Anonym bruker Skrevet 24. mars 2022 #26 Del Skrevet 24. mars 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Ja, det er en pågående kamp. Likevel, det var ikke poenget med hi. Det jeg lurer på er om det er normalt for en med adhd å ødelegge og terrorisere medelevene sine, eller om adhden er blitt en hvilepute for de rundt ham. «Han har adhd, så derfor skjer dette. Stakkars.» De andre elevene går på nåler for ikke å provosere, men Geir har jo adhd, så da kan alt skje likevel. Det han gjør får ingen konsekvenser, han må aldri erstatte noe og alle syns så synd på han. Er det normalt at barn med adhd oppfører seg sånn? HI Anonymkode: 5a77e...9fc Synest det er forferdelig å lese og ikke grei oppførsel. At andre barn skal være redde er ikke greit. Har en jente med Adhd og vi er veldig strenge med oppdragelsen. Jatter ikke med henne og oppdrar henne skikkelig , en dag skal hun ut i verden. Hun hadde raserianfall frem til hun beg i 2 klasse. Bruker masse tid på å forberede og ikke minst snakke med henne. Hun har aldri ødelagt noe. Hun kunne være fysisk før,da måtte jeg holde litt bestemt rundt henne og snakke om det etterpå når hun ‘var seg selv’. Hun har aldri brukt diagnosen for å slippe unna. Jeg bruker diagnosen som forklaring og ikke forsvar. Det er ikke i alvorlige tilfeller. Det kan være i forhold til at hun er sliten og trenger ro på mandagen etter skolen. Det er rett etter helg og hun bruker ekstra krefter og er sliten da. Her må skolen ta ansvar! Han er potensielt farlig for andre elever. Anonymkode: 788c9...fb4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144428317-jeg-syns-det-blir-feil-%C3%A5-skylde-p%C3%A5-adhd/page/2/#findComment-149726512 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2022 #27 Del Skrevet 24. mars 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Synest det er forferdelig å lese og ikke grei oppførsel. At andre barn skal være redde er ikke greit. Har en jente med Adhd og vi er veldig strenge med oppdragelsen. Jatter ikke med henne og oppdrar henne skikkelig , en dag skal hun ut i verden. Hun hadde raserianfall frem til hun beg i 2 klasse. Bruker masse tid på å forberede og ikke minst snakke med henne. Hun har aldri ødelagt noe. Hun kunne være fysisk før,da måtte jeg holde litt bestemt rundt henne og snakke om det etterpå når hun ‘var seg selv’. Hun har aldri brukt diagnosen for å slippe unna. Jeg bruker diagnosen som forklaring og ikke forsvar. Det er ikke i alvorlige tilfeller. Det kan være i forhold til at hun er sliten og trenger ro på mandagen etter skolen. Det er rett etter helg og hun bruker ekstra krefter og er sliten da. Her må skolen ta ansvar! Han er potensielt farlig for andre elever. Anonymkode: 788c9...fb4 Nettopp, og det er jo der kjernen til problemet ligger. Datteren min er redd for å gå på skolen på grunn av oppførselen til denne gutten som tidvis er direkte livstruende. Jeg VET at han ikke ønsker det slik, jeg VET at foreldrene er fortvilte, men jeg må passe på mitt barn som er livredd hver dag. Hun er heller ikke alene, mange andre unger rundt har det på samme måte, inkludert lillebroren som går i andre klasse. Han hater sfo fordi «Geir» er der. Det er faktisk uholdbart. Hadde vi godtatt at vi ble truet på livet av en kollega nesten daglig? Nei! Hvorfor er det da så om å gjøre at barn som denne gutten for enhver pris skal behandles helt likt som andre barn når han overhode ikke er lik dem? Mener dere virkelig det? Er det jeg som er den slemme her? HI Anonymkode: 5a77e...9fc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144428317-jeg-syns-det-blir-feil-%C3%A5-skylde-p%C3%A5-adhd/page/2/#findComment-149726578 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2022 #28 Del Skrevet 24. mars 2022 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Det er det vel ikke. Skolen er ikke ansvarlig for det enkeltelever gjør dersom det ikke skjer ved vesentlig svikt i rutinene Anonymkode: 2dd7d...537 Det skjer på skolen, da har skolen ansvar. Skjer det i fritiden, så kan foreldrene måtte dekke. Anonymkode: 5ed97...c83 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144428317-jeg-syns-det-blir-feil-%C3%A5-skylde-p%C3%A5-adhd/page/2/#findComment-149726581 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2022 #29 Del Skrevet 24. mars 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Nettopp, og det er jo der kjernen til problemet ligger. Datteren min er redd for å gå på skolen på grunn av oppførselen til denne gutten som tidvis er direkte livstruende. Jeg VET at han ikke ønsker det slik, jeg VET at foreldrene er fortvilte, men jeg må passe på mitt barn som er livredd hver dag. Hun er heller ikke alene, mange andre unger rundt har det på samme måte, inkludert lillebroren som går i andre klasse. Han hater sfo fordi «Geir» er der. Det er faktisk uholdbart. Hadde vi godtatt at vi ble truet på livet av en kollega nesten daglig? Nei! Hvorfor er det da så om å gjøre at barn som denne gutten for enhver pris skal behandles helt likt som andre barn når han overhode ikke er lik dem? Mener dere virkelig det? Er det jeg som er den slemme her? HI Anonymkode: 5a77e...9fc Igjen.. det er skolen som må følge bedre med. Være i forkant av situasjoner, ha rutiner og at alle følger de samme rutinene rundt barnet som har dette behovet. Det skaper forutsigbarhet. Forursigbarhet er trygghet. Anonymkode: 5ed97...c83 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144428317-jeg-syns-det-blir-feil-%C3%A5-skylde-p%C3%A5-adhd/page/2/#findComment-149726582 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2022 #30 Del Skrevet 24. mars 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Nettopp, og det er jo der kjernen til problemet ligger. Datteren min er redd for å gå på skolen på grunn av oppførselen til denne gutten som tidvis er direkte livstruende. Jeg VET at han ikke ønsker det slik, jeg VET at foreldrene er fortvilte, men jeg må passe på mitt barn som er livredd hver dag. Hun er heller ikke alene, mange andre unger rundt har det på samme måte, inkludert lillebroren som går i andre klasse. Han hater sfo fordi «Geir» er der. Det er faktisk uholdbart. Hadde vi godtatt at vi ble truet på livet av en kollega nesten daglig? Nei! Hvorfor er det da så om å gjøre at barn som denne gutten for enhver pris skal behandles helt likt som andre barn når han overhode ikke er lik dem? Mener dere virkelig det? Er det jeg som er den slemme her? HI Anonymkode: 5a77e...9fc Nei, du er ikke slem. Ikke rart vi oppfostrer en haug flinke piker, hvis man alt fra skolen av skal lære at manglende impulskontroll gir fripass til å true andre, det skal man finne seg i bare fordi en selv ikke har problemer. Datteren din har like mye rett til trygg skolehverdag. Anonymkode: 0de36...e04 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144428317-jeg-syns-det-blir-feil-%C3%A5-skylde-p%C3%A5-adhd/page/2/#findComment-149726589 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2022 #31 Del Skrevet 24. mars 2022 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Når andre barn har en slik adferd at de kan skade, og i værste fall værre utfall, andre barn mener jeg dette barnet skulle hatt tilbud om spesialskole. Der har de mer kompetanse på "denne typen" barn. Denne gutten har det tydelig ikke bra, og trenger støtte fra kompetente voksne. Om dette er normalt for barn med ADHD er vanskelig å svare på da alle med ADHD er ulike. Man kan ikke skylde på ADHD og utsette andre barn for denne typen adferd. Jeg har et barn med ADHD og hadde ikke sendt mitt barn på skolen om situasjonen var slik. Alle barn skal være trygge på skolen. Anonymkode: 4e806...d2f Det finnes ikke tilbud om spesialskole for barn med adhd. Selv multihandilappede barn står i kø for å få plass og må plasseres på vanlig skole fordi spesialskolen er full Disse barna som faller litt mellom to stoler, de er ikke "annerledes" nok til spesialskole, men fungerer dårlig i vanlig skole, må man finne best mulig hjelp til i den vanlige skolen. De skal ikke i vernet bedrift og bo i bolig med tilsyn, de må lære seg å leve med diagnosen sin blant de som ikke har samme utfordringer. Her har skolene, og ikke minst politikerne, virkelig en jobb å gjøre. Det må midler på plass, det må et samarbeid mellom skole, bup, lærere og spesialpedagoger på plass. Det er ikke gjort på en helg, og det vi kan gjøre enn så lenge er å klage, klage og klage. På alle nivåer, til skolen, til politikere, til fylkesmannen osv Anonymkode: b555c...97f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144428317-jeg-syns-det-blir-feil-%C3%A5-skylde-p%C3%A5-adhd/page/2/#findComment-149726590 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2022 #32 Del Skrevet 24. mars 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Det finnes ikke tilbud om spesialskole for barn med adhd. Selv multihandilappede barn står i kø for å få plass og må plasseres på vanlig skole fordi spesialskolen er full Disse barna som faller litt mellom to stoler, de er ikke "annerledes" nok til spesialskole, men fungerer dårlig i vanlig skole, må man finne best mulig hjelp til i den vanlige skolen. De skal ikke i vernet bedrift og bo i bolig med tilsyn, de må lære seg å leve med diagnosen sin blant de som ikke har samme utfordringer. Her har skolene, og ikke minst politikerne, virkelig en jobb å gjøre. Det må midler på plass, det må et samarbeid mellom skole, bup, lærere og spesialpedagoger på plass. Det er ikke gjort på en helg, og det vi kan gjøre enn så lenge er å klage, klage og klage. På alle nivåer, til skolen, til politikere, til fylkesmannen osv Anonymkode: b555c...97f Her fikk gutten med ADHD tilbud om spesialskole, så det er ikke sånn at det ikke eksisterer noen steder. Anonymkode: 2dd7d...537 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144428317-jeg-syns-det-blir-feil-%C3%A5-skylde-p%C3%A5-adhd/page/2/#findComment-149726595 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2022 #33 Del Skrevet 24. mars 2022 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Ja, det er en pågående kamp. Likevel, det var ikke poenget med hi. Det jeg lurer på er om det er normalt for en med adhd å ødelegge og terrorisere medelevene sine, eller om adhden er blitt en hvilepute for de rundt ham. «Han har adhd, så derfor skjer dette. Stakkars.» De andre elevene går på nåler for ikke å provosere, men Geir har jo adhd, så da kan alt skje likevel. Det han gjør får ingen konsekvenser, han må aldri erstatte noe og alle syns så synd på han. Er det normalt at barn med adhd oppfører seg sånn? HI Anonymkode: 5a77e...9fc Jeg har 2 barn med adhd og et stebarn med den adhd(add typen). Alle 3 sliter men ingen av dem har terrorisert sine medelever. Så å skylde på adhd diagnose er etter min mening helt feil. Var en slik gutt i klassen med mitt ene barn, det var ynskyldt for alt, skulle få vandre rundt i jlasserommet fordi det var urolig og ikke klarte sitte stille. Ødela briller for andre og hadde et forrykende temperament. Jeg mener ærligtalt at alt kom av moren sin egen oppførsel, skiftet menn og flyttet inn og ut hos mannfolk. Ingen trygge rammer. Anonymkode: 607e3...9bd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144428317-jeg-syns-det-blir-feil-%C3%A5-skylde-p%C3%A5-adhd/page/2/#findComment-149726617 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2022 #34 Del Skrevet 24. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nettopp, og det er jo der kjernen til problemet ligger. Datteren min er redd for å gå på skolen på grunn av oppførselen til denne gutten som tidvis er direkte livstruende. Jeg VET at han ikke ønsker det slik, jeg VET at foreldrene er fortvilte, men jeg må passe på mitt barn som er livredd hver dag. Hun er heller ikke alene, mange andre unger rundt har det på samme måte, inkludert lillebroren som går i andre klasse. Han hater sfo fordi «Geir» er der. Det er faktisk uholdbart. Hadde vi godtatt at vi ble truet på livet av en kollega nesten daglig? Nei! Hvorfor er det da så om å gjøre at barn som denne gutten for enhver pris skal behandles helt likt som andre barn når han overhode ikke er lik dem? Mener dere virkelig det? Er det jeg som er den slemme her? HI Anonymkode: 5a77e...9fc hvorfor retter du ikke energien din mot skolen og kommunen. Hvis ditt barn er redd for å gå på skolen pga andre elever, må skolen komme på banen med tiltak. Det har ingen hensikt å knytte diagnose til dette. Utfordringen er jo redde barn - det er det du må addressere! Anonymkode: 466e6...cf7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144428317-jeg-syns-det-blir-feil-%C3%A5-skylde-p%C3%A5-adhd/page/2/#findComment-149726630 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2022 #35 Del Skrevet 24. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): hvorfor retter du ikke energien din mot skolen og kommunen. Hvis ditt barn er redd for å gå på skolen pga andre elever, må skolen komme på banen med tiltak. Det har ingen hensikt å knytte diagnose til dette. Utfordringen er jo redde barn - det er det du må addressere! Anonymkode: 466e6...cf7 Utfordringen er voldelige barn som gjør normalt intelligente barn redde. Erfaringsmessig forsøker skolen å feie slike problemer under teppet i det lengste. De synes det er for ubehagelig og vanskelig å forholde seg til. Skal det skje en endring må foreldrene til barna som bli utsatt for vold vøre veldig tydelige. Alle avtaler må være skriftlige. Muntlige avtaler er ikke til å stole på. Alle skader og vold må dokumenteres og anmeldes. Klag til folket med en gang skolen ikke følger opp det som er avtalt. Samarbeid i foreldregruppa om å holde elevene hjemme til skolen kan sikre en trygg skolehverdag. Anonymkode: 94c8a...929 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144428317-jeg-syns-det-blir-feil-%C3%A5-skylde-p%C3%A5-adhd/page/2/#findComment-149726639 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2022 #36 Del Skrevet 24. mars 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): hvorfor retter du ikke energien din mot skolen og kommunen. Hvis ditt barn er redd for å gå på skolen pga andre elever, må skolen komme på banen med tiltak. Det har ingen hensikt å knytte diagnose til dette. Utfordringen er jo redde barn - det er det du må addressere! Anonymkode: 466e6...cf7 Dette! Jeg er mor til et barn med ADHD (med vanlige tilleggsvansker som atferds-, søvn og angstproblematikk), og gjør alt jeg kan for at han og alle rundt skal få den hjelpen de trenger. Det er allikevel begrenset hva vi foreldre rår over av virkemidler når det kommer til skolen, og det er også her sønnen min opplever mest problemer. Jeg kan sitte og gråte på rektors kontor, men så lenge ikke rektor og skolen sørger for nok bemanning og rett oppfølging er det ganske forutsigbart at det oppstår problemer. Jeg har heller ikke anledning til å holde barnet mitt hjemme, det er for det første ikke lov, og for det andre er jeg avhengig av å tjene penger, jeg som alle andre. Problemet i den situasjonen du og dere er i er at skolen ikke følger opp hverken barnet med diagnose eller de andre barna godt nok. Og for å adressere det på en hensiktsmessig måte hjelper det ikke å klage over hvorvidt diagnosen brukes som unnskyldning - det er faktisk knekkende likegyldig. Anonymkode: b4664...e07 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144428317-jeg-syns-det-blir-feil-%C3%A5-skylde-p%C3%A5-adhd/page/2/#findComment-149726641 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2022 #37 Del Skrevet 24. mars 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Utfordringen er voldelige barn som gjør normalt intelligente barn redde. Erfaringsmessig forsøker skolen å feie slike problemer under teppet i det lengste. De synes det er for ubehagelig og vanskelig å forholde seg til. Skal det skje en endring må foreldrene til barna som bli utsatt for vold vøre veldig tydelige. Alle avtaler må være skriftlige. Muntlige avtaler er ikke til å stole på. Alle skader og vold må dokumenteres og anmeldes. Klag til folket med en gang skolen ikke følger opp det som er avtalt. Samarbeid i foreldregruppa om å holde elevene hjemme til skolen kan sikre en trygg skolehverdag. Anonymkode: 94c8a...929 Utfordringen er skolen. Utagerende barn er også smarte. Virker som du har veldig liten forståelse. Anonymkode: 5ed97...c83 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144428317-jeg-syns-det-blir-feil-%C3%A5-skylde-p%C3%A5-adhd/page/2/#findComment-149726650 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2022 #38 Del Skrevet 24. mars 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Utfordringen er skolen. Utagerende barn er også smarte. Virker som du har veldig liten forståelse. Anonymkode: 5ed97...c83 Jeg har ikke skrevet kontrakt om st ikke utagerende barn er smarte. Poenget er at det ikke er noe galt med de elevene som blir redde. Redselen er en naturlig og sunn reaksjon på situasjonen. Skolen erstatter ikke ting som nlir ødelagt av andre elever på skolen. Det er foreldrene som har erstattningsplikt. Hvis de ikke betaler automatisk må det en anmelde til for å ha en mulighet for tvangsinndrivelse. I noen tilfeller kan forsikring også brukes. Det krever gjerne også anmeldelse. Jeg vet godt at både det utagerende barnet og foreldrene kan ha det vanskelig, men alle foreldrene må i første omgang sørge for sitt barns rettigheter. I tillegg vil det å være klar og steil på at endring må skje nå med en gang gjerne gjøre til at skolen faktisk må ta tak. Det er en fordel for alle elevene, også den utagerende. Noen ganger kan foresten løsningen bære enkel. En gang ble et vanskelig mobbetilfelle på vår skole løst ved at eleven som mobbet fikk en is på slutten av hver skoledag så lenge det ikke hadde vært noen episoder den dagen. Anonymkode: 94c8a...929 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144428317-jeg-syns-det-blir-feil-%C3%A5-skylde-p%C3%A5-adhd/page/2/#findComment-149726663 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2022 #39 Del Skrevet 24. mars 2022 Ta kontakt med Statsforvalter. Dette er kommunens ansvar. Anonymkode: 48db2...a0a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144428317-jeg-syns-det-blir-feil-%C3%A5-skylde-p%C3%A5-adhd/page/2/#findComment-149726668 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2022 #40 Del Skrevet 24. mars 2022 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Vi foreldrene har det. Det ble opprettet 9A sak og satt inn diverse tiltak. Blant annet har han en person som passer på, likevel klarer han å ødelegge ting, banke opp og true de andre elevene. HI Anonymkode: 5a77e...9fc Men HAR han faktisk en person som er ekstra tett på? Vi som foreldre til et barn som hadde behov for dette, av helt andre årsaker, fikk ikke engang beskjed fra skolen da de gikk flere uker uten denne oppfølgingen. Var visst sykdom om omrokkeringer. Når enkelte skoler ikke sier fra til de det gjelder engang, så ser jeg ikke for meg at andre foreldre informeres dersom oppfølgingen uteblir. Dersom eleven i deres tilfelle faktisk har en person ved seg gjennom dsgrn så er jo saken enkel ("enkel)" : Vedkommende gjør ikke jobben sin godt nok! Kontakt Statsforvalter igjen mtp ny §9A-sak! Anonymkode: 87102...b60 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144428317-jeg-syns-det-blir-feil-%C3%A5-skylde-p%C3%A5-adhd/page/2/#findComment-149726671 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2022 #41 Del Skrevet 24. mars 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Nettopp, og det er jo der kjernen til problemet ligger. Datteren min er redd for å gå på skolen på grunn av oppførselen til denne gutten som tidvis er direkte livstruende. Jeg VET at han ikke ønsker det slik, jeg VET at foreldrene er fortvilte, men jeg må passe på mitt barn som er livredd hver dag. Hun er heller ikke alene, mange andre unger rundt har det på samme måte, inkludert lillebroren som går i andre klasse. Han hater sfo fordi «Geir» er der. Det er faktisk uholdbart. Hadde vi godtatt at vi ble truet på livet av en kollega nesten daglig? Nei! Hvorfor er det da så om å gjøre at barn som denne gutten for enhver pris skal behandles helt likt som andre barn når han overhode ikke er lik dem? Mener dere virkelig det? Er det jeg som er den slemme her? HI Anonymkode: 5a77e...9fc Synest ikke du er den slemme. Når han fungerer så dårlig i forhold til andre barn må skolen finne på noe som fungerer. Ditt og andres barn skal ikke ha en dårlig skolehverdag pga det barnet. Kniv på skolen?Er direkte livsfarlig ! Det barnet som utadgerer og har kniv kan være fare for andre. Min datter fungerer i vanlig klasse. Hun sliter sosialt og kan misforstå situasjoner. Ellers er hun moden for alderen. Anonym bruker skrev (5 timer siden): Nettopp, og det er jo der kjernen til problemet ligger. Datteren min er redd for å gå på skolen på grunn av oppførselen til denne gutten som tidvis er direkte livstruende. Jeg VET at han ikke ønsker det slik, jeg VET at foreldrene er fortvilte, men jeg må passe på mitt barn som er livredd hver dag. Hun er heller ikke alene, mange andre unger rundt har det på samme måte, inkludert lillebroren som går i andre klasse. Han hater sfo fordi «Geir» er der. Det er faktisk uholdbart. Hadde vi godtatt at vi ble truet på livet av en kollega nesten daglig? Nei! Hvorfor er det da så om å gjøre at barn som denne gutten for enhver pris skal behandles helt likt som andre barn når han overhode ikke er lik dem? Mener dere virkelig det? Er det jeg som er den slemme her? HI Anonymkode: Anonymkode: 788c9...fb4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144428317-jeg-syns-det-blir-feil-%C3%A5-skylde-p%C3%A5-adhd/page/2/#findComment-149726774 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2022 #42 Del Skrevet 24. mars 2022 Diagnosen er IKKE en unnskyldning. Når barn er redd for å gå på skole så er det ikke lenger greit. Siden dere ikke blir hørt ville jeg snakket med andre foreldre om å vurdere det å bytte skole eler klasse. Om 15 - 20 elever forsvinner ut eller planlegger å forsvinne ut så vil de måtte begynne å ta tak i ting. Anonymkode: 85bc8...589 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144428317-jeg-syns-det-blir-feil-%C3%A5-skylde-p%C3%A5-adhd/page/2/#findComment-149726815 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2022 #43 Del Skrevet 25. mars 2022 Anonym bruker skrev (På 23.3.2022 den 17.57): Vi foreldrene har det. Det ble opprettet 9A sak og satt inn diverse tiltak. Blant annet har han en person som passer på, likevel klarer han å ødelegge ting, banke opp og true de andre elevene. HI Anonymkode: 5a77e...9fc Han feiler nok mer enn bare ADHD, men det har de ikke lov å fortelle deg om. Anonymkode: 9807a...c34 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144428317-jeg-syns-det-blir-feil-%C3%A5-skylde-p%C3%A5-adhd/page/2/#findComment-149727414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #44 Del Skrevet 28. mars 2022 On 3/23/2022 at 5:46 PM, Anonym bruker said: I klassen til datteren min (4. klasse) er det en gutt med adhd. Denne gutten har store utfordringer når det kommer til … alt. Klassen er plaget med at han stadig finner på ting, noen ganger irriterende, andre ganger direkte livsfarlige. I går gikk det hardt for seg igjen. Han stappet en sekk i do, han ødela en jakke, og han grisebanket en gutt i klassetrinnet under. Så kom reaksjonen fra klasseforstander som som vanlig kalte det en dårlig dag og at «Geir» var veldig lei seg for det som hadde skjedd. For noen uker siden hadde han med en kniv på skolen og i fjor høst ødela han alle syklene i sykkelstativet. Så da lurer jeg på - er det riktig å skylde på adhd for slike ting som «Geir» gjør? Jeg begynner å bli litt lei av at handlingene aldri får noen konsekvenser, kun en liten klapp på skulderen med unnskyldningen «det er adhd, han kan ikke noe for det.» For ordens skyld har det vært opprettet en 9A sak, uten noen form for endringer. Hva tenker dere? Anonymkode: 5a77e...9fc Man skal ta hensyn til han,men han skal ikke oppføre seg slik. vet flere i en klassen på skolen har sluttet pga en med Adhd som gjør som han vil og lærerene bare unnskylder han Anonymkode: b5032...23b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144428317-jeg-syns-det-blir-feil-%C3%A5-skylde-p%C3%A5-adhd/page/2/#findComment-149729118 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå