Gå til innhold

Hukommelsestap og konsentrasjon etter corona

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg klarte å holde meg unna corona, helt til alle tiltak ble fjernet. Jeg og barna fikk corona i midten av februar. 
Jeg begynte i ny jobb idag innenfor kundeservice, jeg hadde sett fram til å begynne der. Har mistet jobben 2 ganger ila corona pandemien. 
I dag fikk jeg seriøst det 100 % bekreftet at jeg faktisk er blitt stokk «dum». (Det føles slik akkurat nå)

Jeg merket jo etter corona at glemte ting veldig fort og ord jeg brukte før er plutselig borte. 
F.eks når jeg åpner kjøleskapet så husker jeg ikke hva jeg skulle hente, blir stående å tenke å tenke. Går tilbake samme rute for å prøve å huske hva jeg skulle hente, så kommer jeg på hva jeg skulle hente.
Til jeg da har gått samme rute igjen til kjøleskapet så glemmer jeg igjen.

Ofte når jeg også snakker til barna så glemmer jeg hva jeg skulle si. Dette bekymrer meg så fælt. Jeg har lest på nettet at dette kan være ettervirkning etter covid, så lenge som 8 måneder. 
Jeg er veldig usikker om jeg skal forsette med jobben da jeg glemmer ting veldig lett og eier ikke konsentrasjon og blir også veldig fort sliten. Jeg var ikke alvorlig syk når jeg hadde corona. Hadde bare frysninger, slapp, hoste og var litt tungpustet. Det gikk over etter 2 uker. 
Jeg har også hatt mye motgang de siste 2 årene med traumer uten at jeg skal gå i detaljer. 

Under opplæring i dag så merket jeg hvor dårlig hukommelsen min er blitt - mannen som hadde opplæring med meg må sikkert tenke at jeg er stokk dum. Så fort han var borte og jeg skulle gjøre oppgavene selv så husket jeg nesten ingenting. 

bør jeg ta screeningundersøkelse? Er det noen som opplever det samme som meg?

Anonymkode: bd7b5...4fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde corona i begynnelsen av desember, lurer noen ganger på om jeg begynner å bli dement. Klarer ikke mye stimuli, blir helt utslitt.

Anonymkode: 19d2c...34c

Skrevet

Ha penn og papir ved siden av deg, skriv ned nye ting du lærer. Alt kan du ikke skrive ned, men ta det viktigste. 
Vi lærer alle på ulike måter, kanskje du nå trenger en ekstra ting for at det skal sitte. Mitt ene barn har slitt mye med søvnen i perioder pga en sykdom når hun var yngre. Hun måtte bruke penn og papir i mange år. Dette var det lille virkemiddelet hun trengte for å få ting til å sitte. Ofte trengte hun ikke å lese notatene senere, men som oftes holdt det at hun skrev det ned. Noen ganger tittet hun på notatene og da satt det. 
Nå vet vi at dette har en sammenheng med periodene hun sov dårlig, men hun sier nå at hun følte seg dum i de periodene. 

Anonymkode: a5c58...0f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...