Gå til innhold

Hvilken husfarge til rød takstein?

Anbefalte innlegg

Vi må male huset vårt i sommer. Taksteinen er rød, noe jeg synes gir oss ferre alternativer når det gjelder farger. Jeg ønsker muligens hvitt, men alle de 4 nærmeste naboene har samme farge som vi har nå. Lys gult/vaniljefarget. 

Anonymkode: 93830...5d7

Fortsetter under...

Hvitt er fint. Grønt også, faktisk - men da er det viktig at dere finner riktig grønnfarge som går med taket. "Rødt tak" er jo ikke bare rødt, mange slike røde tak har mer oransjgult i sin rødfarge. Er det mer oransje så kan mørkt brunt med lyse karmer også bli fint.

Men jeg ville nok gått for hvitt selv :)

Anonymkode: 9ca36...62a

Annonse

Hvitt er fint til rød stein. Regelen er som følger: Mørkere farger, oftere maling pga at flaten blir langt varmere og mer uttørking av treverket. Hvitt blir fort grodd av mose pga, kaldere overflate Det mest ideelle hvis man ikke elsker å male hus utvendig, er nok en lysere farge. Selv har jeg hvitt og trenger ikke male hele huset samtidig, da hvitt hus faktisk ikke kan blekes slik fargede hus blir. Må vaske ofte. Er ganske sikker på at mange hus i "dempet sort" har skiftet farge om ti år, hvis ikke eier er glad i å male da :)

Endret av prekæs

Alt annet enn grått tenker jeg, det er altfor mange grå hus nå.

Jeg synes det var så fint før, når det var litt variasjon på husfargene, blått, gult, grønt osv.

Broren min har gult hus med rødt tak, det er så fint. Blir i godt humør bare jeg tenker på det, klar gul farge 🌞

Huset vårt er brunt, litt over mot beige. Veldig kjedelig, men har nå hatt den fargen siden vi kjøpe det

Anonymkode: 98c86...4bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...