Anonym bruker Skrevet 24. mars 2022 #1 Skrevet 24. mars 2022 Hun er 16 år, og går vg1 helse og oppvekstfag. Skal søke på helgejobb ved sykehjem i kommunen, stillinger som de oppfordrer elever og studenter i helsefaglig studieforløp å søke på. Men, hun har ingen erfaring, bortsett fra husarbeid-jobb en gang pr uke hos sine besteforeldre i 2 år. Kan man da sette opp sin bestefar som referanse? Hva med kontaktlærer/faglærer på skolen, han kan jo evt si noe om hvorvidt hun er interessert i faget, pålitelig, osv.... Eller blir det for dumt, og så bare heller skrive at hun ikke har erfaring og ingen referanser....?? Er usikker på hva jeg skal råde henne til å skrive. Anonymkode: f7a5e...833
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2022 #2 Skrevet 24. mars 2022 Min datter skrev at hun innimellom hadde bidratt i kiosken ved håndballkamper, men satt ikke opp noe referanser. Det er nok ikke nødvendig i så ung alder. Skriv hva hun er god på og hva hun trives med, og noen stikkord om hva hun gjør på fritiden. Min datter fikk jobb med en enkel CV og grei søknad. Det er ingen som forventer at en 16 åring har erfaring. Hadde sett verre ut om hun var 20 Anonymkode: 4d862...f7f
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2022 #3 Skrevet 24. mars 2022 hvis hun går vg1 i år så er hun vel ute i praksis? Da går det ann å sette opp lærer eller kontaktperson på praksisstedet som referanse - vel og merke dersom man har spurt om de faktisk kan og vil være referanse. Anonymkode: 105cb...6f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå