Gå til innhold

CPAP - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal utredes for søvnapné og en av mulighetene da er at jeg trenger CPAP. Det virker veldig ubehagelig og jeg er bekymret for søvnkvalitet om jeg må sove med en diger maske. 

Er det noen her som kjenner til, eller har erfaring med dette og som har lyst å dele noen råd?

Anonymkode: 09ea2...c8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har så mange pustestopp mens du sover at du får CPAP har du veldig dårlig søvnkvalitet fra før. 

Pappa sover med maske og han brukte litt tid på å venne seg til det, men han er mye mer uthvilt om morgenen. 

Anonymkode: 404a5...e7f

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvis du har så mange pustestopp mens du sover at du får CPAP har du veldig dårlig søvnkvalitet fra før. 

Pappa sover med maske og han brukte litt tid på å venne seg til det, men han er mye mer uthvilt om morgenen. 

Anonymkode: 404a5...e7f

Takk for svar. Jeg sover godt og føler meg ganske uthvilt gjennom dagen. Men våkner noen ganger med følelsen av å ikke få puste, altså som at halsen snører seg. Jeg snorker litt, men mannen har ikke registrert pustestopp hos meg. 

Blir spennende å gjennomføre undersøkelsen, håpet er jo å slippe slik maske. Det er virkelig usexy😂🙈

Skrevet

Jeg har cpap med en liten nesepute. 

Vil ikke påstå at jeg våkner duggfrisk hver morgen, men alt er vel bedre enn før.

Anonymkode: d0247...fb3

Skrevet

Sjekk ut skinne i stedet, mye søvnapné på mannens side, der fikk en av de tilpasset skinne som hjalp veldig. CPAP ble bare knot og vansker med å sove. 

Anonymkode: 6419f...1ab

Skrevet

Mannen her sover med cpap. Fått et nytt liv. Men det er så usexy og turnoff at jeg orker nesten ikke se på han når den er på. 

Anonymkode: 025fe...21a

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Mannen her sover med cpap. Fått et nytt liv. Men det er så usexy og turnoff at jeg orker nesten ikke se på han når den er på. 

Er den lydløs, eller hører du den?

Anonymkode: 7918e...ca8

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Sjekk ut skinne i stedet, mye søvnapné på mannens side, der fikk en av de tilpasset skinne som hjalp veldig. CPAP ble bare knot og vansker med å sove. 

Anonymkode: 6419f...1ab

Hva slags skinne er det? Og får man det samme stedet som gir CPAP?

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Jeg føler jo ikke at jeg plages med dårlig søvnkvalitet, det er ‘bare’ at jeg føler at jeg ikke får puste noen ganger og våkner av det. 

Usexy, ja. Jeg tenker det blir separate soverom om det blir aktuelt, så får vi heller besøke hverandre😂 så forfengelig er jeg 🙈

Skrevet

Mannen min har det. Jeg tenker ikke på at det er usexy, jeg tenker bare at jeg får sove og at han får god søvn. Det var litt uvant i starten, men han ble fort vant. Han hadde mange pustestopp, og de har forsvunnet. Det er vinn-vinn for søvnen og helsa hans, for dårlig søvn over tid er jo virkelig et helseproblem. 
Jeg hører den suser, men det er det. LANGT bedre enn den snorkinga han har holdt på med...

Anonymkode: eb6d4...990

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...