Gå til innhold

Slutten av 40 årene

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Huden er ikke rynkete og slapp i slutten av 40-årene. Og jeg har ikke mensen mer, og det er bare en lettelse. Min kvinnelighet satt visst ikke i noen blodige bind likevel, gitt!

Anonymkode: c2cb1...227

Selvsagt er huden rynkete og slapp i slutten av 40-årene. Jeg har iallefall aldri sett noen som ikke har stygg hud i den alderen. Bortsett fra de som propper seg full av fillers, men de er jo stygge på en annen måte.

Anonymkode: 05c17...49b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (På 23.3.2022 den 8.29):

Jeg tenker ja. 

Hvor gammel er du?

Anonymkode: 87227...6c8

Skrevet

Fysisk har man forfalt i flere år innen man er i slutten av 40-årene. Kroppen bruker kortere tid på å bygge seg opp enn på å forfalle. Den bygger seg opp på va 25 år, og så starter forfallet. Heldigvis går det så sakte at man ikle merker stor forskjell fra dag til dag.

Mentalt sett tror jeg man er i sin beste alder fra 40-60. 

Anonymkode: 01960...c5a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvor gammel er du?

Anonymkode: 87227...6c8

42.

Skrevet

Hvordan man takler å bli eldre har mye med hvem man er å gjøre. De som mister jobbtilbud og inntekt blir jo ikke særlig trygge på seg selv og har det så himla bra. Det blir sikkert lettere etterhvert men det er jo en hard overgang. 

De som har oppnådd masse fordeler og medgang på grunn av utseendet har det jo også tøffere når den fordelen blir mye mindre. 

De som ikke har vært så attraktive og også har trygge jobber er vel av dem som kommer heldigste ut ved å bli eldre. 

Anonymkode: ffbf0...688

Skrevet

Forskning viser at kvinner i alderen 40 - 70 er i mye bedre fysisk form enn sine yngre medsøstre. Det kan skyldes at de eldste ikke hadde tilgang på det dårlige kostholdet som unge i dag. De har vokst opp med et nøkternt kosthold uten brus, godteri og junkfood. De har gjennom barne- og ungdomsår vært mye mer aktive enn hva situasjonen for unge i dag er. Derfor er voksne kvinner faktisk yngre enn dagens 25 åringer! At huden eldes, er man gjerne helt innforstått med, og som voksen er dette slike ting man ikke engang tenker på. Dette er bare en av de tingene som er så deilig med å bli gammel: man bryr seg ikke lenger om slike ubetydelige tulleting.

Anonymkode: 14bb0...cdc

Skrevet

Etter fyllte 47 år så har livet bare gått oppover og fyller 50 sener i år, og skulle ønske at livet mitt forblir slik. Sugergod helse, aktiv , jobb, god økonomi og ikke minst trygg på meg selv. Overgangsalderen kom brått og var faktisk ikke engang klar over det, så null problemer på den kanten.

Skrevet

Det er jo kjedelig å bli gammel, men satser på 30 gode år til 🙂

Anonymkode: 37e2e...d6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...