Gå til innhold

Min 15-åring, særdeles introvert, ønsker å holde "velkomsttale" i konfirmasjonen!

Anbefalte innlegg

Han har alltid vært beskjeden, men kommet seg litt. Men er en introvert gutt.

Nå skal ha konfirmeres og ønsker å utfordre seg selv og holde tale i konfirmasjonen sin om 2 måneder. Han vil ønske velkommen og si litt. 

Jeg er stolt, jeg!!!

Så til de som sier det er upassende, foreldre skal holde velkomsttale mm.....blås i det. Her er jeg bare super stolt av sønnen min som alltid har vært beskjeden og alltid gruet seg til presentasjon i klassen mm

Anonymkode: eceb8...eca

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nå skal ha konfirmeres og ønsker å utfordre seg selv og holde tale i konfirmasjonen sin om 2 måneder. Han vil ønske velkommen og si litt. 

Jeg er stolt, jeg!!!

Så til de som sier det er upassende, foreldre skal holde velkomsttale mm.....blås i det. Her er jeg bare super stolt av sønnen min som alltid har vært beskjeden og alltid gruet seg til presentasjon i klassen mm

Helt supert❤️❤️. Blir helt matt av alle reglene som visstnok må følges til punkt og prikke når det kommer til konfirmasjon . Dette blir helt supert hi og jeg håper samtidig at alle velger den feiringen som er rett for dem💕

Lave skuldre er helt greit

En feiring tilpasset deres familie er veldig greit

Har aldri brydd meg om alle disse reglene, vi gjør det sånn som vi vil ha det.

Sønnen din er helt sikkert flott, og la han for all del holde velkomsttalen,  det høres veldig koselig ut. 

Anonymkode: bf2d7...d70

De som lager regler for konfirmasjon er folk som ikke er helt rett skrudd sammen. Skjønner ikke hvorfor noen vil legge føringer for andres valg når det ikke går utover dem på noen måte. Det er rett og slett latterlig!

supert at han vil si noen ord. Fortsett å være stolt!

Anonymkode: 4b5c4...196

Så flott! Det kommer han til å vokse på. Jeg tror for øvrig at alle konfirmasjoner jeg har vært i de siste 10-15 åra så har konfirmanten ønsket velkommen. Så om det ikke var en tradisjon før, så er det i ferd med å bli en. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg er stolt, jeg!!!

Hvem har sagt at foreldre skal holde velkomsttale? Dere og han gjør akkurat som dere vil! Så fint at han ønsker å ønske velkommen😊

Anonymkode: 59629...9d3

Annonse

Ekspatt skrev (10 minutter siden):

Har aldri hørt noen mene noe om hvem som skal si og gjøre hva i andres konfirmasjoner. 

Har vært en del innlegg om dette i det siste, var spesielt én person som kjeftet og klaget noe voldsomt fordi en konfirmant hadde lyst til å ønske velkommen og presentere menyen.

Kjempebra av sønnen din hi, du har all grunn til å være stolt :)

Anonymkode: c1497...32d

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Har vært en del innlegg om dette i det siste, var spesielt én person som kjeftet og klaget noe voldsomt fordi en konfirmant hadde lyst til å ønske velkommen og presentere menyen.

Kjempebra av sønnen din hi, du har all grunn til å være stolt :)

Anonymkode: c1497...32d

Seriøst? Folk er gale 🤪 

Anonymkode: 13f35...4d7

Så bra! Vår veldig introverte tenåring holdt takk for maten-tale for noen år siden, det gikk veldig fint. 

Jeg har forøvrig ikke vært i noen konfirmasjoner der ikke konfirmanten selv sier noen ord, så her jeg bor er det veldig vanlig. Noen sier veldig lite, andre holder lange taler, men alle sier noe.

Anonymkode: 2132a...b38

Det er ingen som har noen motforestillinger mot at konfirmanten selv holder vellkomsttalen selv om det er foreldrene som betaler for festen. 

Anonymkode: 5f53c...fe1

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Seriøst? Folk er gale 🤪 

Anonymkode: 13f35...4d7

Konfirmasjon er en gullgruve for krangling her inne.. utrolig nok.

Annonse

LillaGorilla♥♥ skrev (2 timer siden):

For en tøff konfirmant som tør å møte sin egen frykt! :) 

Samme tenkte jeg! :)

Jeg tenker også at en av grunnene til at han vil gjøre dette er fordi Hi er så tydelig støttende og stolt av ham :)

Anonymkode: 21c8c...f8c

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg er stolt, jeg!!!

Så flott 🤩

Har bare vært i konfirmasjoner der ungdommen ønsker velkommen. Veldig fint. 😊Merker fort hvem som vil det selv og hvem som blir tvunget. 

Anonymkode: 91e4d...e5a

Så flott!!

De som vil ha en mening og kommer til å si sin mening, så de er det bare å lukke øra for. Som jeg sa da vi hadde konfirmasjon: det er min datters dag, så hun får bestemme hvordan dette skal være såfremt det ikke er noen helt hårreisende ting. 
Hun ønsket nemlig at ingen holdt taler,hun ville ikke at faren skulle holde tale. Han trosset henne og holdt tale. Jeg tror alle gjestene forsto da hvorfor hun ikke ville holde taler, for der var det mye rart. Halve talen var om kjæresten hennes og resten var om fødselen hennes. Eller det var fødselen til søsteren han pratet om, selv om han trodde det var hennes. Aldri segt farmor rød i fjeset før, men da var hun pionrød. 

Men konfirmasjonen ble helt topp uten om dette med talene. Det var nok endel som utenfor reglene, men har kun fått skryt i ettertid. 

Anonymkode: 81390...1e0

Så fint da! Vil bare si at det er forskjell på introvert og innadvent. Jeg er absolutt introvert, men er ikkje beskjeden av den grunn, og har ikke noe problem med å holde en tale selv om jeg er introvert 😉

Anonymkode: 750d9...c75

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Så fint da! Vil bare si at det er forskjell på introvert og innadvent. Jeg er absolutt introvert, men er ikkje beskjeden av den grunn, og har ikke noe problem med å holde en tale selv om jeg er introvert 😉

Anonymkode: 750d9...c75

Besserwisser er du og. Må bryte inn selv om temaet handlet om en konfirmant her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...