Gå til innhold

Slutten av 40 årene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker du da at man har hatt den beste delen av livet? Og at det er overgangsalder og nedover bakke resten. 

Anonymkode: c9ba6...86e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri vært så lykkelig, fornøyd, klok og ikke minst RIK som jeg har vært etter 40-årsdagen, så nei. Dette er herlig. Livet blir bare bedre!

Anonymkode: c2cb1...227

Skrevet

På ingen måte. Er 51 år og har det topp og ser frem til mange fine år. 

Anonymkode: 42fca...3d2

Skrevet

Hvorfor er overgangsalder dårlig? Og hvorfor tenker du at det går nedover fra midtveis i livet og ut? Det er da etter femti at ungene blir store, lønna er god, lånet er lite, helsa er stort sett fremdeles der og friheten roper på deg. Jeg har riktignok begynt å knake her og der, men jeg har et bedre liv nå enn da jeg var 30, og ser ingen grunn til at det skal bli nevneverdig dårligere i årene som kommer. 

Skrevet

Jeg tenker ja. 

Anonymkode: 05c17...49b

Skrevet

De beste årene er vel i fortid. Men det er mye fint igjen. Tenk om en kan få være en frisk pensjonist i mange år, det tror jeg er fantastisk!

Anonymkode: 5667b...e6e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

De beste årene er vel i fortid. Men det er mye fint igjen. Tenk om en kan få være en frisk pensjonist i mange år, det tror jeg er fantastisk!

Man er da ikke pensjonist i slutten av 40 årene 😂

Anonymkode: a0b75...72b

Skrevet

For meg var overgangsalderen helt fantastisk, det åpenbare er jo at mensen forsvinner, pms forsvinner osv.

Men kvisene forsvinner og huden er finere enn noen gang, og best av alt, migrenen forvant 🙂

At livet slutter når man er 45 tror bare de som er 20 år...

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Man er da ikke pensjonist i slutten av 40 årene 😂

Nei, det har jeg da heller aldri sagt. Det jeg sa er at mye godt fortsatt ligger i framtida.

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

For meg var overgangsalderen helt fantastisk, det åpenbare er jo at mensen forsvinner, pms forsvinner osv.

Men kvisene forsvinner og huden er finere enn noen gang, og best av alt, migrenen forvant 🙂

Huden er jo ikke "finere enn noen gang" når den er rynkete og slapp :D Og jeg tror jeg vil føle meg mindre kvinne når jeg ikke lenger har mensen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg har samme opplevelse. Litt slitsomt med hetetokter men år, men småtteri i forhold til menssmerter og migrene.

Anonymkode: 4dba5...758

Skrevet

Tror, så sant helsen holder, at det blir det man gjør det til. De som forventer det blir dårligere vil nok oppleve at det blir slik, og motsatt.

Anonymkode: 8dbcc...433

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Har aldri vært så lykkelig, fornøyd, klok og ikke minst RIK som jeg har vært etter 40-årsdagen, så nei. Dette er herlig. Livet blir bare bedre!

Hehe, ja, økonomien er definitivt bedre i førtiåra enn i tjueåra ;)

Og til tross for flere kilo og rynker, så er jeg mer fornøyd med hvordan jeg ser ut nå, enn jeg var da jeg var 20- selv om jeg gjerne objektivt sett var penere da. Forskjellen er bare at jeg er tryggere på meg selv og er klar over hva som er viktigst i livet. 

Skrevet

Nå er jeg bare 41, men jeg ser for meg at det snart kommer en krise. Her er økonomien dårligere enn da jeg var 20, jeg er tjukkere, og jeg er mye mindre sikker på meg selv. Hvorfor er jeg det tro? Det er nesten som at jo mer jeg lærer, jo mer innser jeg at jeg ikke kan, og jo mer usikker blir jeg på meg selv. 

Anonymkode: 5ee24...8fa

Skrevet

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Tenker du da at man har hatt den beste delen av livet? Og at det er overgangsalder og nedover bakke resten. 

Nei, hvorfor tror du det, HI?

Anonymkode: db176...623

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei, hvorfor tror du det, HI?

At kroppen knirker, foreldre går bort osv. Håper så klart på noe positivt og. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Man tar valg om å gjøre det man kan for å holde best mulig helse hele livet innenfor de mulighetene man har... eller man lar den forfalle unødvendig.

Alle vil dø en gang, sett heller pris på tiden mens de er der hos deg enn å gå og vente og fokusere på at de skal dø.

Jeg så en 100-åring på tur i dag - gikk bratt bakke også! Gjør du? :)

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du vet hva vi sier om barn og oppdragelse, alle aldre har sin sjarm, og sine utfordringer.

Det gjelder hele livet det.

Alle faser av livet har sine fine ting, og sine litt mer slitsomme eller utfordrende ting. 

Jeg personlig synes det å være i slutten av 40 årene er helt topp, har ingen ønske om å være 20 igjen altså ;)

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Man tar valg om å gjøre det man kan for å holde best mulig helse hele livet innenfor de mulighetene man har... eller man lar den forfalle unødvendig.

Alle vil dø en gang, sett heller pris på tiden mens de er der hos deg enn å gå og vente og fokusere på at de skal dø.

Jeg så en 100-åring på tur i dag - gikk bratt bakke også! Gjør du? :)

Prøver å holde meg litt i form. Om ikke ekstremt aktiv så litt. Noen kilo har jeg fått ekstra på kroppen. 

Du har rett med det med å sett prisen på tiden man har med dem, men gruer meg til hvor tungt det blir uten dem. 

Det er virkelig imponerende at noen er 100 år og så sprek 😊 Litt fjellturer vår og sommer sesongen prøver jeg å få til. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Du vet hva vi sier om barn og oppdragelse, alle aldre har sin sjarm, og sine utfordringer.

Det gjelder hele livet det.

Alle faser av livet har sine fine ting, og sine litt mer slitsomme eller utfordrende ting. 

Jeg personlig synes det å være i slutten av 40 årene er helt topp, har ingen ønske om å være 20 igjen altså ;)

Veldig klokt sag og det er sant. Er opp og nedturer hele livet igjennom. 

Godt du trives der du er i livet 😊

Skrevet

Aldri har livet vært så godt som nå, jeg er 53! Voksen, klok, har livserfaring, utdanning, god jobb, vanvittig god økonomi, stort hus, hytter, biler, båt, voksne barn, venninner som også er frie og kan møtes til et glass vin når som helst. Ikke trenger vi barnevakt, og ikke trenger vi og vente til lønna kommer! Kan handle og reise når jeg vil, trygg på meg selv, bryr meg ikke om hva andre mener. Jeg tenker med gru tilbake på 20-30 åra, som fattig småbarnsmor, uten selvtillit og så mange umodne tanker og umidne, ukloke venner! Takk og pris for at den tia er forbi! 

Anonymkode: 14bb0...cdc

Skrevet

Jeg føler meg ung, men det er trist å se at alle vennene nå er blitt gamle. Haha, lever i min egen verden kan du si!

Anonymkode: 38114...0ae

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Aldri har livet vært så godt som nå, jeg er 53! Voksen, klok, har livserfaring, utdanning, god jobb, vanvittig god økonomi, stort hus, hytter, biler, båt, voksne barn, venninner som også er frie og kan møtes til et glass vin når som helst. Ikke trenger vi barnevakt, og ikke trenger vi og vente til lønna kommer! Kan handle og reise når jeg vil, trygg på meg selv, bryr meg ikke om hva andre mener. Jeg tenker med gru tilbake på 20-30 åra, som fattig småbarnsmor, uten selvtillit og så mange umodne tanker og umidne, ukloke venner! Takk og pris for at den tia er forbi! 

Anonymkode: 14bb0...cdc

Hørtes perfekt ut. Jeg har det ikke sånn. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 2022-3-23 den 2.14):

Det der har blitt forsket på. Trodde det var 50 og 60 som var de beste jeg. 😊

Anonymkode: ba50e...ddd

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 23.3.2022 den 9.33):

Huden er jo ikke "finere enn noen gang" når den er rynkete og slapp :D Og jeg tror jeg vil føle meg mindre kvinne når jeg ikke lenger har mensen. 

Huden er ikke rynkete og slapp i slutten av 40-årene. Og jeg har ikke mensen mer, og det er bare en lettelse. Min kvinnelighet satt visst ikke i noen blodige bind likevel, gitt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...