Gå til innhold

Ta opp lån eller sosialhjelp ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har utbetalt rundt 10000 kr i mnd nå. 
Har solgt unna det som kan selges, sagt opp strømmetjenester osv. snart brukt opp sparepenger 

har fått jobb fra høsten av så dette er jo bare midlertidig. 
 Husleien er på 10500  så bare der er jeg i minus. 

klarer meg i mars og april , men mai, juni, juli og august  har jeg i teorien ikke penger når  husleien er betalt. 

Kan jeg kontakte sosial tjenesten eller ta opp lån? Hva hadde du gjort? 

Det er ikke synd på meg . 
livet har skjedd, corona, permittering og endelig kommet meg vekk fra en dårlig ektemann. 

Anonymkode: 80c48...18a

Skrevet

Du får ikke sosialhjelp fordi du velger å betale ned på gjelden nei. Da kunne jo bare alle gjort det. NAV hjelper ikke med å nedbetale gjeld.

Anonymkode: a8b17...de0

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du får ikke sosialhjelp fordi du velger å betale ned på gjelden nei. Da kunne jo bare alle gjort det. NAV hjelper ikke med å nedbetale gjeld.

Betale gjeld? Hun snakker om å ta opp lån betale husleie og andre nødvendigheter.

HI, kontakt NAV for å få hjelp!

Anonymkode: d6a28...749

Skrevet

Det høres direkte dumt ut å ta opp forbrukslån i din situasjon.

Søk supplerende sosialhjelp. Og søk jobber. Det er skrikende behov for tilkallingsvikarer i barnehager, SFO og sykehjem i de fleste kommuner for tiden. 

Anonymkode: e18fc...a0c

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Betale gjeld? Hun snakker om å ta opp lån betale husleie og andre nødvendigheter.

HI, kontakt NAV for å få hjelp!

Nei hun betaler ned gamle regninger så hun ikke har råd til husleie,det skal ikke NAV dekke.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nei skal evt ta opp lån for å slippe å gå på nav. 
jeg sitter i denne sitvasjonen nesten helt frivillig   Når jeg ble permittert fra jobben pga covid hadde jeg ork og tid til å komme meg vekk fra mannen jeg bodde med. 

Skrevet

Søk om supplerende sosialhjelp. Da får du for 3 mnd av gangen og slipper å søke hver mnd

Anonymkode: 85363...cb0

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nei hun betaler ned gamle regninger så hun ikke har råd til husleie,det skal ikke NAV dekke.

Hvor leser du det??? Utbetalt 10.000,- og 10.500,- i leie. Hvor i alle dager står det om regninger??

Anonymkode: 62a3c...4cd

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det høres direkte dumt ut å ta opp forbrukslån i din situasjon.

Søk supplerende sosialhjelp. Og søk jobber. Det er skrikende behov for tilkallingsvikarer i barnehager, SFO og sykehjem i de fleste kommuner for tiden. 

Anonymkode: e18fc...a0c

Jeg er alene med spedbarn så «kan»ikke jobbe 

så mye. 
men jobber litt når mamma kan være her med babyen . 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tror du sliter alvorlig med leseforståelse. Det står ikke et kvekk om gamle regninger.

Skrevet

Hva mener du med at du "i teorien" ikke har penger fra mai og ut august?? 

Anonymkode: 8045f...8c3

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det står da ingen steder at hun gjør det.

Anonymkode: 85363...cb0

Skrevet

Be om hjelp hos nav. Det er dette de er til for.

Skrevet

Hvis du er alene med barn så kan du har rett på overgangstønad, kontantstøtte, spedbarnstillegg, dobbel barnetrygd osv. Hva med barnebidrag? Kontakt Nav, så får du oversikt over diverse stønader. 👍evt søke om bostøtte? Det er bare å søke på alt, i verste fall får du avslag.  

Anonymkode: a10c2...ce0

Skrevet

Får du alt du har krav på ? Søk hjelp på NAV i morgen . Lykke til. 

Anonymkode: 80eb5...34d

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Hva mener du med at du "i teorien" ikke har penger fra mai og ut august?? 

For jeg har jo mine  ca 10000 utbetalt. Det er jo mindre enn husleien. Har fått låne  av mamma de siste 500. Så jeg har ikke penger. 
 Det siste av sparepengene mine  går nå i april.  
i september begynner jeg å få vanlig lønn så da blir ting greit igjen. Jeg har ordnet dagmamma  for at jeg skal kunne jobbe.  

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Får du alt du har krav på ? Søk hjelp på NAV i morgen . Lykke til. 

Anonymkode: 80eb5...34d

Jeg får ikke noe fra nav nå, kun barnetrygd.

jeg har tenkt at dette er midlertidig så dette går bra så jeg har hørt at før du får hjelp hos nav må du bruke opp sparepenger, selge bil, hus osv. 

Jeg har rømt fra voldelig mann. 
Jeg var ung og dum. Flyttet inn til han.  Ikke tenkt så mye over hva som var lurt. 
kom meg bort når jeg ble gravid og ble permittert  da hadde jeg ork å en veldig god grunn til å komme meg bort. 
Hadde begynt å spare penger hemmelig for å ha økonomi til å stikke men tenkte ikke på covid og at jeg  plutselig ble gravid når det egentlig passet dårligst. 

Jeg har det endelig bra 😀😀

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

For jeg har jo mine  ca 10000 utbetalt. Det er jo mindre enn husleien. Har fått låne  av mamma de siste 500. Så jeg har ikke penger. 
 Det siste av sparepengene mine  går nå i april.  
i september begynner jeg å få vanlig lønn så da blir ting greit igjen. Jeg har ordnet dagmamma  for at jeg skal kunne jobbe.  

Ok. Da må du kontakte Nav som de andre her også sier. Du har krav på hjelp. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg får ikke noe fra nav nå, kun barnetrygd.

jeg har tenkt at dette er midlertidig så dette går bra så jeg har hørt at før du får hjelp hos nav må du bruke opp sparepenger, selge bil, hus osv. 

Jeg har rømt fra voldelig mann. 
Jeg var ung og dum. Flyttet inn til han.  Ikke tenkt så mye over hva som var lurt. 
kom meg bort når jeg ble gravid og ble permittert  da hadde jeg ork å en veldig god grunn til å komme meg bort. 
Hadde begynt å spare penger hemmelig for å ha økonomi til å stikke men tenkte ikke på covid og at jeg  plutselig ble gravid når det egentlig passet dårligst. 

Jeg har det endelig bra 😀😀

Du har krav på stønad fram til du kan ut i jobb, snakk med NAV i morgen! Kanskje har du krav på etterbetaling også?

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Jeg er alene med spedbarn så «kan»ikke jobbe 

så mye. 
men jobber litt når mamma kan være her med babyen . 

Overgangsstønad, bostøtte, utvider barnetrygd, barnebidrag. Vil tro du skal klare deg på dette

Anonymkode: 31e49...0e2

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Hvorfor sitter du å dikter opp ting?

Anonymkode: 30d8e...bc6

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Overgangsstønad, bostøtte, utvider barnetrygd, barnebidrag. Vil tro du skal klare deg på dette

Bostøtte søker du fra kommunen, det andre er nav og noe du har rett på.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke søkt på det.

men skal ringe NAV i morgen. 

Skrevet

Så flott du kom deg bort fra voldelig mann!!! Kontakt NAV, du har krav på en del stønader som nevnt over. Det er ikke sikkert du trenger sosialhjelp en gang. 

Anonymkode: d0d1d...51e

Skrevet

Bra jobbet! Ikke ta opp lån for dette. Du kan begynne søknader allerede i kveld via nettet. Bostøtte, ekstra barnetrygd, sosial støtte osv. Har du kontrakt på jobben så kan det være at du slipper å være med på aktiviter som jobbsøknad osv. 

Lykke til. 

Anonymkode: 43af0...73e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...