Gå til innhold

Kan han bli dårlig av yogurt med på skolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en småspist gutt som går på skole,har sendt med Go morgen yogurt som han kan drikke å det har fungert bra. Da har han spist hvertfall en skive også. Sender jeg yogurt i beger så spiser han kun det,for det tqr visst myye lengre tid å spise. Men nå reagerte en vennine å sier at han kan bli syk av å spise yogurt som har ligget flere timer i sekken. Burde jeg slutte å gi yogurt på skolen? 

Anonymkode: e0361...3ca

Fortsetter under...

Skrevet

Hvordan kan han bli syk av det, da? Du får be henne forklare nærmere, for det skjønner jeg ikke. Youghurt holder seg helt fint noen timer i 20 grader (som det vel er i et norsk klasserom). 

Mine barn har hatt youghurt med i alle år og har aldri blitt syk. 

Anonymkode: d667c...554

Skrevet

Flere timer? Når spiser de hos dere? Her spiser de 10.30, nøyaktig to timer etter at skolen begynner. Den rekker ikke bli ødelagt på den tiden

Anonymkode: 00eac...a7c

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Flere timer? Når spiser de hos dere? Her spiser de 10.30, nøyaktig to timer etter at skolen begynner. Den rekker ikke bli ødelagt på den tiden

Anonymkode: 00eac...a7c

Her blir den liggende i sekken si 15 min før skolen ringer inn, til de spiser kl 11. Dvs 2 timer og 45 minutter.. Jeg sender aldri med yoghurt. 

Anonymkode: 93f93...f95

Skrevet

Ikke noe problem å oppbevare yoghurt i romtemperatur noen timer. Det er jo et syrnet produkt og tåler mye. 

Anonymkode: 4b2fc...a44

Skrevet

Jeg pleier også å sende med yoghurt på skolen, men legger da et kjølelement ved siden av. Ikke fordi det er nødvendig, men sønnen min foretrekker yoghurten kald. Da holder pålegget i matboksen seg bedre også. :)

Anonymkode: 22340...4b8

Annonse

Skrevet

Nei, det blir ikke dårlig. For noen år siden fant jeg igjen en yoghurtboks i en pose under senga til minstemor. Den hadde ligget der i flere mnd, og var akkurat like god. Så yoghurt blir ikke dårlig etter et par timer i sekken, det er i allefall sikkert👍

Anonymkode: 76955...e6b

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Her blir den liggende i sekken si 15 min før skolen ringer inn, til de spiser kl 11. Dvs 2 timer og 45 minutter.. Jeg sender aldri med yoghurt. 

Anonymkode: 93f93...f95

Det er et syrnet produkt, så hva ille kan skje med den om den er litt varm? Bli sur…?

Anonymkode: d667c...554

Skrevet

Jeg sender med yoghurt. Pga lang vei til skolen (ca 1 time) blir det mellom 4 og 5  timer før youhurten spises. Aldri tenkt det skulle være et problem. Syrnet produkt, tåler godt dette. Yuoghurt har blitt liggende i skolesekken i flere dager, og har vært like god. (lar riktignok ikke barnet spise dette, men har smakt på det selv og den var helt ok.) 

Anonymkode: 42136...c06

Skrevet

Folk spiste mat i tysenvis av år før kjøkeskapet ble oppfunnet. Det løste de blant annet ved å lage yoghurt av melken slik at den skulle tåle lagring.

Har aldri tenkt tanken at yoghurt i sekken skulle være ugreit.

Anonymkode: ae49b...6b7

Skrevet

Helt uproblematisk, yoghurt er jo allerede et syrnet melkeprodukt, det tåler veldig mye før det blir dårlig altså.

Syrnet melk og yoghurt ble jo "oppfunnet" fordi de ikke hadde kjøleskap.

Du får kjøpt sånne bittesmå fryseelementer som du kan putte i matboksen da, så holder maten seg kald lenger. Men du trenger det overhodet ikke.

Datteren min har yoghurt med på skolen flere dager i uken.

Anonymkode: 0d5ae...791

Skrevet

Det er ikke farlig å ha joghurt ytenfor kjøleskapet noen timer. Til og med vanlig melk tåler det.

Anonymkode: 57de9...0cd

Skrevet

Han kan bli syk sier hun. Har har ikke blitt syk svarer du. 

Det er så mye hysteri om mat nå. 

Anonymkode: 179da...bce

Annonse

Skrevet

Alltid sendt med ungene joghurt, de er 17, 14 og 9 nå. De har aldri blitt syke av det.

Anonymkode: a12a3...45a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...