Anonym bruker Skrevet 23. mars 2022 #1 Skrevet 23. mars 2022 Jeg vet aldri når jeg skal avslutte en mailsamtale. Kan noen gi meg tips? I mange jobber får folk mange mail de må håndtere. Det er jo ingen grunn til å sende fler. Samtidig er det jo vanlig høflighet å takke for hjelpen. Nylig måtte jeg for eksempel sende en mail til professoren på et kurs jeg går, med et faglig spørsmål. Jeg fikk et hyggelig og oppklarende svar. Sender jeg da en svarmaile og sier tusen takk, eller lar jeg det være for at han skal få en mail mindre å åpne? Begge deler føles feil. Anonymkode: d3082...2a8
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2022 #2 Skrevet 23. mars 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg vet aldri når jeg skal avslutte en mailsamtale. Kan noen gi meg tips? I mange jobber får folk mange mail de må håndtere. Det er jo ingen grunn til å sende fler. Samtidig er det jo vanlig høflighet å takke for hjelpen. Nylig måtte jeg for eksempel sende en mail til professoren på et kurs jeg går, med et faglig spørsmål. Jeg fikk et hyggelig og oppklarende svar. Sender jeg da en svarmaile og sier tusen takk, eller lar jeg det være for at han skal få en mail mindre å åpne? Begge deler føles feil. Anonymkode: d3082...2a8 Du svarer. Det er normal høflighet fordi han har hjulpet deg. Anonymkode: 796e1...302
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2022 #3 Skrevet 23. mars 2022 Her svarer du selvsagt! Men han svarer på din takkemail behøver du ikke å svare med mindre han spør noe. Hilsen en som får mye dilldall på epost Anonymkode: 87bdc...aea
LillaGorilla♥♥ Skrevet 23. mars 2022 #4 Skrevet 23. mars 2022 Jeg ville takket for hjelpen, ja. Jeg får- og sender- mange mailer i min jobb, å takke for hjelpen ser jeg på som normal høflighet.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2022 #5 Skrevet 23. mars 2022 Jeg bruker å takke for hjelpen uansett hvem det er så lenge jeg har stilt et spørsmål og fått svar på det. Anonymkode: fcd5e...308
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2022 #6 Skrevet 23. mars 2022 Takk for svar. Selv synes jeg ofte slike takkemail bare er noe heft. Da er det nok bare jeg som er litt rar der. 😊 Anonymkode: d3082...2a8
Glitrerose Skrevet 23. mars 2022 #7 Skrevet 23. mars 2022 Jeg er enig i at det er heft, men like fullt er det folkeskikk, og sistnevnte trumfer førstnevnte.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2022 #8 Skrevet 23. mars 2022 Jeg kjenner ofte på det samme. En ting er at man alltid svarer og/eller takker eksterne, men hva gjør man med kollegaer. Jeg får stadig Mail med kan du fikse xxx eller arkivere yyy. Det er ting som er en selvfølge at jeg gjør, det kommer under arbeidsoppgavene mine, men skal jeg da svare ja, det fikser jeg. Eller holder det å bare gjøre det? Anonymkode: 83305...d75
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2022 #9 Skrevet 23. mars 2022 Just now, Anonym bruker said: Jeg kjenner ofte på det samme. En ting er at man alltid svarer og/eller takker eksterne, men hva gjør man med kollegaer. Jeg får stadig Mail med kan du fikse xxx eller arkivere yyy. Det er ting som er en selvfølge at jeg gjør, det kommer under arbeidsoppgavene mine, men skal jeg da svare ja, det fikser jeg. Eller holder det å bare gjøre det? Anonymkode: 83305...d75 Du bør jo svare slik at de vet det blir gjort? Epost er en del av hverdagen og mange av oss får mye epost. Jeg pleier å avtale med nære kolleger at de feks ikke trenger å sende bekreftende epost om møter, men bare hvis de ikke kan. Slipper noen hundre epost i året pga det Anonymkode: 87bdc...aea
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2022 #10 Skrevet 23. mars 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg kjenner ofte på det samme. En ting er at man alltid svarer og/eller takker eksterne, men hva gjør man med kollegaer. Jeg får stadig Mail med kan du fikse xxx eller arkivere yyy. Det er ting som er en selvfølge at jeg gjør, det kommer under arbeidsoppgavene mine, men skal jeg da svare ja, det fikser jeg. Eller holder det å bare gjøre det? Anonymkode: 83305...d75 Her er det jo du som setter standarden. Om du ikke svarer så vil alle anta at det gjøres. Hvis du en gang glemmer det, har du da ikke et sikkerhetsnett der noen andre kan fange det opp. Da barna mine gikk på SFO var jeg alltid nøye med å gi beskjed ved fravær. Dette fordi jeg ønsket at det skulle bli fanget opp om de en dag ikke kom som avtalt slik at vi fikk beskjed med en gang. Vet om noen foreldre (andet sted) som var slepphendt med å gi beskjed om barnet kom eller ikke. Den gangen barnet hadde tatt seg en avstikker på vei til skolen og gått seg bort var det ingen som varslet og det ble ikke oppdaget før noen turgåere fant barnet mange timer inn i skoledagen. Anonymkode: fb0f8...bbb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå