etter ulike sykdommer som gjør at han ikke kan være i den jobben eller delta på det kurset.

Han har hatt noen til å betale de nødvendige regningene sine i tide med enten sosialstønad, sykelønn som han oppnådd å få i et år etter å ha møtt i en jobb i vel 3 mnd. Har nå aap, han mangler rett og slett evnen til å ta vare på seg selv og målet hans nå er å få ufør, med økonomisk verge så får han lommepenger og slipper å ta ansvar for seg selv. Ramler han så stor der 2-3 kommunaltansatte klare til å trille han videre i den minste motsatandsvei.

Anonymkode: b5405...63d

Skrevet

Ja, sønnen min har det. Lekser har alltid vært ett mareritt, prøver også. Dagdrømmer mye og får ikke med seg beskjeder. En beskjed må være kort, direkte og bestå av en ting, blir det flere glemmer han. Hvis jeg gir en beskjed, f eks kan du tømme oppvaskmaskinen og sette inn det som står på benken, med videre husk at stekepannen ikke skal i oppvaskmaskin, så har han uten unntak kun fått med seg første del. Det er ikke uvilje, han bare glemmer eller får ikke med seg. 

Livet ble mye enklere på videregående, yrkesfag. Da gjør de hele tiden, i stedet for alt man skal huske på til senere. Det som gir mestring i livet gjennomføres uten unntak, trening 6 dager hver uke, hopper aldri over. Penger er ett eget kapittel, aner ikke hvor mange ganger vi har satt opp budsjett, planlagt, vist hvor hva går. Det bare sitter ikke, glemt omtrent i det du avslutter 🥵

Anonymkode: 3aca3...0e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...